LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit een reis boeken met Orion International
Nooit een reis boeken met Orion International
Mij partner en ik hebben een reis in Belgie geboek bij Orion. Alles wat ze in hun webpage beloven komen ze niet na. Vervolgens dien je een klacht in met een aantal mesen wordt er niet naar je geluisterd. Men gaat je vervolgens beschuldigen dat een aantal dingen niet zijn gebeurt. Neem advies van mij en boek nooit daar.
Re: Nooit een reis boeken met Orion International
Beste Heer Brouwer,
Het is jammer dat u dit berichtje niet van wat meer gegevens voorziet. Niemand kan op uw summiere info een stelling innemen.
Wat ik wél kan zeggen: U boekte bij een reisorganisatie die toch een status aparte heeft. Orion is namelijk eigendom van de familie Icli, in Turkije zijn ze bekend onder de naam Ten Tour. Een waanzinnig grote onderneming. O.a. Onur Air, de luchtvaartmaatschappij is ook van hun. Ook hebben ze heel veel hotels in eigendom.
Ik zelf ben felle tegenstander van dit soort machtsmisbruiken. U boekt bij een reisorganisatie die ZELF eigenaar is van het vliegtuig waar u mee vliegt en ook ZELF het hotel bezit.
Vind u het gek dat ze klachten afwimpelen?
Daarnaast zijn ze pas in 2003 met een programma op de markt gekomen. Dit is dus pas hun tweede operationele jaar in België. Voor een nieuwe onderneming die totaal geen notie van de Belgische vakantiemarkt heeft en zeker niet van de Nederlandse is dat ook een groot probleem. Orion kende vooral vorig jaar vele en vele klachten.
Tenslotte is er een HEEEEEL groot verschil tussen Belgische en Nederlandse klanten. Nederlandse klanten dienen een klacht in als ze iets niet naar tevredenheid opgelost zien. Een Belg doet dat veel minder gauw. Tot voor enkele jaren wist een Belgische reisorganisatie helemaal niet wat klachten waren. Een Belg is daarin rechtlijnig. Hij boekt en is het niet goed, dan ook NOOIT meer met die reisorganisatie. Klaar! Hij maakt daar verder niet veel woorden aan vuil. Dit is een van de redenen waarom Belgische reisorganisaties veel slechter met klachten omgaan. De grote Belgische touroperators zijn wel -net om die reden- vaak 'beter' dan de Nederlandse. 'Beter' wil in dit opzicht zeggen dat er minder klachtgevoelige hotels worden opgenomen. Een Belgische touroperator voert in verhouding veel vier sterren hotels en beter. In UW geval heeft u gekozen voor een Turkse reisorganisatie die in België gevestigd is. Ik spreek daar geen waardeoordeel over uit, maar zal zeker ook niet direct ervan uitgaan dat het dan wel goed zit.
Het is jammer dat u dit berichtje niet van wat meer gegevens voorziet. Niemand kan op uw summiere info een stelling innemen.
Wat ik wél kan zeggen: U boekte bij een reisorganisatie die toch een status aparte heeft. Orion is namelijk eigendom van de familie Icli, in Turkije zijn ze bekend onder de naam Ten Tour. Een waanzinnig grote onderneming. O.a. Onur Air, de luchtvaartmaatschappij is ook van hun. Ook hebben ze heel veel hotels in eigendom.
Ik zelf ben felle tegenstander van dit soort machtsmisbruiken. U boekt bij een reisorganisatie die ZELF eigenaar is van het vliegtuig waar u mee vliegt en ook ZELF het hotel bezit.
Vind u het gek dat ze klachten afwimpelen?
Daarnaast zijn ze pas in 2003 met een programma op de markt gekomen. Dit is dus pas hun tweede operationele jaar in België. Voor een nieuwe onderneming die totaal geen notie van de Belgische vakantiemarkt heeft en zeker niet van de Nederlandse is dat ook een groot probleem. Orion kende vooral vorig jaar vele en vele klachten.
Tenslotte is er een HEEEEEL groot verschil tussen Belgische en Nederlandse klanten. Nederlandse klanten dienen een klacht in als ze iets niet naar tevredenheid opgelost zien. Een Belg doet dat veel minder gauw. Tot voor enkele jaren wist een Belgische reisorganisatie helemaal niet wat klachten waren. Een Belg is daarin rechtlijnig. Hij boekt en is het niet goed, dan ook NOOIT meer met die reisorganisatie. Klaar! Hij maakt daar verder niet veel woorden aan vuil. Dit is een van de redenen waarom Belgische reisorganisaties veel slechter met klachten omgaan. De grote Belgische touroperators zijn wel -net om die reden- vaak 'beter' dan de Nederlandse. 'Beter' wil in dit opzicht zeggen dat er minder klachtgevoelige hotels worden opgenomen. Een Belgische touroperator voert in verhouding veel vier sterren hotels en beter. In UW geval heeft u gekozen voor een Turkse reisorganisatie die in België gevestigd is. Ik spreek daar geen waardeoordeel over uit, maar zal zeker ook niet direct ervan uitgaan dat het dan wel goed zit.