LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Horizon box bij Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
walterb
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2017 10:59

Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door walterb »

Beste allen,

Op 11 januari 2017 heb ik de klantenservice van Ziggo gebeld voor meer info over de wel bekende Horizon media box. Al om al leek het mij een leuke vernieuwing. Dus besloten om mijn verouderde (bestaande Ziggo klant) abonnement om te laten zetten naar Connect compleet en play. Op zaterdag 14 januari kreeg ik de Horizon box al binnen, erg snel tot mijn verbazing! Zaterdag alles aangesloten en wat bleek toen, alles ging zo traag.... De menu's waren langzaam, daar moest je soms gewoon 8 seconden of langer op wachten. Dus toen maar de klanten service gebeld. Hierop kreeg ik een monteur langs gestuurd en deze heeft alles netjes na gemeten en gecontroleerd. De Horizon box bleek het niet goed te doen en deze werd netjes omgeruild. Helaas kreeg de monteur het nieuwe apparaat niet meteen aan de praat omdat er in de systemen bij Ziggo het serienummer van de nieuwe Horizon box aangepast moest worden. De monteur kon hier niet op wachten en gaf aan dat het na een uurtje alles het wel zou gaan doen. Ik heb de beste man vertrouwd en hierop gewacht. De Horizon box begon op te starten alleen bleek nu de afstandsbediening defect te zijn! Dus weer de klanten service gebeld en ik zou een nieuwe afstandbediening thuis gestuurd krijgen.. De volgende dag, woensdag.. Bleek het internet het niet te doen.. Hier is de ellende begonnen... Doordat er een Horizon ruiling (zo gehete swap) is gedaan heeft iemand bij Ziggo gedacht om de Horizon Box in mijn contract in te stellen als modem, hierdoor is mijn huidige en altijd goed werkende connect box modem gedeactiveerd en niet meer werkzaam..
Ik heb over het probleem mbt het niet meer hebben van internet ongeveer 32 keer contact gehad met de klanten service! Ik heb werkelijk bijna alle oorzaken te horen gekregen, het ligt aan de nieuwe systemen, het heeft te maken dat een collega een foutje heeft gemaakt, het heeft te maken met de servers in India.. van alles en nog wat maar een werkende internet verbinding ho maar.. Ik heb van de klantenservice meerdere malen mee gekregen dat alles het binnen 24 uur weer zal werken, na 24 uur werkte het nog steeds niet.. Dus weer gebeld, nu moest alles binnen 48 uur werken.. Helaas, dus weer gebeld. Het blijkt een lastig probleem te zijn waar niemand van 'deze' afdeling autorisatie voor heeft.. Dus geëscaleerd. Diverse taken lopen vast en gaan er niet automatisch door, dit kan wel door een medewerker die daar wel autorisatie voor heeft maar daar hebben ze geen contact mee.. Na diverse keren contact te hebben gehad blijf ik maar van het kastje naar de muur gestuurd worden en met andere woorden, blijven afwachten tot alles het weer spontaan gaat doen.. Vandaag 31 januari 2017 voor de zoveelste keer contact met de vraag wanneer mijn verbinding weer tot stand gebracht gaat worden.. Nu blijkt dat iemand mijn internet bundel uit mijn contract/abonnement heeft gehaald dus dat moet het probleem zijn... Oke, zet hem er dan maar weer direct terug, helaas kan dit tot 72 uur duren voordat alle processen zijn doorlopen.. Echt niet normaal meer! Dus met andere woorden wachten, wachten wachten en aan het lijntje gehouden worden...
En wat er straks nog eens bij komt, de Horizon Box die dus omgeruild was werkt nog niet naar behoren, zo traag als ik weet niet wat, strepen door het beeld, blokkerig terwijl ik hier nooit last van heb gehad!. Ik heb een Hirschmann KOKA 9ST kabel liggen met bijbehorende connectoren. Toen de monteur van Ziggo langs was geweest heeft deze de kabel ook gemeten en deze was gewoon goed.
Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen om alles weer aan de praat te krijgen.. Het enige wat ik blijf terugkrijgen van Ziggo is wachten...

Coaxkabelwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Coaxkabelwinkel »

Dat je Horizon goed werkt is toch terug te vinden in de binnenhuis installatie. Een Ziggo monteur hoort niet alleen te meten maar ook optisch de installatie te beoordelen. Een niet goed werkende Horizon komt door niet goed aangesloten bekabeling. Dit betekend dat alle bekabeling, connectoren, splitters en wandcontactdozen vanaf de groene kabel tot aan de Horizon gecheckt moeten worden. Als je een signaalmeter aansluit zal deze goed signaal aangeven terwijl de Horizon problemen geeft.Dit wordt veroorzaakt door stoorstromen welke ontstaan door onjuist aangesloten massa van de coaxkabel. Dit soort storingen liggen niet aan de ontvanger zelf. Anders zou iedereen hier last van hebben. Na tal van Horizon's geïnstalleerd en storingsvrij gemaakt te hebben durf ik toch wel te zeggen dat een Horizon zelden defect is. Soms is de uitstap naar een onafhankelijk reparateur voor de installatie verstandig.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door harkja »

walterb schreef:Beste allen,

Op 11 januari 2017 heb ik de klantenservice van Ziggo gebeld voor meer info over de wel bekende Horizon media box. Al om al leek het mij een leuke vernieuwing. Dus besloten om mijn verouderde (bestaande Ziggo klant) abonnement om te laten zetten naar Connect compleet en play. Op zaterdag 14 januari kreeg ik de Horizon box al binnen, erg snel tot mijn verbazing! Zaterdag alles aangesloten en wat bleek toen, alles ging zo traag.... De menu's waren langzaam, daar moest je soms gewoon 8 seconden of langer op wachten. Dus toen maar de klanten service gebeld. Hierop kreeg ik een monteur langs gestuurd en deze heeft alles netjes na gemeten en gecontroleerd. De Horizon box bleek het niet goed te doen en deze werd netjes omgeruild. Helaas kreeg de monteur het nieuwe apparaat niet meteen aan de praat omdat er in de systemen bij Ziggo het serienummer van de nieuwe Horizon box aangepast moest worden. De monteur kon hier niet op wachten en gaf aan dat het na een uurtje alles het wel zou gaan doen. Ik heb de beste man vertrouwd en hierop gewacht. De Horizon box begon op te starten alleen bleek nu de afstandsbediening defect te zijn! Dus weer de klanten service gebeld en ik zou een nieuwe afstandbediening thuis gestuurd krijgen.. De volgende dag, woensdag.. Bleek het internet het niet te doen.. Hier is de ellende begonnen... Doordat er een Horizon ruiling (zo gehete swap) is gedaan heeft iemand bij Ziggo gedacht om de Horizon Box in mijn contract in te stellen als modem, hierdoor is mijn huidige en altijd goed werkende connect box modem gedeactiveerd en niet meer werkzaam..
Ik heb over het probleem mbt het niet meer hebben van internet ongeveer 32 keer contact gehad met de klanten service! Ik heb werkelijk bijna alle oorzaken te horen gekregen, het ligt aan de nieuwe systemen, het heeft te maken dat een collega een foutje heeft gemaakt, het heeft te maken met de servers in India.. van alles en nog wat maar een werkende internet verbinding ho maar.. Ik heb van de klantenservice meerdere malen mee gekregen dat alles het binnen 24 uur weer zal werken, na 24 uur werkte het nog steeds niet.. Dus weer gebeld, nu moest alles binnen 48 uur werken.. Helaas, dus weer gebeld. Het blijkt een lastig probleem te zijn waar niemand van 'deze' afdeling autorisatie voor heeft.. Dus geëscaleerd. Diverse taken lopen vast en gaan er niet automatisch door, dit kan wel door een medewerker die daar wel autorisatie voor heeft maar daar hebben ze geen contact mee.. Na diverse keren contact te hebben gehad blijf ik maar van het kastje naar de muur gestuurd worden en met andere woorden, blijven afwachten tot alles het weer spontaan gaat doen.. Vandaag 31 januari 2017 voor de zoveelste keer contact met de vraag wanneer mijn verbinding weer tot stand gebracht gaat worden.. Nu blijkt dat iemand mijn internet bundel uit mijn contract/abonnement heeft gehaald dus dat moet het probleem zijn... Oke, zet hem er dan maar weer direct terug, helaas kan dit tot 72 uur duren voordat alle processen zijn doorlopen.. Echt niet normaal meer! Dus met andere woorden wachten, wachten wachten en aan het lijntje gehouden worden...
En wat er straks nog eens bij komt, de Horizon Box die dus omgeruild was werkt nog niet naar behoren, zo traag als ik weet niet wat, strepen door het beeld, blokkerig terwijl ik hier nooit last van heb gehad!. Ik heb een Hirschmann KOKA 9ST kabel liggen met bijbehorende connectoren. Toen de monteur van Ziggo langs was geweest heeft deze de kabel ook gemeten en deze was gewoon goed.
Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen om alles weer aan de praat te krijgen.. Het enige wat ik blijf terugkrijgen van Ziggo is wachten...
Treurig dus deze kabelaar
Ziggo blijft ook in 2016 klanten verliezen
Het klantverlies bij Ziggo houdt ook in 2016 aan. Het kabelbedrijf heeft in het eerste kwartaal de neerwaartse spiraal nog niet weten te keren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Beetje outdated artikel :
Overigens volledig eens met Coaxkabelwinkel , de meeste problemen liggen in de bekabeling na het aop van ZIggo/UPC.
Maar goed , dat willen de klanten niet horen. En nee ik werk er niet maar als ik bij een vriend/kennis/familielid met een rol goede coax en betrouwbare aangeperste stekkers, een fatsoenlijke (Hirschmann) splitter naar binnen ga zijn de de problemen wel altijd over.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door john18 »

Bij mij was het hetzelfde verhaal met de storing van de box. Het bleek de wand doos te zijn waar de kabel binnen komt.{dus tussen de kabel en modem en versterker} Controleer of je de juiste wand doos hebt!! Daar zit namelijk verschil in van de horizonbox en de oude boxen. Er staat een nummer op. Waarschijnlijk heb je de oude laten zitten en niet de nieuwe geleverde wand doos geïnstalleerd.

stofzuigertje

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn doos! Ja, naast mijn huis was die muurdoos ook 33 jaren oud.

Hoewel geen Horizon maar Cisco is het signaal stukken beter, ja ook metaal in de muur verouderde.
De kabels waren nog prima maar de muurdoos, dat de Ziggo monteur daar niet eerst even een meter op zet, beetje dom....
vooral woningen van vorige eeuw en vooral niet gebruikte waarbij het koper groen is geworden door vocht geven nauwelijks signaal.

Ja, ook ik heb nu op de oude Multikabel Cisco ontvanger met Harddisk minder storingen.

madfred
Berichten: 333
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door madfred »

Ik zie eigenlijk niet het verband tussen een aansluiting niet gebruiken en het groen worden van deze aansluiting? Daarnaast is groen worden van een aansluiting geen reden voor het slechter doorgeven van het signaal, tenzij een en ander opnieuw wordt aangesloten zonder schoon te maken.

Coaxkabelwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Coaxkabelwinkel »

Die groene aanslag is aantasting van het koper. De geleider en er kan meer aangetast zijn dan wat je aan het oppervlak ziet. Daarom kan een kabel met groene aanslag problemen geven. Stukje afknippen, opnieuw strippen en een nieuwe wandcontactdoos doen de truc.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zie eigenlijk niet het verband tussen een aansluiting niet gebruiken en het groen worden van deze aansluiting?
Meer verband tussen vocht en groen worden.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door john18 »

Had bij mij niks met de kabel te maken! De horizon box heeft problemen met de oude wand doos, het kan signaal verstoren zeggen ze {of dat waar is weet ik niet}. De meegeleverde wand doos moet je dus gebruiken om problemen te voorkomen.

Coaxkabelwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Coaxkabelwinkel »

Alles waar het signaal overheen gaat kan het signaal storen. Kabels, splitters, wandcontactdozen, connectoren, versterkers. Ieder component heeft een zogenaamd ruisgetal. Hoe hoger dat getal hoe meer ruis er ontstaat. Bij analoge televisie komen letterlijk de beeldlijnen binnen met het signaal en kun je simpelweg door deze beeldlijnen te versterken de ruis wegdrukken. Bij digitale televisie werkt dit compleet anders. Hier komt bits over de kabel binnen. Deze mogen niet verstoord worden. Ruis zorgt voor ontbrekende en door elkaar gemixte bits. Hier kan een ontvanger niets mee, omdat deze een correcte reeks verwacht. Gaat dit fout en ontstaan er of blokken in beeld of de ontvanger geeft aan geen signaal te ontvangen. De ontvanger kan er dan ook niets van maken om weer te geven.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door john18 »

Coaxkabelwinkel schreef:Alles waar het signaal overheen gaat kan het signaal storen. Kabels, splitters, wandcontactdozen, connectoren, versterkers. Ieder component heeft een zogenaamd ruisgetal. Hoe hoger dat getal hoe meer ruis er ontstaat. Bij analoge televisie komen letterlijk de beeldlijnen binnen met het signaal en kun je simpelweg door deze beeldlijnen te versterken de ruis wegdrukken. Bij digitale televisie werkt dit compleet anders. Hier komt bits over de kabel binnen. Deze mogen niet verstoord worden. Ruis zorgt voor ontbrekende en door elkaar gemixte bits. Hier kan een ontvanger niets mee, omdat deze een correcte reeks verwacht. Gaat dit fout en ontstaan er of blokken in beeld of de ontvanger geeft aan geen signaal te ontvangen. De ontvanger kan er dan ook niets van maken om weer te geven.
Dus de wand doos is essentieel voor doorgave van de juiste bits. Ik denk dat meer dan 50% van de mensen die switchen van humax of een oudere decoder naar horizon dat nou juist niet vervangen of niet in de gaten hebben dat er verschil in zit. Er is letterlijk ook geen verschil te zien. In de installatie staat het trouwens ook duidelijk vermeld.

Coaxkabelwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Coaxkabelwinkel »

Je kunt het aan de buitenkant ook niet altijd direct zien. Er zijn vanuit Ziggo publieke schema's met typen welke wel goedgekeurd zijn voor Horizon. Maar hier gaat een klant niet naar zoeken. Daarbij leveren, praktijk ervaring, de Ziggo monteurs zelf ook niet het netste werk af. Wat de klant echt zal moeten leren is als ze er zelf niet uitkomen er een expert bij moeten halen. Kabel is tegenwoordig gelijk aan water, gas, electra. De leverancier is verantwoordelijk tot en met de meter, hierna ben je zelf verantwoordelijk. Je belt bij lekkage ook niet het waterleiding bedrijf maar een loodgieter. Nu is kabel gelukkig iets eenvoudiger door een lek component de vervangen door 1 die niet lek is zonder jezelf te elektrocuteren, huis op te blazen of onder water te zetten. Maar door een goede installatie heb je veel meer plezier van de diensten dan met met houtje touwtje door te blijven gaan.

Daarbij is niet alleen de wandcontactdoos essentieel, ieder component waar het signaal overheen gaat is essentieel. Één slechts connector kan meer problemen veroorzaken dan meters perfecte kabel. 1 Fout in de installatie en het werkt niet goed.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Probleem is dat een (KPN bijvoorbeeld) Ethernet signaal veel vergevingsgezinder is dan Ziggo/UPC. Dat het appels/peren is qua beeldkwaliteit zien de meesten ook niet. In het verleden was hier iemand die beweerde geen verschil te zien tussen Digitenne en Ziggo HD.
Denk dat dat een reden is voor de vele overstappers.

Coaxkabelwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Coaxkabelwinkel »

Ziggo en KPN is appels en eieren met elkaar vergelijken. Ze geven beiden beeld en geluid en daar houdt het op. De wijze waarop het naar de klant gedistribueerd wordt is compleet anders. De techniek er achter is anders. Toch zijn er genoeg personen die het verschil tussen KPN en Ziggo zien (HD zenders). Zie je geen verschil tussen Digitenne en Ziggo HD dan wordt het tijd voor een bezoekje aan de opticien voor een oogmeting.

De reden voor de vele overstappers zal liggen op prijs en de verwachting dat het bij de concurrent beter is. Nu moet ik zeggen zelf nooit problemen gehad te hebben met het web van Ziggo. Maar ik kan dan ook op technisch vlak meepraten met de helpdesk. Bij KPN ligt dat anders. Daar zelf de nodige tot aan beledigende ervaringen mogen meemaken. Waarbij ik daar toch aardig in de materie zit. Maar uitlachen in een KPN winkel en na 9 jaar trouwe klant slechte klant genoemd worden op belgedrag vind ik toch wel zeer triest.

stofzuigertje

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je onder de 32" bleef is KPN ook altijd goed.... maar 40" TV of groter geeft eerder een matig beeld.
Of je nu Ziggo of KPN hebt, hoe groter het beeld des te eerder zie je de problemen!

De keuken tv van maar 9" op Digitenne werkt altijd perfect, tenzij ik met bril er vlak voor zit.
Maar de 50" op zolder, dan is elke storing gelijk goed zichtbaar.

Wel heb ik een probleem met de oude Multikabel van 33 jaren oud en groen.
Ja, inkorten en groene aanslag weghalen maar dan moet ik wegens te korte precies op maat kabel ook de muurdoos aanpassen!
Reinigen met borstel en spuitbus want verder lukt dat niet, niet iedereen heeft voldoende kabel lengte in de muur zitten!

De oude Radio / TV split muur doos weg gepleurd, was in staat van ontbinding maar de haakse stekker met metalen kap erop schroeven lukte wel.
Die perfecte goed geïsoleerde haakse stekker, en de Coax hierop....
Er zitten nog 2 split stekkers achter van goede kwaliteit en met 3 toestellen , 32", 40" en 50" werkte alles naar behoren.

Wegens de oude UPC Horizon verhalen hier ooit houd ik het op de goede Humax en Cisco hard disk recorders, hoewel de 1 Tb wel erg veel is na sneuvelen van de 160 Gb.....
Maar ook de latere Samsung recorder van mijn zoon werkt perfect dus voor mij mag de Horizon ver weg blijven!
Ik betaal geen cent huur en mis niets.

Alleen was een nieuwe doos voor Radio & TV erg moeilijk op de al korte en groen uitgeslagen kabel erg moeilijk geweest!
Ja, de ooit gemeentelijke antenne was precies op maat helaas!
Alleen inkorten als je groene Ziggo kabel nog voldoende lengte heeft!

kunnen
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2007 21:45

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door kunnen »

Ook bij mij is een monteur langsgeweest. De synchronisatie is abominabel en het l volgens haar aan allerlei dingen in huis die invloed hebben op de synchronisatie. Toen is ze weggegaan...

Coaxkabelwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2017 19:22
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Coaxkabelwinkel »

kunnen schreef:Ook bij mij is een monteur langs geweest. De synchronisatie is abominabel en het l volgens haar aan allerlei dingen in huis die invloed hebben op de synchronisatie. Toen is ze weggegaan...
Over het samen gaan van Ziggo en UPC. Liberty Global (LG)heeft de aandelen Ziggo gekocht. Hierbij is Ziggo B.V. onderdeel geworden van LG. UPC Nederland B.V. is na de overname hernoemt naar Ziggo Services B.V. UPC heeft Ziggo dus niet overgenomen want Ziggo B.V. en Ziggo Services B.V. zijn beiden eigendom van LG. LG heeft eerst het voormalige Ziggo netwerk gereedgemaakt voor de diensten van LG ipv. oud-Ziggo. Nadat het oud-Ziggo netwerk overgezet was naar de LG netwerk structuur voor de TV diensten is de naam UPC komen te vervallen en wordt de merknaam Ziggo gevoerd. UPC is hiermee gefuseerd met Ziggo tot Ziggo.

Wat is er op het Ziggo netwerk allemaal veranderd:

Voor internet en telefonie vrij weinig. De backbone van Ziggo is komen te vervallen en er wordt nu gebruik gemaakt van de oud-UPC backbone. Maar dit is enkel op routeringsniveau aangepast. De fysieke verbinding van de klant met het netwerk is onveranderd als voor de samenvoeging.

Voor televisie is voor de samengang eerst de QAM64 modulatie vervangen voor QAM256. Dit betekend dat er meer bandbreedte beschikbaar is gekomen, maar hiermee ook het signaal storingsgevoeliger is geworden. Hierna is de headend voor Ziggo door de LG headend vervangen. Dit betekend dat zenders in andere transportstreams en op andere frequenties terecht zijn gekomen. Voor het netwerk voor het AOP maakt dit niets uit. Het netwerk voldoet aan de norm voor goede doorgifte van het signaal en zal daarom geen storingen geven. (Defecte apparatuur en kabels daar gelaten maar die voldoen dan ook niet meer aan de norm).

Wat is er dan voor de klant veranderd:

Klanten met een goede binnenhuis installatie ervaren geen enkel probleem. Deze voldoet aan de norm voor goede signaal doorgifte en is signaal dicht zoals dat heet. Er kunnen geen stoorsignalen in de installatie komen en storingen blijven dus ook uit. Voor de klanten zou in de oude situatie met een installatie die alleen voldoet aan de oude normen (QAM64, mindergevoelig signaal, minder bandbreedte) niets merkbaar zijn. Nu in de nieuwe situatie (QAM256, gevoeliger signaal, hogere bandbreedtes en andere signaalsterkten) zullen deze installatie niet aan de norm voldoen en dus storingen opleveren. Teveel splitters, verkeerde kabels, verkeerde versterker zijn in 99%van de gevallen de oorzaak van de problemen

De meest voorkomende storing is interferentie. Ofwel 2 gegevens draaggolven die door elkaar komen. Bijv. een 4G signaal wat door de installatie wordt opgepikt. Hierbij is de installatie niet voldoende afgeschermd tegen het inkomende signaal en laat dit door de installatie in. De oorzaak is hierbij kabels, splitters, connectoren die die afscherming niet bieden. De klant is na het AOP zelf verantwoordelijk voor zijn bekabeling en zal dus, al dan niet geholpen door een expert, zijn installatie moeten doorlopen op verkeerde materialen.

Alle zend/ontvangsttechnieken hebben vastgelegde normen waarbinnen het goed functioneert. Zo ook in de CAI techniek. Om het de klant makkelijk te maken hebben de kabelmaatschappijen in samenwerking met producten,keuringsinstituten het Kabel Keur Keurmerk in het leven geroepen. Dit keurmerk voldoet aan de eisen van het Keurmerkinstituut en is dan ook een officieel goedgekeurd keurmerk. Producten met het Kabel Keur keurmerk voldoen aan de minimale eisen voor de juiste doorgifte van het signaal. Een product is er dusop getoetst dat het juist functioneert in een CAI installatie.

Omdat in veel installaties deze materialen ontbreken en de klant zelf producten is gaan gebruiken zonder check of deze er wel geschikt voor zijn ontstaan problemen. Dan wordt al snel overal naar gewezen behalve naar de installatie die eigendom is van de klant zelf. Ik heb menig installatie mogen herstellen en van die klanten nooit een klacht gehad over storingen na een herstelling.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door john18 »

Mensen met problemen moeten gewoon voordat ze contact opnemen eerst kijken online voor storingen{via mobiel}. Daarna back to basic gaan op het probleem op te sporen. Begin bij wand doos binnenkomst internet tv. Zorg dat je de juiste wand doos hebt die mee geleverd is door ziggo. Dan controleer de ziggo versterker. Sluit alle andere apparaten af behalve modem ziggo en horizon box of andere decoder geleverd van ziggo. Zorg wel dat je de juiste producten hebt, desnoods controleer het bij ziggo klanten service of je alles up to date hebt of dat er nieuwe apparaten zijn die je gratis krijgt voor de verbinding. Zorg dat je de kabels gebruikt van ziggo die wordt mee geleverd{vooral om rechtstreeks te testen}. Al heb je dezelfde liggen , toch de nieuwe gebruiken. Als je alles hebt na gelopen en alleen 1 tv met decoder en internet zonder andere apparaten {switch of router} dan zou je verbinding moeten hebben. Heb je dat niet bel je naar ziggo en laat hun de verbinding vanaf hun testen. Ziggo kan de modem zien en uitlezen. Zo kun je een probleem opsporen zonder eerst ziggo te beschuldigen. En heb je er zelf geen idee van hoe je het aansluit of geen zin in dan kun je het door een monteur van ziggo laten doen bij aanschaf. Of door een specialist. Vaak ligt het probleem bij de mensen zelf ipv ziggo. Al heb je de duurste abonnement. Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/ser ... egarantie/ Ze geven alleen garantie voor
Deze garantie geldt voor 1 televisietoestel, 1 computer en 1 telefoon.
Als je zelf er niet uit komt ga samen alle stappen nog eens na zodat de monteur ziet of je iets over hebt geslagen zoals wand doos of verkeerde kabels of aansluiting versterker.

Gebruik om internet te controleren altijd of een kabel van modem rechtstreeks naar laptop of pc. Niks er tussen!

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Horizon box bij Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens! Stap voor stap probleemoorzaken uitsluiten is altijd de beste oplossing.

Gesloten