LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SRC wil geen offerte met reisvoorstel voor mij maken

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sjannie90

SRC wil geen offerte met reisvoorstel voor mij maken

Ongelezen bericht door Sjannie90 »

Sla SRC maar over hoor! Onvriendelijk, arrogant bedrijf.
Normaal vind ik het helemaal niet nodig om RADAR aan te schrijven, maar deze keer was ik echt zo boos!

Ik wilde bij SRC een offerte met reisvoorstel voor een reis op maat in Indonesië. Toen ik de desbetreffende medewerkster terug belde, had ze totaal geen idee wie ik was. Dit kan gebeuren. Vervolgens pakte ze de reis erbij. Ze begon daarna gelijk over de prijs te praten. Op de website moest een budget worden ingevuld, wat ik juist raar vind, want ik vraag juist een offerte om een beeld te krijgen. Het budget dat ik had ingevuld was 2500 en op een heel onvriendelijke toon werd gezegd dat 2500 echt niet realistisch was, want dat een soortgelijke reis al 3200 euro kostte en dat wij dan nog een aangepast programma wilden. Uiteraard begreep ik ook wel dat het meer ging kosten, dus toen konden we verder. Ze zei namelijk dat ze geen tijd ging stoppen in mensen die het toch niet kunnen betalen. Heel arrogant en onvriendelijk. Deed echt alsof ik de domste mens op aarde was.
Vervolgens wou ze alle namen en geboortedata volgens het paspoort. Ik heb aangegeven dat ik dit niet nodig vind, want dat ik gewoon een richtprijs
wil met een kort programma'tje. Ze had zelf nog helemaal niks uitgezocht en dat wou ik juist. Ik liet toen vallen dat ik bij meerdere bedrijven gewoon
een offerte wil, maar dat ik nog niet een vlucht in optie wil zetten. Zij reageerde daar weer heel geïrriteerd op. Volgens haar was ik niet slim
bezig. Ik vroeg vervolgens om dan alleen een voorstel voor het landarrangement te krijgen, als ze niet even kan uitzoeken wat de vlucht is
zonder al een vlucht in optie te zetten. Ze herhaalde dat dit allemaal echt niet handig was, maar ze zou de lokale agent een programma laten opstellen.
Met een onprettig gevoel van dat er tegen je wordt gedaan alsof je dom bent en dat je er alleen toe doet als je een geldboom hebt, hingen we inmiddels op. Ik dacht meteen: Laat SRC maar zitten.

Kreeg ik 5 minuten later de volgende mail:
Beste mevrouw *mijn achternaam, verkeerd gespeld*,

In aanvulling op ons telefoongesprek heb ik even overleg gepleegd met mijn
collega’s.

Gezien het feit dat u de aanvraag bij 5 van onze ‘conculega’s’ heeft
aangevraagd hebben wij besloten om af te zien van het uitbrengen van een
voorstel.

Uw wensen wijken ook op vrij veel punten af van onze privéreis zoals wij
deze op onze website gepubliceerd hebben.

Dit betekent dat het voor ons veel werk is om de reis voor u op maat samen
te stellen. Werk wat wij met alle liefde doen, maar wat we wel graag doen
als we een grote kans van slagen van de offerte hebben. Met 5 verschillende
organisatie buro’s die aan dit voorstel werken zien wij deze kans van
slagen vrij klein in.

We wensen u veel succes en plezier bij de organisatie van de reis en wensen
u alvast een hele fijne reis toe.

Met een hartelijke groet,

*naam van medewerkster*

Kortom: Wees vooral niet eerlijk tegen SRC. Iedereen vraagt meerdere offertes op, maar dan kan je er beter om liegen. En nog belangrijker: Boek
niet bij SRC. Veel te arrogant en onaardig bedrijf. (Ik spreek als reiziger die een eigen reisbureau heeft gehad en al zeker 80 reizen heeft gemaakt)
P.s.: Alle andere reisorganisaties hebben wel netjes een offerte gestuurd en vriendelijk gereageerd.

NeoDutchio

Re: SRC wil geen offerte met reisvoorstel voor mij maken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe had de medewerkster van SRC moeten weten wie u bent? Zou ze dat moeten ruiken door de telefoon?
U vraagt om een reis van €2500 die niet kan. Ineens zou u ook tevreden zijn met een duurdere reis?
Een richtprijs kan pas gegeven worden als alles bekend is. Lukraak een bedrag noemen kan niet aangezien u niet weet wat u dan geoffreerd krijgt en er simpelweg niets concreet wordt aangeboden.
Dat iemand een achternaam verkeerd spelt is geen doodzonde, mijn voornaam kan ook op meerdere maniere geschreven worden, dat gaat ook wel eens fout.
En natuurlijk kunt u zo'n reaktie verwachten. U weet wat uw wensen zijn voor een vakantie en ja, natuurlijk gaat u shoppen, maar dit loont voor niemand. De reis die aangeboden wordt wil u niet, daar moet enorm in geschrapt worden om het voor u betaalbaar te maken. U werkt zeker wel gratis? Natuurlijk gaat een bedrijf een pakket niet 'uitkleden' en vervolgens afwachten of u wel bij hun gaat boeken.
Als u echt een eigen reisburo gehad heeft kent u de klappen van de zweep en snapt u ook dat uw wensen niet als verplichting naar een opdrachtgever gegooid kunnen worden.

En als laatste, u schrijft radar niet aan, u heeft hier een post geplaatst op een openbaar forum.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Er wordt in ieder geval open kaart gespeeld , door zo snel te melden dat ze geen offerte gaan maken. Dat is hun goed recht.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Sjannie90 schreef:Sla SRC maar over hoor! Onvriendelijk, arrogant bedrijf.
Normaal vind ik het helemaal niet nodig om RADAR aan te schrijven, maar deze keer was ik echt zo boos!

Ik wilde bij SRC een offerte met reisvoorstel voor een reis op maat in Indonesië. Toen ik de desbetreffende medewerkster terug belde, had ze totaal geen idee wie ik was. Dit kan gebeuren. Vervolgens pakte ze de reis erbij. Ze begon daarna gelijk over de prijs te praten. Op de website moest een budget worden ingevuld, wat ik juist raar vind, want ik vraag juist een offerte om een beeld te krijgen. Het budget dat ik had ingevuld was 2500 en op een heel onvriendelijke toon werd gezegd dat 2500 echt niet realistisch was, want dat een soortgelijke reis al 3200 euro kostte en dat wij dan nog een aangepast programma wilden. Uiteraard begreep ik ook wel dat het meer ging kosten, dus toen konden we verder. Ze zei namelijk dat ze geen tijd ging stoppen in mensen die het toch niet kunnen betalen. Heel arrogant en onvriendelijk. Deed echt alsof ik de domste mens op aarde was.
Vervolgens wou ze alle namen en geboortedata volgens het paspoort. Ik heb aangegeven dat ik dit niet nodig vind, want dat ik gewoon een richtprijs
wil met een kort programma'tje. Ze had zelf nog helemaal niks uitgezocht en dat wou ik juist. Ik liet toen vallen dat ik bij meerdere bedrijven gewoon
een offerte wil, maar dat ik nog niet een vlucht in optie wil zetten. Zij reageerde daar weer heel geïrriteerd op. Volgens haar was ik niet slim
bezig. Ik vroeg vervolgens om dan alleen een voorstel voor het landarrangement te krijgen, als ze niet even kan uitzoeken wat de vlucht is
zonder al een vlucht in optie te zetten. Ze herhaalde dat dit allemaal echt niet handig was, maar ze zou de lokale agent een programma laten opstellen.
Met een onprettig gevoel van dat er tegen je wordt gedaan alsof je dom bent en dat je er alleen toe doet als je een geldboom hebt, hingen we inmiddels op. Ik dacht meteen: Laat SRC maar zitten.

Kreeg ik 5 minuten later de volgende mail:

In aanvulling op ons telefoongesprek heb ik even overleg gepleegd met mijn
collega’s.

Gezien het feit dat u de aanvraag bij 5 van onze ‘conculega’s’ heeft
aangevraagd hebben wij besloten om af te zien van het uitbrengen van een
voorstel.

Uw wensen wijken ook op vrij veel punten af van onze privéreis zoals wij
deze op onze website gepubliceerd hebben.

Dit betekent dat het voor ons veel werk is om de reis voor u op maat samen
te stellen. Werk wat wij met alle liefde doen, maar wat we wel graag doen
als we een grote kans van slagen van de offerte hebben. Met 5 verschillende
organisatie buro’s die aan dit voorstel werken zien wij deze kans van
slagen vrij klein in.

We wensen u veel succes en plezier bij de organisatie van de reis en wensen
u alvast een hele fijne reis toe.

Met een hartelijke groet,

*naam van medewerkster*

Kortom: Wees vooral niet eerlijk tegen SRC. Iedereen vraagt meerdere offertes op, maar dan kan je er beter om liegen. En nog belangrijker: Boek
niet bij SRC. Veel te arrogant en onaardig bedrijf. (Ik spreek als reiziger die een eigen reisbureau heeft gehad en al zeker 80 reizen heeft gemaakt)
P.s.: Alle andere reisorganisaties hebben wel netjes een offerte gestuurd en vriendelijk gereageerd.
Je vraagt een offerte voor een reis op maat, en wilt vervolgens niet de benodigde gegevens leveren? Da's niet echt handig, zij moeten wel de opbouw van de groep weten, al was het maar om niet een dag raften in te plannen als de hele groep 65+ is, of alleen maar musea en cultuur als er kleinere kinderen bij zijn. Daarbij is het nog maar de vraag óf je gaat boeken, want de bedragen liggen serieus uit elkaar, en dan heb je wel een aantal verklaringen voor de gang van zaken lijkt me.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Komt een beetje over als een schop na, omdat je je zin niet krijgt.
En dat van iemand uit de reisbranche...... Ik geloof er niets van, immers als je in die wereld zit/zat weet je je eigen boontjes wel te doppen en ga je niet boeken via een commercieel reisburo, welke een groot deel van de reissom gebruikt voor hun bedrijfsvoering (lees winst).
Laatst gewijzigd door BL2 op 16 mar 2017 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Cookies en IP adres?

Ja, ik had geen reisbureau maar webshops en als je daar rond snuffelde was prima.
Maar vragen per mail, als ik in meerdere webshops telkens dezelfde vraag van dezelfde persoon ziet langs komen en ik verkoop misschien maar 1x voor meerdere adviezen?

Als er een vraag gesteld werd, meestal moest ik de info online duidelijker maken maar er zijn ook mensen die half lezen.
Vergeet niet dat een online winkel maar kleine marge heeft dus daarom niet teveel kan doen.
Verder had ik net als een reisbureau zoveel mogelijkheden dat wij ook niet alles weten.
Doorsturen naar normaal reisbureau en klant mislopen is soms toch voordeliger want de service van E mail en telefoon kost wel uurloon en dat gaat van de winst af.
Dat je meerdere aanbieders gaat vergelijken voor laagste prijs, en dan 5 winkels bezocht, dan geef ik ze gelijk.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan het reisbureau ook wel begrijpen. Als een standaard reis die enigszins in de buurt komt van je wensen al 3200 kost, dan zal die reis gepersonaliseerd nog wel een stuk daarboven liggen. Dat is iets wat je tevoren wel zult hebben gezien. Als je vervolgens aangeeft dat budget zo veel lager is, dan zal het reisbureau terecht redeneren dat je óf een reis wilt die niet aansluit bij de standaard die src wil bieden, óf je zult met de gegeven suggesties dankbaar naar de concurrent gaan. Of het zelf regelen. Dan kan ik me goed voorstellen dat ze zeggen: bedankt voor de interesse, maar wij kunnen je niet helpen.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Sjannie90 schreef:Vervolgens wou ze alle namen en geboortedata volgens het paspoort. Ik heb aangegeven dat ik dit niet nodig vind.

Je zou bijna denken dat er een relatie is tussen die twee.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:
Sjannie90 schreef:Vervolgens wou ze alle namen en geboortedata volgens het paspoort. Ik heb aangegeven dat ik dit niet nodig vind.

Je zou bijna denken dat er een relatie is tussen die twee.
:mrgreen: :mrgreen:

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Eigenlijk gaat dit topic nergens over.
Een commercieel bedrijf wil om bedrijfseconomische redenen geen zaken doen met de TS. En daar is SRC geheel vrij in.
Om dan SRC (en haar medewerkster) even tot de grond af te branden slaat echt helemaal nergens op.
Iemand zelf afkomstig uit de reisbranche zou dat toch moeten weten hoe het werkt.

Of probeert TS de concurrentie een loer te draaien.....

Gesloten