LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DAS Rechtsbijstand

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
yadoo1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:51

DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door yadoo1970 »

Chaos bij DAS rechtsbijstand, brutale medewerkers, vaak doorverbinden, geen inkijk in gegevens klant op eigen afdelingen. (betaalkenmerken, of van welke maand bedrag nog open staat).

Er zou nog een rekening open staan voor de maand november, kreeg hierover bericht van DAS incasso, werd meteen even 50 euro bovenop gegooid over een bedrag van 22.65,- (das snel verdient toch).

Heb verteld dat ik in de maand januari 2 x een bedrag van 22.65 heb overgemaakt. Maar die hebben ze verekend met januari en februari.

Dus daar zat november verrekening niet bij. Heb gevraagd of ze mij het betalingskenmerk konden vertellen van de maand november, die nog open zou staan.

Maar dat kon de afdeling waar ik mee verbonden was niet achterhalen. Dus werd ik doorverbonden naar een andere afdeling.

Deze afdeling kon wel het betalingskenmerk doorgeven maar kon mij niet vertellen welke maand dat was.
Dus werd ik weer door verbonden naar een andere afdeling. Deze kon ook niet inkijken in mijn gegevens dus werd ik weer door verbonden.

Plots werd de verbinding verbroken mmm vreemd. Ik opnieuw gebeld, nog even wachten aub. Ongeveer 20 minuten verder pfff had ik toch weer de verkeerde afdeling, werd weer doorverbonden.

Uiteindelijk gevraagd aan de afdeling waar ik mee verbonden was, of zij mij het betalingskenmerk en de maand waarover het ging konden vertellen.

Dat kon, ik sprong een gat in de lucht, haha. Maar nu kreeg ik ook meteen te horen dat er nog een maand openstond te weten van december.

Ok nou dan betaal ik die toch ook even, das geen probleem. Kunt u mij het betalingsnummer vertellen das. Nee deze afdeling kan dat niet zien sorry meneer, ik verbind u door met een andere afdeling, die dat wel kan zien.

Ok doet u dat maar. Uiteindelijk na tijdje wachten, uiteindelijk toch het betalingskenmerk door gekregen van de desbetreffende afdeling.

Toen heb ik ze meteen maar even verteld dat ik niet tevreden was over hoe het hele zaakje is gegaan. En dat ik al mijn das abonnementen wil opzeggen.

Ja das goed meneer, ik verbind u even door naar een andere afdeling, die dit voor u in orde kan maken. Das prima mevrouw doet u dat maar.

Na tijdje wachten, mevrouw aan de lijn die mijn beëindiging wel even in orde ging maken. Meneer ik kan u niet verstaan, de verbinding van u is slecht, sorry hoor maar zo kan ik u niet horen.

Of wilt u mij misschien niet horen. Weer direct doorgeschakeld naar een mevrouw die me wel kon verstaan, en zij heeft mijn opzegging geregeld.

Dat houd wat in om achter een paar betaalkenmerken te komen, en mijn abonnementen op te zeggen. Graag wil ik de mensen waarschuwen voor DAS.

Te veel afdelingen die niet van elkaar weten wat ze doen en wat ze nou naar de klanten toe sturen kwa e-mails en brieven. Je wordt teveel doorverbonden en de afdelingen kunnen niet kijken wat er nou precies mis is, DAS nooit meer.
Laatst gewijzigd door yadoo1970 op 24 feb 2017 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Verwacht je echt dat mensen deze tekst gaan ontcijferen?
Begin eens overnieuw en dan met gebruik van hoofdletters, interpunctie en alinea's.

DASwebcare
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door DASwebcare »

Beste yadoo1970,

Wij hebben je bericht gezien. Als je wilt kun jij jouw dossiernummer en je contactgegevens naar [email protected] e-mailen. Of je kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen via de volgende link: http://bit.ly/1I6iA2L.

Groet,

Het webcareteam van DAS

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

GJvdZ schreef:Verwacht je echt dat mensen deze tekst gaan ontcijferen?
Begin eens overnieuw en dan met gebruik van hoofdletters, interpunctie en alinea's.
Jij zei het; ik dacht het.

Moneyman
Berichten: 31150
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:Wel de hele tekst gelezen. Volgens mij kwam het er op neer dat TS steeds weer werd door verbonden voordat hij antwoord op zijn kreeg.
Dr zijn best veel letters gebruikt om die ervaring te delen :wink:

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door chrisd1 »

breien schreef:Wel de hele tekst gelezen. Volgens mij kwam het er op neer dat TS steeds weer werd door verbonden voordat hij antwoord op zijn kreeg.
Heb althans ikzelf niet kunnen ontdekken; en DASwebcare blijkbaar ook niet; m.i. net een voetbalwedstrijd, waarin er voor yadoo1970 anderhalf uur lang geen doorkomen aan was.

Zou DASwebcare daarom niet meer per sé als een medestander beschouwen en wijs daarom op deze post van Har45, waarin ze schrijft:
Mocht er geen vertrouwensband meer zijn tussen u en uw belangenbehartiger ga dan op zoek naar een nieuwe maar ga in geen geval zelf met de tegenpartij in onderhandeling.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hier zie je dus weer het nadeel van bellen, bellen en nog eens bellen. Of TS de fout gemaakt heeft, of de fout bij DAS zit valt uit het onleesbare epistel nauwelijks te achterhalen. De tijd die TS heeft besteed aan het "neerpennen" van bovengenoemd stuk had hij/zij beter kunnen besteden aan het netjes schrijven van een brief aan DAS. Vermoedelijk waren zijn/haar problemen dan allang opgelost.

Laten we hopen dat TS en vele lezers hier lering uit trekken en dat het vaak verstandiger is netjes een brief te schrijven, daarmee je emoties onder controle kunt houden, als vele het malen telefoontjes plegen die uiteindelijk tot niets leiden.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door chrisd1 »

BreejKC schreef:Laten we hopen dat TS en vele lezers hier lering uit trekken en dat het vaak verstandiger is netjes een brief te schrijven, daarmee je emoties onder controle kunt houden, als vele het malen telefoontjes plegen die uiteindelijk tot niets leiden.
?? Toch wel; nl. tot een z.g. schikking; waarbij de z.g. verzekeraar en wederpartij, na aftrek van een oprotpremie voor de z.g. verzekerde, saampjes diens claim kunnen verdelen.
Dat gaat dan b.v. via de 'bad cop good cop'-techniek: de lieden in de openingspost van dit topic spelen de 'bad cop' en DASwebcare probeert vervolgens als 'good cop' al dan niet telefonisch/even snel de hierboven genoemde 'premie' af te spreken,

Zoals b.v. ook in dit geval betreffende konkollega SRK.

Je kunt ook de al in het voorgaande geciteerde raad van Har45 volgen:
Mocht er geen vertrouwensband meer zijn tussen u en uw belangenbehartiger ga dan op zoek naar een nieuwe maar ga in geen geval zelf met de tegenpartij in onderhandeling.
Zie in verband hiermee b.v. dit fragment uit een uitzending van Radar, waarin een zelf gekozen advo meer dan het dubbele voor gedupeerde binnenhaalde, als waarvoor een jurist van DAS had willen 'schikken'.

'Wegwerpartikel' lijkt een passende aanduiding voor hoe z.g. verzekerden hier worden bejegend; 'je hebt niets in te brengen'; 'telefoon opgehangen'; uit dit filmpje over hoe Primark met haar personeel omspringt als die een keertje ziek zijn.

Gesloten