LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht wifi bij Ziggo
Slecht wifi bij Ziggo
Jarenlang slechte wifi. Monteur ze dat het inderdaad niet normaal was en zou Ziggo adiviseren om wificontacten te sturen. Dat deden ze maar nu bregen ze 99 euro in rekening... Stopcontacten terugsturen kan alleen binnen 30 dagen en die zijn om. Monteur heeft vrijdag ongevraagd nieuwe router geplaatst maar nu is het internet nog slechter. Ik heb echt moeite met het betalen van die 99 euro terwijl we het duurste abonnement hebben. En zeer slechte wifi. Wat raden jullie me aan?
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Wat bedoelt u precies met "wificontacten" en "stopcontacten terugsturen"? Het wifi netwerk binnenshuis is meestal niet de verantwoordelijkheid van de provider maar ik kan wifi niet helemaal rijmen met wat u hier zegt. Enige uitleg zou handig zijn om u van goed advies te kunnen voorzien.kunnen schreef:Jarenlang slechte wifi. Monteur ze dat het inderdaad niet normaal was en zou Ziggo adiviseren om wificontacten te sturen. Dat deden ze maar nu bregen ze 99 euro in rekening... Stopcontacten terugsturen kan alleen binnen 30 dagen en die zijn om. Monteur heeft vrijdag ongevraagd nieuwe router geplaatst maar nu is het internet nog slechter. Ik heb echt moeite met het betalen van die 99 euro terwijl we het duurste abonnement hebben. En zeer slechte wifi. Wat raden jullie me aan?
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Sorry, ik bedoel wifi stopcontacten.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
ik vermoed van die stopcontact, powerline adapters.newmikey schreef:Wat bedoelt u precies met "wificontacten" en "stopcontacten terugsturen"?
zelf een eigen router met wifi kopen, die niet in de meterkast plaatsen, maar wat centraler in huis en ziggo bellen vragen of ze je modem in brug willen zetten.kunnen schreef:Wat raden jullie me aan?
Waarom dan 30 dagen wachten?kunnen schreef:nu bregen ze 99 euro in rekening... Stopcontacten terugsturen kan alleen binnen 30 dagen en die zijn om.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Wat zijn dat precies - kunt ze eens beschrijven? Ik vermoed dat u powerline contacten of wifi extenders bedoelt in plaats van wifi omdat voor wifi helemaal geen contacten nodig zijn.kunnen schreef:Sorry, ik bedoel wifi stopcontacten.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Ik heb zelf ook de wifi over het stroomnet gehad. Echt waardeloos. Je bereik wordt minder als er meer stroom wordt verbruikt. Met de horizon box heb ik nu betere wiffi. Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Als klant van Ziggo ken ik het probleem. Beneden, direct bij mijn Horizon-box gaat het nog redelijk goed met het Wi-Fi-signaal. Maar op de 1e en 2e etage van mijn woning, met plafonds en betonnen vloer ertussen, was het Wi-Fi-signaal bar slecht.
Eerst een extender geprobeerd maar dat gaf weinig soelaas. Niet investeren in een extender dus. Met de Powerline-adapters heb ik geen ervaring, maar dat is ook niet altijd de meest goedkope oplossing.
Uiteindelijk de oplossing voor een beter Wi-Fi-signaal op de site van Ziggo zelf gevonden. Je kunt daar een Router aanschaffen (zo’n ding met drie antennes). Een merk staat er niet bij, maar als je de plaatjes goed vergelijkt is goed te zien dat dit de TP-LINK TL-WR1043ND router is. Voor € 49,99 koopt u deze router bij Coolblue en wordt het gratis naar u thuis gestuurd. Het is precies dezelfde router en u bent nog goedkoper uit als bij Ziggo zelf.
Mijn problemen met Wi-Fi zijn definitief opgelost. Sterker nog, als ik beneden met mijn tablet of mobiele telefoon iets te ver van mijn Horizon-box vandaan ben pakt hij automatisch het signaal van de TP-LINK router die boven staat.
Eerst een extender geprobeerd maar dat gaf weinig soelaas. Niet investeren in een extender dus. Met de Powerline-adapters heb ik geen ervaring, maar dat is ook niet altijd de meest goedkope oplossing.
Uiteindelijk de oplossing voor een beter Wi-Fi-signaal op de site van Ziggo zelf gevonden. Je kunt daar een Router aanschaffen (zo’n ding met drie antennes). Een merk staat er niet bij, maar als je de plaatjes goed vergelijkt is goed te zien dat dit de TP-LINK TL-WR1043ND router is. Voor € 49,99 koopt u deze router bij Coolblue en wordt het gratis naar u thuis gestuurd. Het is precies dezelfde router en u bent nog goedkoper uit als bij Ziggo zelf.
Mijn problemen met Wi-Fi zijn definitief opgelost. Sterker nog, als ik beneden met mijn tablet of mobiele telefoon iets te ver van mijn Horizon-box vandaan ben pakt hij automatisch het signaal van de TP-LINK router die boven staat.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Die 99 Euro betalen want dat ben je verplicht. Het is dan ook een aankoop buiten je abonnement dus of je nu het duurste of het goedkoopste abonnement hebt, maakt helemaal niets uit.kunnen schreef:Ik heb echt moeite met het betalen van die 99 euro terwijl we het duurste abonnement hebben. En zeer slechte wifi. Wat raden jullie me aan?
Tevens raad ik je aan om zelf een goede router te kopen en te gebruiken. Die modems van Ziggo met Wifi zijn namelijk niet in staat om signaal goed door te sturen. Na enkele meters of een muur, houdt het eigenlijk al op met het signaal. En als het AOP van Ziggo dan in de meterkast zit en de modem ook hier staat, ga je gegarandeerd een slecht signaal krijgen.
Zo'n draadloos netstroomadapter kan overigens ook een oplossing zijn. Maar dan moet je het wel goed instellen en niet alleen de adapter in het stopcontact steken en verwachten dat het dan allemaal is opgelost. Want zolang je apparaten dan nog steeds verbinding maken met de modem van Ziggo, heb je totaal geen profijt van de adapters. Sterker nog, de extra straling op 2,4 GHz door de draadloze adapter zal zorgen voor nog meer storing op het al slechte draadloze netwerk van de modem.
Maar ook internet over netstroom kan storing geven en daardoor niet goed werken. Daarom is het gewoon verstandig om een eigen en goede router (niet van Sitecom dus) op een vrije plaats te zetten waar het signaal goed zijn gang kan gaan. Niet in kasten en al helemaal niet in de buurt van apparaten die kunnen storen, zoals magnetrons of ander draadloos apparatuur.
En dan natuurlijk een kabel trekken tussen de modem van Ziggo en de geplaatste router.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Dank voor de snelle reacties. Ik heb er wat aan gehad. Maar ik blijf een zuur gevoel houden over het feit dat niet werd verteld dat ik die stopcontacten moest kopen.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Wat voor stopcontacten heeft u het toch over?kunnen schreef:Dank voor de snelle reacties. Ik heb er wat aan gehad. Maar ik blijf een zuur gevoel houden over het feit dat niet werd verteld dat ik die stopcontacten moest kopen.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Zolang ze op dezelfde stroomgroep zitten, hoort dit probleem zich niet voor te doen.john18 schreef:Ik heb zelf ook de wifi over het stroomnet gehad. Echt waardeloos. Je bereik wordt minder als er meer stroom wordt verbruikt. Met de horizon box heb ik nu betere wiffi. Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
U had 30 dagen de tijd om het product terug te sturen en uw geld terug te krijgen, u blijft echter zelf in gebreke...kunnen schreef:Dank voor de snelle reacties. Ik heb er wat aan gehad. Maar ik blijf een zuur gevoel houden over het feit dat niet werd verteld dat ik die stopcontacten moest kopen.
Laatst gewijzigd door Snoodaard op 28 feb 2017 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Even een blinde gok:newmikey schreef:Wat voor stopcontacten heeft u het toch over?kunnen schreef:Dank voor de snelle reacties. Ik heb er wat aan gehad. Maar ik blijf een zuur gevoel houden over het feit dat niet werd verteld dat ik die stopcontacten moest kopen.
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/
Ik gok op die powerline adapters met wifi optie. Aangezien die 99 euro kosten.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Meestal is het een andere groep als je er 1 boven hebt zitten en 1 beneden. En door stroomgebruik zoals b.v. koelkast op 1 groep dat zal je snelheid van internet zeker beperken. Niet het wifi bereikZolang ze op dezelfde stroomgroep zitten, hoort dit probleem zich niet voor te doen.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Naast dat normaal tijdens het telefoongesprek wordt vermeld dat er kosten in rekening worden gebracht, ontvang je bij de powerline-adapter ook informatie over het 30 dagen uitproberen ervan. Dat zou natuurlijk voldoende moeten zijn om te weten dat die dingen niet gratis zijn.kunnen schreef:Dank voor de snelle reacties. Ik heb er wat aan gehad. Maar ik blijf een zuur gevoel houden over het feit dat niet werd verteld dat ik die stopcontacten moest kopen.
Nu je ze toch hebt, kun je misschien ook het beste even uittesten of netstroom het probleem geeft met deze powerline-adapter of dat het probleem toch ergens anders ligt. Simpel door de powerline-adapters correct aan te sluiten en de andere meegeleverde ethernet-kabel in de ontvangende powerline-adapter en een PC of laptop met ethernet-aansluiting te stoppen. Daarna die laptop of PC natuurlijk niet met Wifi verbinden zodat het internet wel via de ethernetkabel en dus via netstroom door moet komen. Daarna even via een site als speedtest.net kijken wat de snelheid is. Bij een perfecte verbinding is deze snelheid gelijk aan het abonnement wat je bij Ziggo hebt afgesloten. Als je dat ook haalt, dan weet je dat het probleem niet het netstroom zit en je het probleem dus ergens anders moet zoeken. Is de snelheid wel een stuk lager, dan is de kans natuurlijk groot dat de netstroomverbinding niet goed is. En als het helemaal niet werkt, heb je vermoedelijk iets niet goed aangesloten of ingesteld. Dan moet je het installatieboekje weer eens opnieuw openen.
Groepen zijn het probleem niet voor powerline-adapters, fasen zijn dat.john18 schreef:Meestal is het een andere groep als je er 1 boven hebt zitten en 1 beneden. En door stroomgebruik zoals b.v. koelkast op 1 groep dat zal je snelheid van internet zeker beperken. Niet het wifi bereikZolang ze op dezelfde stroomgroep zitten, hoort dit probleem zich niet voor te doen.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Onzin. Apple heeft overprijsde hardware. Er zijn prima goede en goedkopere alternatieven voor wifi.john18 schreef:Ik heb zelf ook de wifi over het stroomnet gehad. Echt waardeloos. Je bereik wordt minder als er meer stroom wordt verbruikt. Met de horizon box heb ik nu betere wiffi. Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
[*]Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.Julie4444 schreef:Onzin. Apple heeft overprijsde hardware. Er zijn prima goede en goedkopere alternatieven voor wifi.john18 schreef:Ik heb zelf ook de wifi over het stroomnet gehad. Echt waardeloos. Je bereik wordt minder als er meer stroom wordt verbruikt. Met de horizon box heb ik nu betere wiffi. Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
Je stelt dat iets onzin is. Wat is onzin? Want daarna stel je dat Apple hardware overprijst is en er prima goede en goedkopere alternatieven voor Wifi zijn. Nergens wordt het tegendeel beweert, dus dat kan geen onzin zijn. Het enige wat en waarover je kunt stellen dat het onzin is, is dat het wat kost. Dat zou onzin kunnen zijn, inderdaad. Al staat het wel wat haaks met je bewering dat Apple hardware overprijst is.
Of het gaat niet over Apple maar bijvoorbeeld over wifi over het stroomnet. Daar kan ik mij wel in vinden, dat dit onzin is. Wifi is natuurlijk draadloos en kan helemaal niet over het stroomnet gaan.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Dat wordt wel degelijk gesteld door john in mijn citaat.. Dat apple overprijst is mag algemeen bekend genoemd worden. Kijk maar naar macbooks; een gelijkwaardige niet-apple laptop kost al snel de helft.Jetsertje schreef:[*]Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.Julie4444 schreef:Onzin. Apple heeft overprijsde hardware. Er zijn prima goede en goedkopere alternatieven voor wifi.john18 schreef:Ik heb zelf ook de wifi over het stroomnet gehad. Echt waardeloos. Je bereik wordt minder als er meer stroom wordt verbruikt. Met de horizon box heb ik nu betere wiffi. Als je een redelijke goede wifi wilt zou ik voor apple gaan van router tot eventueel extender. Kost wel wat.
Je stelt dat iets onzin is. Wat is onzin? Want daarna stel je dat Apple hardware overprijst is en er prima goede en goedkopere alternatieven voor Wifi zijn. Nergens wordt het tegendeel beweert, dus dat kan geen onzin zijn. Het enige wat en waarover je kunt stellen dat het onzin is, is dat het wat kost. Dat zou onzin kunnen zijn, inderdaad. Al staat het wel wat haaks met je bewering dat Apple hardware overprijst is.
Of het gaat niet over Apple maar bijvoorbeeld over wifi over het stroomnet. Daar kan ik mij wel in vinden, dat dit onzin is. Wifi is natuurlijk draadloos en kan helemaal niet over het stroomnet gaan.
Daarnaast is Apple helemaal geen prerequisite voor "redelijk goede wifi". Mocht je onderbouwing nodig hebben, wil je nou echt dat ik een lijst post met fatsoenlijke niet-apple routers en modems? Overigens is die van Ziggo ook gewoon prima.
Tevreden? Of wil je die lijst met niet-apple routers en modems ook?
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Waarom zou het gratis moeten zijn?kunnen schreef:Dank voor de snelle reacties. Ik heb er wat aan gehad. Maar ik blijf een zuur gevoel houden over het feit dat niet werd verteld dat ik die stopcontacten moest kopen.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Nu raak ik de draad in dit onderwerp een beetje kwijt. Volgens mij gaat het al helemaal niet meer om het probleem dat TS 'kunnen' heeft. Het is toch de bedoeling hier deze TS enigszins te helpen als dat we allemaal ons eigen gelijk hier zien te halen met de stellingen die we onbedoeld deponeren?
Nog even op een rijtje, zoals ik het begrijp van TS "kunnen". Hij klaagt over een slechte draadloze Wi-Fi-verbinding. Op 1 of andere manier verbeterd dit niet met Wi-Fi stopcontacten die hij voor € 99,00 bij Ziggo heeft aangeschaft en niet binnen de uiterste termijn van 30 dagen heeft teruggestuurd. Hoe dit probleem te verhelpen? Iemand suggereerde de handleiding van die vermoedelijke Power Line adapters die waarschijnlijk bedoeld worden, nog eens goed door te nemen en alles precies volgens die handleiding aan te sluiten. Lukt dit niet, ook niet als dit bij verschillende stopcontacten niet lukt, dan is het misschien maar het beste voor TS "kunnen" die adapters te slijten via Marktplaats.nl.
Maar TS "Kunnen" schrijft ook in zijn openingspost dat de monteur een router heeft geïnstalleerd en dat zijn Wi-Fi er alleen maar slechter door geworden is. En dit terwijl ik zelf, door het installeren van een router (die van Ziggo of dezelfde van Coolblue) juist zo veel beter Wi-Fi heb gekregen. De onduidelijkheid wordt dus alleen maar groter als TS "kunnen" niet meer opening van zaken geeft. 1) Welk merk / type router heeft de monteur aangesloten? 2) Hoe zit deze router aangesloten? 3) Waar is het Wi-Fi slechter? 4) Heeft TS "kunnen" die router gratis ontvangen van de monteur?
Vragen die allen beantwoord moeten worden willen we TS "kunnen" verder kunnen helpen. Het lijkt mij dat we op die antwoorden wachten als dat we deze verder m.i. zinloze discussie voortzetten om alleen maar ons eigen gelijk te krijgen.
Nog even op een rijtje, zoals ik het begrijp van TS "kunnen". Hij klaagt over een slechte draadloze Wi-Fi-verbinding. Op 1 of andere manier verbeterd dit niet met Wi-Fi stopcontacten die hij voor € 99,00 bij Ziggo heeft aangeschaft en niet binnen de uiterste termijn van 30 dagen heeft teruggestuurd. Hoe dit probleem te verhelpen? Iemand suggereerde de handleiding van die vermoedelijke Power Line adapters die waarschijnlijk bedoeld worden, nog eens goed door te nemen en alles precies volgens die handleiding aan te sluiten. Lukt dit niet, ook niet als dit bij verschillende stopcontacten niet lukt, dan is het misschien maar het beste voor TS "kunnen" die adapters te slijten via Marktplaats.nl.
Maar TS "Kunnen" schrijft ook in zijn openingspost dat de monteur een router heeft geïnstalleerd en dat zijn Wi-Fi er alleen maar slechter door geworden is. En dit terwijl ik zelf, door het installeren van een router (die van Ziggo of dezelfde van Coolblue) juist zo veel beter Wi-Fi heb gekregen. De onduidelijkheid wordt dus alleen maar groter als TS "kunnen" niet meer opening van zaken geeft. 1) Welk merk / type router heeft de monteur aangesloten? 2) Hoe zit deze router aangesloten? 3) Waar is het Wi-Fi slechter? 4) Heeft TS "kunnen" die router gratis ontvangen van de monteur?
Vragen die allen beantwoord moeten worden willen we TS "kunnen" verder kunnen helpen. Het lijkt mij dat we op die antwoorden wachten als dat we deze verder m.i. zinloze discussie voortzetten om alleen maar ons eigen gelijk te krijgen.
Re: Slecht wifi bij Ziggo
Bij het duurste abo van Ziggo hoort, in het UPCgebied, een witte Technicolor modem. Met routert, netwerkadaptert en nog meer. En twee SSIDs op twee frequenties. Als Kunnen die heeft lijkt het mij uitgesloten dat het aan dat ding ligt. Ik vrees dat TS toch echt zijn eigen netwerk op orde moet krijgen en dat is geen verantwoording van de provider.