LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
RayBen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:05

'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door RayBen »

Onlangs kocht ik stoelen bij BVA Auctions. Bij de kavels stonden de winkelprijzen. Ik ben vergeten om die winkelprijzen te checken. BVA gaf aan dat de winkelprijzen 145 euro p/s waren, dit bleek 45 euro p/s te zijn. Het gevolg is dat ik veel te hoog heb geboden. Bij navraag gaf BVA aan dat de aanbiedende retailers verantwoordelijk zijn voor de gegeven winkelprijzen en niet BVA. Ik betwijfel dit. Het lijkt me toch dat de informatie die BVA geeft op de website ook de verantwoordelijkheid zijn van de online veiling?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jan 2017 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

16again
Berichten: 16165
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:Waarschijnlijk had u het bedrag dat u voor de stoelen hebt geboden ook over voor de stoelen. De winkelprijs doet er niet toe. Het is uw eigen inschatting wat de stoelen voor u waard zijn.
Lijkt mij pure misleiding, om bewust foutieve winkelprijzen te vermelden. Daar ga je wel erg luchtig mee om. Evengoed kun je stellen dat er sprake is van dwaling: Indien juiste winkelprijs was getoond, dan was nooit dit bod gedaan.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door newmikey »

Bieden op een veiling zonder enig achtergrondonderzoek te doen is een recept voor nare resultaten. Zowiezo moet tegenwoordig het woordje "veiling" al voor extra voorzorgsmaatregelen zorgen omdat het zo vaak misbruikt wordt om van restpartijen af te komen voor te veel geld.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door k2p »

newmikey schreef:Bieden op een veiling zonder enig achtergrondonderzoek te doen is een recept voor nare resultaten. Zowiezo moet tegenwoordig het woordje "veiling" al voor extra voorzorgsmaatregelen zorgen omdat het zo vaak misbruikt wordt om van restpartijen af te komen voor te veel geld.
Een eigen onderzoeksplicht houdt niet in dat je uitspraken van de verkoper in twijfel moet trekken. Hooguit dat je zelf op zoek moet gaan naar dingen die de verkoper zelf niet meldt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door newmikey »

k2p schreef:
newmikey schreef:Bieden op een veiling zonder enig achtergrondonderzoek te doen is een recept voor nare resultaten. Zowiezo moet tegenwoordig het woordje "veiling" al voor extra voorzorgsmaatregelen zorgen omdat het zo vaak misbruikt wordt om van restpartijen af te komen voor te veel geld.
Een eigen onderzoeksplicht houdt niet in dat je uitspraken van de verkoper in twijfel moet trekken. Hooguit dat je zelf op zoek moet gaan naar dingen die de verkoper zelf niet meldt.
Ik heb het niet over een onderzoeksplicht gehad hoor - ik denk gewoon dat u niet slim heeft gehandeld en daardoor teveel geld kwijt bent, that's all. Ik kijk bij alle "van...voor" aanbieding altijd al sceptisch ongeacht wat voor winkel het betreft.

BL2
Berichten: 4872
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door BL2 »

Het kan best zomaar zijn dat de aanbiedende retailer de stoelen wel eerst in de winkel had staan voor 145,00 (en ze niet verkocht) maar dat ze elders voor ruim minder verkocht worden. Dus dan heeft de aanbiedende retailer gewoon de waarheid aangeven, winkelprijs bij hem E 145,00.

Als je op iets gaat bieden, bekijk altijd eerst de prijzen elders, niet alleen bij BVA, maar bv ook op Catawiki. Daar gaan ook zeer regelmatig goederen weg voor idiote prijzen, waarbij ik regelmatig afvraag waarom er ook geboden wordt boven gangbare winkel of MarktPlaats prijs. Of is het allemaal "list en bedrog" en bieden verkopers vrolijk mee op eigen producten om de prijs voorzicht wat op te voeren.

Wees bij aanbiedingen altijd waakzaam, bij een bekende bouwmarkt zijn de originele productprijzen ook altijd hoger als een product in de aanbieding is. Maar het verkoopt prima en de klant denkt minder te betalen dan normaal......

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Een verkeerde winkelprijs leidt helemaal niet tot jouw bod.
Je biedt wat je vindt dat de stoelen voor jou waard zijn, en that is it.

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door Boesta »

Ik koop regelmatig artikelen bij de veiling van VidaXL.nl. Als ik een veiling "gewonnen" heb, krijg ik de spullen gratis thuisgestuurd. Ik kan dan mocht ik niet tevreden zijn alles binnen 14 dagen terug zenden. Dan krijg ik mijn geld terug. Ik heb daar wel eens gebruik van gemaakt toen ik achteraf (na het zien van het artikel) de door mij geboden (en betaalde) prijs te hoog vond. Heb toen alles terug gestuurd. Er zijn regels voor en volgens mij kunt u gewoon gebruik maken van het retourrecht. Natuurlijk wel binnen de 14 dagen na ontvangst van de artikelen.

Hier de info waarbij expliciet staat dat veilingen ook onder het wettelijke bedenktijd van 14 dagen vallen op de site van de consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

RayBen schreef:BVA gaf aan dat de winkelprijzen 145 euro p/s waren, dit bleek 45 euro p/s te zijn. Het gevolg is dat ik veel te hoog heb geboden.
Dan heeft BVA een oneerlijke handelspraktijk verricht en is deze overeenkomst daarom te vernietigen.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
RayBen schreef:BVA gaf aan dat de winkelprijzen 145 euro p/s waren, dit bleek 45 euro p/s te zijn. Het gevolg is dat ik veel te hoog heb geboden.
Dan heeft BVA een oneerlijke handelspraktijk verricht en is deze overeenkomst daarom te vernietigen.
Klopt. Als TS zijn verhaal over de prijzen tenminste afdoende kan bewijzen.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door beusen »

Moneyman schreef:
alfatrion schreef:
RayBen schreef:BVA gaf aan dat de winkelprijzen 145 euro p/s waren, dit bleek 45 euro p/s te zijn. Het gevolg is dat ik veel te hoog heb geboden.
Dan heeft BVA een oneerlijke handelspraktijk verricht en is deze overeenkomst daarom te vernietigen.
Klopt. Als TS zijn verhaal over de prijzen tenminste afdoende kan bewijzen.
Zou TS dan hier een fake topic geopend hebben?
Ik denk toch, dat TS een info over de juiste prijs heeft.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is maar de vraag. Nergens blijkt uit waar de constatering van de 45 euro is gebaseerd. Als dat bijvoorbeeld de laagst gevonden prijs elders is, wil dat niet zeggen dat dat dus "de winkelprijs" is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door bprosman »

Een eigen onderzoeksplicht houdt niet in dat je uitspraken van de verkoper in twijfel moet trekken
Zit nog even bij te komen van deze opmerking, het moment dat je de uitspraken van een verkoper in twijfel moet trekken is het moment dat deze gedaan worden of dat zijn/haar lippen beginnen te bewegen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdrages verwijderd

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door LeeGer »

RayBen schreef:Onlangs kocht ik stoelen bij BVA Auctions. Bij de kavels stonden de winkelprijzen. Ik ben vergeten om die winkelprijzen te checken. BVA gaf aan dat de winkelprijzen 145 euro p/s waren, dit bleek 45 euro p/s te zijn. Het gevolg is dat ik veel te hoog heb geboden. Bij navraag gaf BVA aan dat de aanbiedende retailers verantwoordelijk zijn voor de gegeven winkelprijzen en niet BVA. Ik betwijfel dit. Het lijkt me toch dat de informatie die BVA geeft op de website ook de verantwoordelijkheid zijn van de online veiling?
Volgens mij is het bij BVA gewoon een kwestie van je verstand gebruiken. Ik heb ook ooit een stoel gekocht via BVA maar daar staat geen merk of niks op. Geen een stoel hier trouwens. Ook niet die in een gewone winkel zijn gekocht. Dus hoe weet je wat de winkelprijs is? Ik zie weleens folders voorbij komen van meubelzaken met dure stoelen. Vervolgens komt er een folder van een veel goedkopere winkel waar stoelen in staan die erg lijken op die dure maar voor veel minder. Dat kan een kwestie zijn van marketing, of er zit gewoon kwaliteitsverschil in materialen in? Maar dat is lastig te beoordelen, juist met meubels.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Winkelprijs' bij BVA Auctions hoger dan in de winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:Dat is maar de vraag. Nergens blijkt uit waar de constatering van de 45 euro is gebaseerd. Als dat bijvoorbeeld de laagst gevonden prijs elders is, wil dat niet zeggen dat dat dus "de winkelprijs" is.
Ach. Zolang TS niet opvragen reageert, is dit topic vrij zinloos.

Gesloten