LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM eist dat ik 1 jaar vooruit betaal
KLM eist dat ik 1 jaar vooruit betaal
Regelmatig boek ik een vlucht bij de luchtvaartmaatschappij KLM.
Een verre rijs boek ik meestal ver van te voren om verzekerd te zijn van een goede plaats.
Zo ook 1 week geleden; een reis naar Curacao met vertrek 1 februari 2018!
KLM wil dan direct het geld hiervoor in 1 keer incasseren of dat je het zelf binnen 2 dagen overmaakt.
Mag dit zo maar? 100% vooruit betalen !
Wacht je te lang met boeken dan zijn de mooiste plaatsen weg, dus je wordt min of meer gedwongen dit op tijd te doen.
Maar bijna 1 jaar vooruit betalen vind ik eigenlijk onacceptabel.
Een verre rijs boek ik meestal ver van te voren om verzekerd te zijn van een goede plaats.
Zo ook 1 week geleden; een reis naar Curacao met vertrek 1 februari 2018!
KLM wil dan direct het geld hiervoor in 1 keer incasseren of dat je het zelf binnen 2 dagen overmaakt.
Mag dit zo maar? 100% vooruit betalen !
Wacht je te lang met boeken dan zijn de mooiste plaatsen weg, dus je wordt min of meer gedwongen dit op tijd te doen.
Maar bijna 1 jaar vooruit betalen vind ik eigenlijk onacceptabel.
Re: KLM eist dat ik 1 jaar vooruit betaal
Voor goederen geldt dat het wettelijk maximum 50%, maar voor diensten geldt dat helaas niet.
Wat denk je, dat er gebeurt, als ze dat niet zouden doen??Renee2807 schreef:Maar bijna 1 jaar vooruit betalen vind ik eigenlijk onacceptabel.
Als u zoveel reist weet u toch dat bij het zelf boeken van een ticket u deze meteen moet betalen?U krijgt namelijk meteen het e- ticket.
Dit is niet alleen bij KLM zo. Alleen als u een pakket reis boekt bij een reisbureau/touroperator hoeft u maar een gedeelte aan te betalen nadeel is dan dat de prijs nog aangepast kan worden omdat het ticket nog niet geboek/geleverd is.
Ik weet niet wat u bedoeld met goede plaats, stoel reserveren kan volgens de site pas 48 uur van te voren. Iemand die een week voor vertrek boekt
heeft dezelfde reserveringskansen als iemand die 1 jaar van tevoren boekt. Jaar vooruit boeken geeft nog geen garantie dat u een goedkoop ticket heeft.
groeten Henk
Dit is niet alleen bij KLM zo. Alleen als u een pakket reis boekt bij een reisbureau/touroperator hoeft u maar een gedeelte aan te betalen nadeel is dan dat de prijs nog aangepast kan worden omdat het ticket nog niet geboek/geleverd is.
Ik weet niet wat u bedoeld met goede plaats, stoel reserveren kan volgens de site pas 48 uur van te voren. Iemand die een week voor vertrek boekt
heeft dezelfde reserveringskansen als iemand die 1 jaar van tevoren boekt. Jaar vooruit boeken geeft nog geen garantie dat u een goedkoop ticket heeft.
groeten Henk
als je echt veel vliegt, en flying blue member ben, mag je vanaf zilver altijd meteen je stoel selecteren.
Oke weer wat geleerd je bent nooit te oud. Maar dan had TS helemaal moeten weten dat je meteen moet betalen.
Ik vlieg zelf nooit meer KLM te duur en matige service.
groeten Henk
Ik vlieg zelf nooit meer KLM te duur en matige service.
groeten Henk
Je wilt vroeg boeken om de garantie te hebben dat je een bepaalde plek kunt kiezen. Dan vind ik niet zo raar dat je ook moet betalen voor die garantie. Boek anders gewoon later. De meeste stoelen in een vliegtuig zijn hetzelfde. Gewoon vroeg inchecken en je hebt nog alle keuze. Als je bij KLM exact 30 uur voor vertrek inlogt zijn bijna alle stoelen nog beschikbaar.
En wat de ene een goede stoel vind, hoeft de ander geen goede stoel te vinden.
Of ik nu op rij 08 of rij 28 zit, het zal me echt een zorg zijn.
Of ik nu op rij 08 of rij 28 zit, het zal me echt een zorg zijn.
het ligt er heel erg aan in welk toestel je zit. je kan stoelen goed vergelijken op de website van seatguru.com
De overeenkomst is gesloten en daarmee staan de verplichtingen vast. De prijs kan alleen worden aangepast indien dit is afgesproken en dat wettelijk toegestaan is.henk51 schreef:Alleen als u een pakket reis boekt bij een reisbureau/touroperator hoeft u maar een gedeelte aan te betalen nadeel is dan dat de prijs nog aangepast kan worden omdat het ticket nog niet geboek/geleverd is.