LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze Mail FE Collect

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
JamoZ

Dubieuze Mail FE Collect

Ongelezen bericht door JamoZ »

Tijdens het uitmesten van een oud email adres kwam ik de volgende mail tegen :
Geachte heer/mevrouw JamoZ (echte naam was wel bekend bij ze?)

Uw vordering met leennummer 212596 bij Ferratum/Saldodipje staat inmiddels 2356 dagen open. Wij hebben u meerdere malen tevergeefs benaderd om een betaalregeling af te spreken. Omdat u uw vordering nog niet heeft afgelost, willen wij u nog éénmaal de mogelijkheid bieden om tegen een korting, een sluitende betaalafspraak te maken.

Wilt u alsnog uw krediet afbetalen, dan gunnen we u tot 11 maart 2017 de mogelijkheid om ons telefonisch te benaderen voor het overleggen van een betaalafspraak.

Mocht u niet op dit eenmalige bod ingaan, dan wordt uw vordering verkocht, alle hieruit voortvloeiende kosten zijn voor uw rekening.

U kunt ons via de e-mail bereiken [email protected].

Met vriendelijke groet,

FE Collect
Invordering en Debiteurenbeheer
T: 070-2629604
E: [email protected]
Ik mag er van uitgaan dat dit een malafide incasso actie is aangezien ik nog nooit gehoord hebt van "Ferratum/Saldodipje" en ik nooit enige bericht heb gehad van een achterstallige vordering? Moet ik actie ondernemen en zo ja wat? Of gaat het gewoon mee op de blokeerlijst met de rest van de zooi uit de mailbox?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Joeddoes

Re: Dubieuze Mail FE Collect

Ongelezen bericht door Joeddoes »

Als u nooit iets heeft besteld/ aangevraagd c.q. geen overeenkomst heeft gesloten kunnen ze u sturen wat ze willen u bent ze niets verplicht en ze kunnen u juridisch niets maken.

Wie stelt bewijs als ze juridische stappen zouden willen ondernemen, en als u geen contractuele relatie met ze heeft kunnen ze dus niets beginnen.

alex.duizer
Contacteer:

Ongelezen bericht door alex.duizer »

Ik kreeg deze mail ook

Geachte heer/mevrouw D

Uw vordering met leennummer 671849 bij Ferratum/Saldodipje staat inmiddels 896 dagen open. Wij hebben u meerdere malen tevergeefs benaderd om een betaalregeling af te spreken. Omdat u uw vordering nog niet heeft afgelost, willen wij u nog éénmaal de mogelijkheid bieden om tegen een korting, een sluitende betaalafspraak te maken.

Wilt u alsnog uw krediet afbetalen, dan gunnen we u tot 11 maart 2017 de mogelijkheid om ons telefonisch te benaderen voor het overleggen van een betaalafspraak.

Mocht u niet op dit eenmalige bod ingaan, dan wordt uw vordering verkocht, alle hieruit voortvloeiende kosten zijn voor uw rekening.

U kunt ons via de e-mail bereiken [email protected].

Met vriendelijke groet,

FE Collect
Invordering en Debiteurenbeheer
T: 070-2629604
E: [email protected]

Openingstijden:
maandag t/m donderdag: 08:00 – 20:00 uur
vrijdag: 09:00 – 18:00 uur
zaterdag: 10:00 – 17:00 uur

Het onderwerp was uitstel van executie ??
na 2 en half jaar allang betaald aan een incasso bureau .
en dreigen van ik moest dit en ik moest dat hmmm.
oplichters zijn het!
als ja naar zo lang niet weet dat je betaald hebt dan betaal je dus 2 keer diefstal is dat!
aan pakken dit bedrijf!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet van andere forums dat ze een rommelige administratie hebben.

Naast klanten die bewijsbaar betaald hebben als bovenstaande laatste worden ook verkeerde aangeschreven.
Met bewijs van alles betalen of nooit iets geleend kun je dit negeren.

Ze schreven meerdere betaal herinneringen maar deze mail is vaak de eerste die ze ontvangen dus valsheid in geschrifte.
Ook de oorspronkelijke vordering is niet duidelijk aangegeven voor welke firma en welk bedrag er op welke datum geleend is.

Bij een rechtszaak zullen ze zwak staan en bel en vraag meer bewijs en doe verder niets.
Als zij geen overtuigend bewijs sturen of onzin ga je met deze 1e mail en hun wazige antwoord altijd vrijuit.
Geen enkele deurwaarder mag dan beslag leggen en de kosten die je maakte voor advocaat en jou vrije dag bij werkgever kun je ook claimen.

Gewoon spook factuur lijkt het op en 1x bewijs vragen waarvoor.
Succes in het niets doen.

Gesloten