Alvorens de betreffende aankoop heb ik eerst wat kleins aangekocht, alhoewel de kwaliteit van het product een beetje lachwekkend was vond ik de de service, levering en prijs ondanks bijkomende opkosten en btw toch niet onredelijk. Dus ben ik verder gaan kijken voor meer koopjes op deze site.
Daar zag ik een rits met kavels verschijnen in de top-lots van Beats by Dre koptelefonen beginnend bij een bod van €1,- met gratis verzendkosten.
Nu zit ik sinds de aanschaf van mijn iphone 7 dringend verlegen om een draadloze koptelefoon, dus de modellen Beats studio wireles, Beats solo 3 en powerbeats leken mij zeker wel interessant.
Bij sommige kavels stond er in de omschrijving dat het demo-modellen of producten met geopende verpakking betrof, maar dat vind ik niet bezwaarlijk, als het product maar origineel, compleet en tenminste in nette staat is. Ik heb de kavels waarin stond dat er accessoires ontbraken maar overgeslagen.
Afgewacht tot het bieden kon beginnen en uiteindelijk een Beats Studio wireless gewonnen voor totaal €154,-. (Let wel dat mijn bod €110 was, en de overige kosten dus veilingskosten en btw, maar goed alsnog zeker geen slechte prijs voor een product dat momenteel bij apple zelf voor €379 wordt verkocht)
Bij deze kavel stond dat het om een product ging waarvan de "verpakking geopend" was...
https://flic.kr/p/RyDNAw
Maar dat is echter niet wat ik ontving!
Het geheel werd zonder aankondiging aangeboden in een vershoudzakje in een postpakketje gepropt, de originele verpakking ontbrak, handleiding ontbrak, 1 van de accessoires ontbrak, 1 van de kabels was gewoon duidelijk vies en gebruikt, een andere kabel miste het logo en de koptelefoon zelf zit onder de krassen. Nergens op de koptelefoon zelf was een serienummer te vinden
Toen ik de koptelefoon via bluetooth verbinding wilde maken met m'n telefoon werd er "Soundsticks Wireless" weergeven. Soundsticks Wireless is een product van Harman Kardon, dat hoort helemaal niet als apparaat te verschijnen wanneer je een Beats aansluit. Het ding kon met geen van m'n apparaten verbinding maken.
WTF is hier aan de hand?!
Natuurlijk heb ik subiet de klantenservice gebeld om mijn klacht te melden en een retourmelding te doen, daarbij wil ik ook de verzendkosten die ik moet maken bij het retourneren vergoedt krijgen omdat dit product gewoon is gepresenteerd in onwaarheid van beschrijving. Daar moesten ze de opdrachtgever eerst over contacteren en ik kreeg in de tussentijd een mailtje van BVA waarop ik moest reageren met foto's en mijn verklaring van de staat van het product, dat heb ik meteen gedaan. Ook werd mij verzocht het product retour te zenden naar het hoofdkantoor van BVA zodat zij ook het product konden inspecteren.
Ik heb gevraagd of BVA als verantwoordelijke voor deze veiling het kavel wel ingezien heeft voordat ze deze aangeboden hebben op de site. Neen, de opdrachtgever wordt geacht een beschrijving naar waarheid te geven die BVA dan plaatst namens de opdrachtgever...
(Lees verder in het 2de bericht)