LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Casema: Digitale Televisie
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 nov 2004 12:10
Casema: Digitale Televisie
Ik heb nu sinds 2 weken het TVD pakket van Casema (Digitale TV).
Nu heb ik al 2 weken lang niet kunnen kijken ivm storingen hieraan. Beeld blijft hangen en geluid is slecht.
Dit is afgelopen vrijdag eindelijk opgelost.
Maar helaas vandaag wederom hetzelfde probleem.
Nu laat ik nog voor 1 keer een monteur komen om te kijken.
Maar kan ik ook teruggaan naar de winkel en de decoder weer inleveren omdat ik eigenlijk helemaal niet tevreden ben.
Graag hoor ik of nog meer mensen dit probleem hebben.
Nu heb ik al 2 weken lang niet kunnen kijken ivm storingen hieraan. Beeld blijft hangen en geluid is slecht.
Dit is afgelopen vrijdag eindelijk opgelost.
Maar helaas vandaag wederom hetzelfde probleem.
Nu laat ik nog voor 1 keer een monteur komen om te kijken.
Maar kan ik ook teruggaan naar de winkel en de decoder weer inleveren omdat ik eigenlijk helemaal niet tevreden ben.
Graag hoor ik of nog meer mensen dit probleem hebben.
Re: Casema: Digitale Televisie
Beste ottertje1982,
Ik ben erg benieuwd hoe de ontvangst van digitale tv en digitale radio nu is!
Omdat ik op dit moment erg veel ruis op de fm-radio (zeer ontvangstgevoelige tuner) heb, denk ik er aan om ook TVD van Casema aan te schaffen, met name voor radio-ontvangst op cd-niveau.
Ik ben erg benieuwd hoe de ontvangst van digitale tv en digitale radio nu is!
Omdat ik op dit moment erg veel ruis op de fm-radio (zeer ontvangstgevoelige tuner) heb, denk ik er aan om ook TVD van Casema aan te schaffen, met name voor radio-ontvangst op cd-niveau.
Re: Casema: Digitale Televisie
Beste Ottertje,
Ik heb sinds twee weken ook een digitale settop box van jawel UPC voor de digitale TV en radio !!.
Ook ik heb last van storingen en dan met name bij het zgn. zappen. Onacceptabel gekraaik in de speakers. Ook is de zgn 'userinterface' slecht. De beeldkwaliteit is wel goed. Het is al de 2e box die door upc geinstalleerd werd !!! Over het geheel genomen ben ik erg ontevreden en heb besloten het prowf abonnement te beeindigen. Bij upc hebben ze Motorola STC's. ,maar ik weet niet wat Casema in het programma heeft ? Die van Motorola zijn echt slecht. Even boden ze mij telefonisch nog een Philips box aan, maar kwamen daar later toch op terug. Te duur natuurlijk en gaan liever voor die goedkopere setjes.
Ik denk zelf over te gaan op een schotel met Sat receiver en dat raad ik eigenlijk iedereen aan. Heb je zelf wel alles in de hand en zijn de kosten beheersbaar. Bij die kabel boeren weet je dat maar nooit !
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met de settop box van UPC voor digitale TV ???
Ik heb sinds twee weken ook een digitale settop box van jawel UPC voor de digitale TV en radio !!.
Ook ik heb last van storingen en dan met name bij het zgn. zappen. Onacceptabel gekraaik in de speakers. Ook is de zgn 'userinterface' slecht. De beeldkwaliteit is wel goed. Het is al de 2e box die door upc geinstalleerd werd !!! Over het geheel genomen ben ik erg ontevreden en heb besloten het prowf abonnement te beeindigen. Bij upc hebben ze Motorola STC's. ,maar ik weet niet wat Casema in het programma heeft ? Die van Motorola zijn echt slecht. Even boden ze mij telefonisch nog een Philips box aan, maar kwamen daar later toch op terug. Te duur natuurlijk en gaan liever voor die goedkopere setjes.
Ik denk zelf over te gaan op een schotel met Sat receiver en dat raad ik eigenlijk iedereen aan. Heb je zelf wel alles in de hand en zijn de kosten beheersbaar. Bij die kabel boeren weet je dat maar nooit !
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met de settop box van UPC voor digitale TV ???
Re: Casema: Digitale Televisie
heb sinds oktober digitale tv van kpn prima ontvangst prima beeld
en geluid 25 zenders heb gelijk de kabel opgezegd wordt toch maar duurder.
heb tel en adsl van kpn ben totaal € 8,70 kwijt per mnd. en geen storing.
en geluid 25 zenders heb gelijk de kabel opgezegd wordt toch maar duurder.
heb tel en adsl van kpn ben totaal € 8,70 kwijt per mnd. en geen storing.
Re: Casema: Digitale Televisie
Dan mag kpn toch eerst hun armzalig beperkt aantal tv- en radiozenders uitbreiden.
Re: Casema: Digitale Televisie
weet niet wat jij beperkt vind heb er 7 minder als bij casema die volgend jaar
trouwens ook met een beperkt aantal komt of je moet er meer willen ga je
ook meer betalen kan er maar naar een tegelijk kijken en degene die ik wil
zien staan er op dus voor mij geen probleem.
trouwens ook met een beperkt aantal komt of je moet er meer willen ga je
ook meer betalen kan er maar naar een tegelijk kijken en degene die ik wil
zien staan er op dus voor mij geen probleem.
Re: Casema: Digitale Televisie
Nu is het nog goedkoper als kabel maar als je later meer zenders krijgt moet je dezelfe prijs betalen.
Ik denk dat sateliet tv op den duur goedkoper is en veel meer zenders.
Ik denk dat sateliet tv op den duur goedkoper is en veel meer zenders.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 nov 2004 12:10
Re: Casema: Digitale Televisie
Zo, het heeft even geduurd, maar vandaag heb ik wederom weer problemen met het ontvangst.
Het beeld blijft weer hangen (om de 2 seconden een hapering) en het geluid is ook weer waardeloos.
Dus weer casema gebeld, werd ik zeer onvriendelijk te woord gestaan door een medewerker van Casema (koude douche ).
Deze beweerde mij dat het signaal goed was (kon hij zo zeggen zonder mijn postcode op te vragen ...) en dat het gewoon aan het kasje lag dat ik niet moest zeuren.
Dit liet ik mij dus niet zeggen en tegen die medewerker gezegd dat ik iemand anders wilde spreken, dat kon niet en moest maar opnieuw bellen (dus ik heb direct opgehangen).
Oke, nogmaals gebeld, toen kreeg ik iemand aan de telefoon die wat meer begrip toonde.
Morgen komt opnieuw een monteur langs (volgens de medeweker van de klantenservice nu iemand van Casema zelf het zou anders een monteur zijn van een extern bedrijf).
Morgen maar weer afwachten.
Het beeld blijft weer hangen (om de 2 seconden een hapering) en het geluid is ook weer waardeloos.
Dus weer casema gebeld, werd ik zeer onvriendelijk te woord gestaan door een medewerker van Casema (koude douche ).
Deze beweerde mij dat het signaal goed was (kon hij zo zeggen zonder mijn postcode op te vragen ...) en dat het gewoon aan het kasje lag dat ik niet moest zeuren.
Dit liet ik mij dus niet zeggen en tegen die medewerker gezegd dat ik iemand anders wilde spreken, dat kon niet en moest maar opnieuw bellen (dus ik heb direct opgehangen).
Oke, nogmaals gebeld, toen kreeg ik iemand aan de telefoon die wat meer begrip toonde.
Morgen komt opnieuw een monteur langs (volgens de medeweker van de klantenservice nu iemand van Casema zelf het zou anders een monteur zijn van een extern bedrijf).
Morgen maar weer afwachten.
Re: Casema: Digitale Televisie
Wellicht heb je een Panasonic ontvanger, Casema erkend dat hierbij storingen kunnen optreden. Zie http://www.casema.nl/portal/page?_pagei ... ema=PORTAL :
"Naar wij hopen, kijkt u al enige tijd met plezier naar digitale televisie (TVD) van Casema. Echter, indien u TVD ontvangt via een digitale ontvanger van Panasonic, dan heeft u misschien last gehad van een aantal storingen, zoals vastlopers of het verlies van programma’s. Dat ligt niet aan het TVD signaal, maar aan de Panasonic digitale ontvanger.
Om deze problemen met Panasonic digitale ontvangers te verhelpen, bieden wij onze abonnees de mogelijkheid om de software van de Panasonic digitale ontvangers aan te passen door een update. Hoe u deze update kunt uitvoeren, leest u in bijgevoegde handleiding.
Let wel, deze update is alleen nodig als u een digitale ontvanger van Panasonic heeft! Mocht u de update niet uitvoeren, dan blijft u uiteraard gewoon TVD ontvangen, maar is de kans groot dat uw digitale ontvanger niet optimaal werkt.
Als u eventuele problemen met uw Panasonic digitale ontvanger wilt verhelpen, of als u wilt dat uw Panasonic digitale ontvanger optimaal presteert, dan raden wij u dringend aan de software update uit te voeren. "
Zie ook de handleiding op http://www.casema.nl/pls/portal/docs/PA ... ECODER.DOC
"Naar wij hopen, kijkt u al enige tijd met plezier naar digitale televisie (TVD) van Casema. Echter, indien u TVD ontvangt via een digitale ontvanger van Panasonic, dan heeft u misschien last gehad van een aantal storingen, zoals vastlopers of het verlies van programma’s. Dat ligt niet aan het TVD signaal, maar aan de Panasonic digitale ontvanger.
Om deze problemen met Panasonic digitale ontvangers te verhelpen, bieden wij onze abonnees de mogelijkheid om de software van de Panasonic digitale ontvangers aan te passen door een update. Hoe u deze update kunt uitvoeren, leest u in bijgevoegde handleiding.
Let wel, deze update is alleen nodig als u een digitale ontvanger van Panasonic heeft! Mocht u de update niet uitvoeren, dan blijft u uiteraard gewoon TVD ontvangen, maar is de kans groot dat uw digitale ontvanger niet optimaal werkt.
Als u eventuele problemen met uw Panasonic digitale ontvanger wilt verhelpen, of als u wilt dat uw Panasonic digitale ontvanger optimaal presteert, dan raden wij u dringend aan de software update uit te voeren. "
Zie ook de handleiding op http://www.casema.nl/pls/portal/docs/PA ... ECODER.DOC
Re: Casema: Digitale Televisie
ALS JE EEN DECODER VAN PANASONIC HEBT , KAN HET VOORKOMEN DAT ALS JE EEN DIGITALE DECT TELEFOON HEBT EN HIJ STAAT TE DICHT IN DE BUURT VAN DE DECODER DAT ER VEEL STORING OP TV KOMT .
STORING ALS BLOKKEN ETC.
HEB IK ZELF OOK GEHAD EN DIT PAS NA MIJN TWEEDE DECODER ONTDEKT.
NADEEL VAN CASEMA TVD BLIJF IK HET SLECHTE EN BEPERKTE PAKKET VINDEN, DAT TOTAAL IN HET NIET VALT BIJ TV HOME VAN ESSENT EN MILTIKABEL
STORING ALS BLOKKEN ETC.
HEB IK ZELF OOK GEHAD EN DIT PAS NA MIJN TWEEDE DECODER ONTDEKT.
NADEEL VAN CASEMA TVD BLIJF IK HET SLECHTE EN BEPERKTE PAKKET VINDEN, DAT TOTAAL IN HET NIET VALT BIJ TV HOME VAN ESSENT EN MILTIKABEL
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 nov 2004 12:10
Re: Casema: Digitale Televisie
Dit vergat ik inderdaad te melden.
De problemen met de panasonic heb ik gelezen op de Casema site.
Maar ik heb een Nokia Decoder.
Ik heb ook een mail gestuurd naar Casema voor uitleg. En zij roepen zich op "werkzaamheden" wat ik dan vreemd vindt is waarom weet de klantenservice en de monteur hier niks vanaf.
De problemen met de panasonic heb ik gelezen op de Casema site.
Maar ik heb een Nokia Decoder.
Ik heb ook een mail gestuurd naar Casema voor uitleg. En zij roepen zich op "werkzaamheden" wat ik dan vreemd vindt is waarom weet de klantenservice en de monteur hier niks vanaf.
Re: Casema: Digitale Televisie
neem toch een satalietontvanger plus schotel met een kaartje voor filmnet voor 18€ per jaar dan heb je alles en geen gedoe meer met die op lichters van casema of upc,dan ben je gedekt
Re: Casema: Digitale Televisie
Casema DTV wordt toch zo goed als gratis vanaf januari.. Ik wacht wel even ipv nu mijn geld te spenderen!
Re: Casema: Digitale Televisie
Het is geen probleem van het panasonic kastje;
Inmiddels zijn deze volledig stabiel, wel is het nodig om af en toe een upgrade(verbetering) toe te passen want langszaam maar zeker wordt de bandbreede groter en verbeterd ook de beeld kwaliteit.
Dit en eventuele probleempjes haal je er eenvoudig uit met de upgrade.
De helpdesk van zowel casema,essent alsook panasonic stuurt je er zo doorheen..
Inmiddels zijn deze volledig stabiel, wel is het nodig om af en toe een upgrade(verbetering) toe te passen want langszaam maar zeker wordt de bandbreede groter en verbeterd ook de beeld kwaliteit.
Dit en eventuele probleempjes haal je er eenvoudig uit met de upgrade.
De helpdesk van zowel casema,essent alsook panasonic stuurt je er zo doorheen..
Re: Casema: Digitale Televisie
Kan J. Bot eens voorrekenen hoe je tel en ADSL voor €8,70 totaal kan betrekken van de KPN??????
Re: Casema: Digitale Televisie
Ik weet niet waar J.Bot woonachtig is en of dit in de directe omgeving van een KPN zender is, maar bij mij is het bar en boos Ben zelf werkzaam bij kpn en zal dan ook intern het e.e.a. proberen op te lossen.
Re: Casema: Digitale Televisie
stonesboy schreef: Even boden ze mij telefonisch nog een Philips box aan, maar kwamen daar later toch op terug. Te duur natuurlijk en gaan liever voor die goedkopere setjes.
Nee, UPC hanteert drie verschillende digitale TV-systemen, allemaal met een ander protocol en encryptiesysteem. Afhankelijk van je woonplaats kun je één van de systemen ontvangen. Als je een decoder van een andere regio zou aansluiten, zou deze zich geen raad weten met het signaal dat hij ontvangt.
De Philips-decoders worden alleen in een deel van Amsterdam en Amstelveen gebruikt. Daarnaast hebben een aantal klanten SAGEM-decoders (dit is eigenlijk geen UPC maar Mr. Zap met een stickertje van UPC erop geplakt). Het overgrote deel van de abonnees heeft een decoder van Motorola.
De Motorola's hebben een modem aan boord zodat tweewegverkeer mogelijk is. Philips heeft dit niet, zodat e-mail en interactieve diensten niet mogelijk zijn.
Mr. Zap (SAGEM)-boxen hebben wel een modem, maar dat is weer niet compatible met het modem uit de Motorola-boxen.
Het geheel werkt dus anders dan bij Casema waar je gewoon zelf kunt kiezen welk merk decoder je gebruikt. Casema heeft het wel handig bekeken.
De rommel bij UPC digital komt voort uit het feit dat de digitale televisienetwerken ouder zijn dan UPC zelf. UPC heeft die netwerken gewoon overgenomen van haar voorgangers (behalve Mr. Zap, daar hebben ze gewoon een contract mee gesloten om het onder de naam van UPC aan te bieden).
Nee, UPC hanteert drie verschillende digitale TV-systemen, allemaal met een ander protocol en encryptiesysteem. Afhankelijk van je woonplaats kun je één van de systemen ontvangen. Als je een decoder van een andere regio zou aansluiten, zou deze zich geen raad weten met het signaal dat hij ontvangt.
De Philips-decoders worden alleen in een deel van Amsterdam en Amstelveen gebruikt. Daarnaast hebben een aantal klanten SAGEM-decoders (dit is eigenlijk geen UPC maar Mr. Zap met een stickertje van UPC erop geplakt). Het overgrote deel van de abonnees heeft een decoder van Motorola.
De Motorola's hebben een modem aan boord zodat tweewegverkeer mogelijk is. Philips heeft dit niet, zodat e-mail en interactieve diensten niet mogelijk zijn.
Mr. Zap (SAGEM)-boxen hebben wel een modem, maar dat is weer niet compatible met het modem uit de Motorola-boxen.
Het geheel werkt dus anders dan bij Casema waar je gewoon zelf kunt kiezen welk merk decoder je gebruikt. Casema heeft het wel handig bekeken.
De rommel bij UPC digital komt voort uit het feit dat de digitale televisienetwerken ouder zijn dan UPC zelf. UPC heeft die netwerken gewoon overgenomen van haar voorgangers (behalve Mr. Zap, daar hebben ze gewoon een contract mee gesloten om het onder de naam van UPC aan te bieden).
Re: Casema: Digitale Televisie
Zelf ben ik erg tevreden over TVD. Ik begrijp het gemopper niet zo erg.
Je moet er wel voor zorgen dat je een goed antenne signaal hebt anders valt het voortdurend uit. Bij mij was een simpele versterker van de gamma voldoende.
Voor echte freaks
http://www.hetdigitaletelevisieforum.com/
Je moet er wel voor zorgen dat je een goed antenne signaal hebt anders valt het voortdurend uit. Bij mij was een simpele versterker van de gamma voldoende.
Voor echte freaks
http://www.hetdigitaletelevisieforum.com/
Re: Casema: Digitale Televisie
We hebben sinds 18 december de Samsung TVD-ontvanger en hebben er wat problemen mee.
1. Veel last van haperingen en blokken in beeld terwijl we voldoende signaal hebben ongeveer 80%.Er zijn dagen dat we sommige kanalen helemaal niet hebben en we krijgen dan error code E48, dit zou betekenen dat we te weinig singaal zouden moeten hebben. We hebben ook de coax kabels al vervangen maar dat hielp ook niet.
Inmiddels hebben we een mailtje geschreven naar de Helpdesk van Casema en we kregen dit anrwoord terug (2xzelfs! met dezelfde inhoud dus gewoon een standaard antwoord)
2. De zenderlijst verdwijnt soms en dan verschijnt de tekst NOT COMPLETED in het beeld! Dan moet je dus opnieuw je zenderlijst binnen halen en ook weer je favorietenlijst opnieuw maken! We hebben op andere forums gekeken en het blijkt dat dit waarschijnlijk een software probleem is van de Samsung.
3. Sinds vandaag kunnen we ook niet meer opnemen op onze nieuwe Harddisk/DVD recorder er verschijnt dan "This content is copy protected" in beeld!!! Dit werkte dus wel altijd. Ook dit maar even opgezocht met Google en we kwamen het volgende tegen:
We gaan nu maar weer eens met Casema bellen en vragen wat ze hier aan gaan doen.
1. Veel last van haperingen en blokken in beeld terwijl we voldoende signaal hebben ongeveer 80%.Er zijn dagen dat we sommige kanalen helemaal niet hebben en we krijgen dan error code E48, dit zou betekenen dat we te weinig singaal zouden moeten hebben. We hebben ook de coax kabels al vervangen maar dat hielp ook niet.
Inmiddels hebben we een mailtje geschreven naar de Helpdesk van Casema en we kregen dit anrwoord terug (2xzelfs! met dezelfde inhoud dus gewoon een standaard antwoord)
Het leuke is dat de standaard zwarte kabel, die bij de ontvanger wordt geleverd, maar 1,5 meter lang is!!! Daar heb je dus niks aan! En in onze situatie helemaal niet we zitten ongeveer 5 meter van het Casema kastje! Verder heb ik van een aantal mensen begrepen dat we hier thuis nog een oud Casemakastje hebben en dat Casema deze alleen komt vernieuwen als je een serieuze storing hebt of als je internet via de kabel neemt dan wordt dit gelijk vervangen."Geachte mevrouw/heer ,
In antwoord op uw mail van 10-01-2005 informeren wij u als volgt.
Dit probleem kan een aantal oorzaken hebben. Om dergelijke storingen te voorkomen dient de decoder rechtstreeks aangesloten te zijn op uw hoofd aansluiting met de bijgeleverde zwarte coax-kabel.
Indien u dit heeft gedaan den er zijn op diverse zenders nog steeds verstoringen, controleer dan het beeld van uw TV met de coax-kabel direct op de TV vanaf de wandcontactdoos.
Controleer ook wat de signaal sterkte is wat de decoder aangeeft, is dit minder dan 50% dan ervaart u inderdaad problemen door een te laag signaal.
Controleer nu de zenders van het analoge signaal. Indien u nu ook slechte ontvangst heeft, sneeuw, ruis of strepen, kunt u meteen contact opnemen met onze helpdesk op telefoonnummer 0900-8896.
Wij zijn dagelijks geopend van 8:00u tot 22:00u. In het weekend kunt u ons ook bereiken van 10:00u tot 22:00u op zaterdag en zondag.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact op nemen met onze Klantenservice op telefoonnummer 0900–8896 (€ 0,10 p/min), bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 uur en 20.00 uur. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
N.V. Casema
Afdeling Klantenservice "
2. De zenderlijst verdwijnt soms en dan verschijnt de tekst NOT COMPLETED in het beeld! Dan moet je dus opnieuw je zenderlijst binnen halen en ook weer je favorietenlijst opnieuw maken! We hebben op andere forums gekeken en het blijkt dat dit waarschijnlijk een software probleem is van de Samsung.
3. Sinds vandaag kunnen we ook niet meer opnemen op onze nieuwe Harddisk/DVD recorder er verschijnt dan "This content is copy protected" in beeld!!! Dit werkte dus wel altijd. Ook dit maar even opgezocht met Google en we kwamen het volgende tegen:
Ik heb vandaag even de voorwaarden maar even gelezen maar ik kom hier niks over tegen."Nou wat mij betreft kan de Casema de boom in.
Vol goede moet de decoder gekocht en aan gesloten.
Ik wilde wat opnemen op mijn dvd recorder om te zien hoe de kwaliteit was.
Nou helaas nix opnemen dus,want ik kreeg in beeld (this conent is copy protected,snel naar de helpdesk gebeld wat er aan de hand zou kunnen zijn.
De medewerker wiste mij te vertellen dat het inderdaad niet mogelijk is om met een
dvd recorder digitaal op te nemen,wel analoog of met de videorecoreder.
Ja zeg ik dat is de toekomst hé de video,dan had ik maar de algemeene voorwaarden moet lezen.
Nou zeg ik,die krijg je pas als je de smartkaart koop.
Ja dat is dan pech voor u was zijn antwoord had ik deze maar van te voren moet aanvragen.
Wat een gl.l zeg ik,maar de helpdesk medewerker was wel zo vriendelijk om te zeggen dat dit signaal gekraakt kon worden,alleen ik had het niet van hem gehoord.
Dus bij deze is mijn vraag of er nog meer mensen zijn die met een dvd recorder niet het digitale signaal kunnen opnemen en of er mensen zijn die weten het eventueel te kraken.
Wat mij beteft is de Casema inderdaad uitblinker nummer één in onduidelijkheid!!!!!!!!!!!!!!"
We gaan nu maar weer eens met Casema bellen en vragen wat ze hier aan gaan doen.