LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rexona laat brandalarm afgaan

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Roosl8

Rexona laat brandalarm afgaan

Ongelezen bericht door Roosl8 »

Al een tijdje gebruikt mijn mijn Rexona deodorant. Elke keer als hij de badkamer verlaat en via de overloop naar onze slaapkamer loopt gaat het brandalarm af dat op onze overloop hangt. Het is geen toeval meer. Andere deo's veroorzaken dit probleem niet. Is dat normaal. En wat kan er in de bus zitten dat dit veroorzaakt? Het gaat om een klein formaat (compressed) spuitbus Rexona men motion sense, active shield.

BL2

Re: Rexona laat brandalarm afgaan

Ongelezen bericht door BL2 »

De spuitnevel veroorzaakt dit. Bijzonder spul, dat wel....

Roosl8

BL2 schreef:De spuitnevel veroorzaakt dit. Bijzonder spul, dat wel....
Maar elke spuitdeo heeft toch spuitnevel?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, maar hoe fijner de nevel, hoe groter de kans dat het alarm reageert.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Begrijp ik goed dat hij in de badkamer de deo verlaat, de deo opruimt, de badkamer uitloopt en dat dán pas het brandalarm afgaat? Dus door de nevel die hij dan nog mee naar buiten neemt?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als het een combi brandmelder/CO melder is, kan deze mogelijk op de drijfgassen uit zo'n bus deo lijkt me. Maar normaal is het zeker niet, de drijfgassen die ze mogen gebruiken zijn E941 = stikstof, E942 = lachgas, E943 = butaan, E944 = propaan dus óf er zit een verkeerd drijfgas in, of die rookmelder is defect. Persoonlijk denk ik aan het laatste, maar met een wisseling van deo zou dat snel genoeg uit te sluiten moeten zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Rookmelder regelmatig met föhn schoon blazen helpt ook vaak.
Combinatie van fijn stof en deze gassen is net de grens.

Roosl8

Moneyman schreef:Begrijp ik goed dat hij in de badkamer de deo verlaat, de deo opruimt, de badkamer uitloopt en dat dán pas het brandalarm afgaat? Dus door de nevel die hij dan nog mee naar buiten neemt?
cht e
Inderdaad. Een handeling die we al jaren uitvoeren in dit huis maar nog nooit ging eerder het brandalarm af. Ik dacht eerst dat het de warmte van de douche was maar ook als hij niet doucht gebeurd dat. We zijn nu uitgetest en het is de Rexona. Er zit naar mijn weten, en dat weet ik bijna zeker, ook geen CO2 melder op.

Roosl8

Ik bedenk me net dat het enige verschil is dat dit zo een mini deospuitbus is waar net zoveel in moet zitten als een normale spuitbus. Misschien zit daar dan ook ander gas in?

mel-k

Ongelezen bericht door mel-k »

Heel herkenbaar dit. Dat hebben wij ook. Ik spuit de deo nu op in de badkamer, verlaat deze dan en doe de deur dicht.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Als onderhoudsdeskundige brandmeldinstallaties in het dagelijks leven, kan ik jullie verklappen dat alle rookmelders reageren op deodorant's.
dit komt door de werking. het zogenaamde verstrooiingslicht principe.

Afbeelding

de rookmelder bestaat uit een lichtbron (5) en een lichtgevoelige cel (4). deze staan onder een hoek en kunnen elkaar normaal niet 'zien'.
op het moment dat er rookdeeltjes in komen, of fijne nevel zoals van een deodorant, wordt het licht weerkaatst hierop, en schijnt het licht in de lichtgevoelige cel. een brandalarm is een feit.

in de markt zijn tegenwoordig wel 'slimme' detectoren die het verschil kunnen zien tussen echte rook en storende invloeden zoals stoom en deodorant.
Echter zijn deze alleen voor brandmeldsystemen (dus een brandmeldcentrale met daarop aangesloten de rookmelders).
Ik heb deze nog niet gezien als woning (batterij) detector.

Roosl8

Thecure, bedankt voor je goed onderbouwde antwoord. Kennelijk nevelt deze Rexona dan net iets anders dan andere gebruikte varianten hier in huis. Wat een voordeel is, is dat we weten dat het systeem werkt. Ook de daarop aangesloten alarmen gaan af. Gezien het tijdstip waarop dit vaak gebeurd, gaan wij weer terug naar het oude merk.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Wellicht is de oude deo roller ook een alternatief.

avangestel

Ongelezen bericht door avangestel »

Waarom zou je die rommel willen gebruiken ?? smeer niets op je lichaam wat je ook niet zou eten. Vergeet niet dat de huid ademt en die vieze chemie in je bloedbaan terecht kan komen, het is vragen naar lichamelijke wantoestanden. Bovendien vind ik die rommel nog vies stinken ook maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heel goed dat die brandmelder af gaat, zou ik ook doen als mijn lucht zo bedorven tot mij komt daarom neem ik graag een grote bocht om iemand die in de deodorant pot is gevallen. Ga wat vaker onder de douche en verschoon jezelf op tijd, dit zou ik het liefste willen zeggen aan iedereen die stinkt naar die chemie, maar ja dan ben je onfatsoenlijk?? of niet ?

Rene82

Ongelezen bericht door Rene82 »

Hier in huis reageert de rookmelder ook altijd op de deo van Rexona, vreselijk irritant.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

avangestel schreef:smeer niets op je lichaam wat je ook niet zou eten.
Smeer jij je dan in met pindakaas en jam?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vraag me toch wel af hoeveel je dan moet spuiten voordat de melder af gaat. Direct naast mijn badkamer hangt de rookmelder maar die is nog nooit afgegaan na het gebruik van deo uit een spuitbusje, ook niet uit zo'n nieuwe compressed variant.

Jolanta1312

Ongelezen bericht door Jolanta1312 »

Niet alleen bij rexona, bij mij gaat die ook aan met haarlak :lol:

Martenforum

Ongelezen bericht door Martenforum »

Dit adem je dus ook in.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]