LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koude en gevaarlijke woning Novasol
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mar 2017 10:55
Koude en gevaarlijke woning Novasol
Beste Radar,
Ik stuur hierbij een klacht inzake Novasol, welke een gevaarlijke en koude woning verhuurden aan mijn moeder (82) en haar vriendin (83).
Novasol weigert over te gaan tot een fatsoenlijke afwikkeling van deze klacht, en wijst droogjes (en vetgedrukt) op de artikelen uit de huurovereenkomst zonder in te gaan op de klachten die gemeld zijn.
Deze klachten zijn uitvoerig gedocumenteerd op schrift en met foto's.
Hier zijn ze:
1) Te weinig dekens in het appartement
2) Een van de 2-persoonsbedden mist een 1persoons-dekbed (slaapkamer 1)
3) Slaapkamer 2 met twee eenpersoonsbedden mist ook 1 dekbed
4) Slaapkamer 1 kledingkast stinkt en is vochtig/nat en hierin lagen twee kussens en die waren doordrenkt van het vocht en kunnen derhalve niet gebruikt worden, en hier kan je dus ook geen kleding opbergen
5) Slaapkamer 1 beschikt over een radiator met 7 ribben welke te klein is om het vertrek te verwarmen
6) Woonkamer: de heater in de muur functioneert niet, het advies was hier om de radiatoren in de slaapkamers in de woonkamer te zetten dan kan je de woonkamer verwarmen, maar dan zijn de slaapkamers weer te koud!
7) Boiler was stuk, werd pas na vijf dagen gerepareerd (!), we konden dus al die tijd niet douchen en we hadden niet de beschikking over warm water
Bij aankomst was de afvoer van de gootsteen verstopt, er lag een enorme plas water in het gootsteenkastje en in dit kastje stond ook het strijkijzer welke drijfnat was. Pal onder het gootsteenkaste bevindt zich een stekkerblok dat kortsluiting veroorzaakt vanwege het water dat hierin loopt
9) Welkomstpakket was niet aanwezig, maar kon verkregen worden na betaling van een additionele 35 euro
10) De woonkamer is ijzig koud, rond de twaalf graden
11) Badkamer beschikt ook niet over radiator, dan moet je de slaapkamer radiator hiernaartoe verplaatsen
12) Terras ligt niet op het zuiden, maar op het oosten, zoals de brochure vermeld
13) Het bed in Slaapkamer 1 is geen 2-persoonsbed maar een twijfelaar
14) Er is slechts 1 grote handdoek beschikbaar, en 1 kleine handdoek en verder geen linnengoed aanwezig, en hier moesten wij nog twintig euro extra voor betalen
15) Bij aankomst bleek dat het adres verkeerd was genoteerd waardoor wij twee uur met de taxi hebben rondgereden alvorens het appartement gevonden kon worden. Normaal zouden de kosten 30 euro zijn geweest om het appartement te bereiken, maar nu was dit 55 euro. Deze kosten zouden ook vermijdbaar zijn geweest
16) Het repareren van de boiler heeft twee dagen in beslag genomen, maarrr...begon na twee dagen weer water te druipen, is tot op heden nog niet opgelost.
Door de vertegenwoordiger van Novasol werd een ander appartement aangeboden, nog verder van de stad en bovendien met bijbetaling van 1000 euro (sic).
Kern van het probleem: de radiatoren functioneerden niet, waardoor het ijzig koud was in de woning, en bovendien bestaat er in de keuken een levensgevaarlijke situatie omdat er water uit de boiler druipt, RICHTING een stekkerblok dat op voethoogte is bevestigd PAL ONDER deze boiler (!!!).
Ik (als zoon van een van de dames) heb de dames toen geïnstrueerd om de woning te evacueren aangezien er het gevaar bestond van elektrocutie en hypothermie (extra link als je bedenkt dat beide dames kort daarvoor aan het hart zijn geopereerd, en DACHTEN te herstellen in een gezellig vakantiewoninkje in Spanje tijdens de winter...
Talloze mails en telefoon- en chatgesprekken later weigert Novasol over te gaan tot restitutie van de huursom, terwijl de dames nooit hebben kunnen genieten van de woning en bovendien het risico op elektrocutie hebben gelopen...
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Ik stuur hierbij een klacht inzake Novasol, welke een gevaarlijke en koude woning verhuurden aan mijn moeder (82) en haar vriendin (83).
Novasol weigert over te gaan tot een fatsoenlijke afwikkeling van deze klacht, en wijst droogjes (en vetgedrukt) op de artikelen uit de huurovereenkomst zonder in te gaan op de klachten die gemeld zijn.
Deze klachten zijn uitvoerig gedocumenteerd op schrift en met foto's.
Hier zijn ze:
1) Te weinig dekens in het appartement
2) Een van de 2-persoonsbedden mist een 1persoons-dekbed (slaapkamer 1)
3) Slaapkamer 2 met twee eenpersoonsbedden mist ook 1 dekbed
4) Slaapkamer 1 kledingkast stinkt en is vochtig/nat en hierin lagen twee kussens en die waren doordrenkt van het vocht en kunnen derhalve niet gebruikt worden, en hier kan je dus ook geen kleding opbergen
5) Slaapkamer 1 beschikt over een radiator met 7 ribben welke te klein is om het vertrek te verwarmen
6) Woonkamer: de heater in de muur functioneert niet, het advies was hier om de radiatoren in de slaapkamers in de woonkamer te zetten dan kan je de woonkamer verwarmen, maar dan zijn de slaapkamers weer te koud!
7) Boiler was stuk, werd pas na vijf dagen gerepareerd (!), we konden dus al die tijd niet douchen en we hadden niet de beschikking over warm water
Bij aankomst was de afvoer van de gootsteen verstopt, er lag een enorme plas water in het gootsteenkastje en in dit kastje stond ook het strijkijzer welke drijfnat was. Pal onder het gootsteenkaste bevindt zich een stekkerblok dat kortsluiting veroorzaakt vanwege het water dat hierin loopt
9) Welkomstpakket was niet aanwezig, maar kon verkregen worden na betaling van een additionele 35 euro
10) De woonkamer is ijzig koud, rond de twaalf graden
11) Badkamer beschikt ook niet over radiator, dan moet je de slaapkamer radiator hiernaartoe verplaatsen
12) Terras ligt niet op het zuiden, maar op het oosten, zoals de brochure vermeld
13) Het bed in Slaapkamer 1 is geen 2-persoonsbed maar een twijfelaar
14) Er is slechts 1 grote handdoek beschikbaar, en 1 kleine handdoek en verder geen linnengoed aanwezig, en hier moesten wij nog twintig euro extra voor betalen
15) Bij aankomst bleek dat het adres verkeerd was genoteerd waardoor wij twee uur met de taxi hebben rondgereden alvorens het appartement gevonden kon worden. Normaal zouden de kosten 30 euro zijn geweest om het appartement te bereiken, maar nu was dit 55 euro. Deze kosten zouden ook vermijdbaar zijn geweest
16) Het repareren van de boiler heeft twee dagen in beslag genomen, maarrr...begon na twee dagen weer water te druipen, is tot op heden nog niet opgelost.
Door de vertegenwoordiger van Novasol werd een ander appartement aangeboden, nog verder van de stad en bovendien met bijbetaling van 1000 euro (sic).
Kern van het probleem: de radiatoren functioneerden niet, waardoor het ijzig koud was in de woning, en bovendien bestaat er in de keuken een levensgevaarlijke situatie omdat er water uit de boiler druipt, RICHTING een stekkerblok dat op voethoogte is bevestigd PAL ONDER deze boiler (!!!).
Ik (als zoon van een van de dames) heb de dames toen geïnstrueerd om de woning te evacueren aangezien er het gevaar bestond van elektrocutie en hypothermie (extra link als je bedenkt dat beide dames kort daarvoor aan het hart zijn geopereerd, en DACHTEN te herstellen in een gezellig vakantiewoninkje in Spanje tijdens de winter...
Talloze mails en telefoon- en chatgesprekken later weigert Novasol over te gaan tot restitutie van de huursom, terwijl de dames nooit hebben kunnen genieten van de woning en bovendien het risico op elektrocutie hebben gelopen...
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Zijn de klachten direct gemeld of pas achteraf ?
Was het echt niet mogelijk om u tot de hoofdzaak te beperken ? U begint met "te weinig dekens" en dat verzwakt direct uw hele klacht.
Mogelijk kunt u naar een geschillencommissie ?
Was het echt niet mogelijk om u tot de hoofdzaak te beperken ? U begint met "te weinig dekens" en dat verzwakt direct uw hele klacht.
Mogelijk kunt u naar een geschillencommissie ?
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Wat kunnen wij met uw verhaal? Simpel, niets! Er had ter plekke geklaagd moeten worden. Buiten het feit dat niet alles wat opgesomd is ook reëel is om over te klagen, had de rest ter plekke gedaan moeten worden. Nu achteraf zal het lastiger worden. Wel zijn ze aangesloten bij de SGR en ANVR. Met bewijs kan uw moeder daar terecht met haar klacht.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Dit is heel gewoon, veelal worden deze weggehaald (om schoon te houden) als je een 4-persoons huisje met je tweeën boekt.2) Een van de 2-persoonsbedden mist een 1persoons-dekbed (slaapkamer 1)
3) Slaapkamer 2 met twee eenpersoonsbedden mist ook 1 dekbed
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Een kamertemperatuur van 12°C , in Spanje...
Dus.
Kan ik beter niet op reageren.
Dus.
Kan ik beter niet op reageren.
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Stel je voor dat je je vakantiehuis binnenkomt en je moet zelf de verwarming aan zetten. Lijkt wel op werken dan, terwijl je vakantie hebt.absent schreef:Een kamertemperatuur van 12°C , in Spanje...
Dus.
Kan ik beter niet op reageren.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Ietwat off-topic, maar als je al ruim de 80 gepaseerd bent en allebei (!) net een hartoperatie hebt ondergaan om dan naar Spanje af te reizen in de winter, lijkt me al niet zo'n verstandige zet.
Er zullen maar medische complicaties optreden of andere hulp nodig zijn.......
Maar on-topic, wat zegt de ANVR en SGR ? Want daar heeft TopicStarter natuurlijk eerst de klacht neergelegd alvorens hier te klagen.
Er zullen maar medische complicaties optreden of andere hulp nodig zijn.......
Maar on-topic, wat zegt de ANVR en SGR ? Want daar heeft TopicStarter natuurlijk eerst de klacht neergelegd alvorens hier te klagen.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Lijkt of er hier een woning is gehuurd die eigenlijk alleen geschikt is voor zomerverhuur, als er nauwelijks verwarming aanwezig is. In het binnenland van Spanje kan het in de winter namelijk behoorlijk koud worden. Je kunt je dan afvragen of het fair is van de verhuurder om zo'n woning in de winter aan te bieden. Of om daar niet duidelijk over te zijn.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Bedankt voor uw uitgebreide topic, maar ... leest dan überhaupt niemand de reviews alvorens te boeken?
Ik zou er op voorhand al geen trek meer in hebben gehad: https://www.reisgraag.nl/novasol/ervaringen/
Ik zou er op voorhand al geen trek meer in hebben gehad: https://www.reisgraag.nl/novasol/ervaringen/
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mar 2017 10:55
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
De klachten zijn dezelfde avond nog gemeld, en in de weken daarna, per telefoon, email en whatsapp.
Hier werd slecht op gereageerd, de plaatselijke 'mechanic' is vijf keer terug geweest om de waterlekkage in de keuken op te lossen, maar 'droop' uiteindelijk af nadat hij een bakje onder de boiler had gezet omdat hij niet in staat was om het lek te dichten.
Wanneer je dan naar Novasol belt dat de situatie nog steeds gevaarlijk is (vanwege het onhandig geplaatste stekkerblok direct onder de boiler) wordt er gezegd: 'maar meneer wat denkt u dan, dit is Spanje!'
Alsof je in Spanje niet geelectrocuteerd kan worden als je in een plas water staat met een stekkerblok waar stroom op staat...
Dat is dus klacht 1: onveiligheid.
Klacht twee draait om de verwarming: de kwestie is niet dat je zelf de radiatoren aan moet zetten om de kamer te verwarmen (zoals NeoDutchio noemt 'werken dan, terwijl je vakantie hebt'), de kwestie is dat wanneer je de drie radiatoren aanwezig in de woning aanzet alle elektriciteit uitvalt omdat de stoppenkast overbelast is.
M.a.w. je hebt niets aan die dingen als ze niet aangezet kunnen worden...
Daarbij bevond zich in de woning een airco-systeem met de mogelijkheid van een heating-stand maaarrrr....ook al zette je de heater aan dan blies deze toch nog steeds alleen maar koude lucht. Dus het backup-systeem werkte ook niet.
Als je dan in de winter in Spanje bent, en het is buiten 12 graden, en je kan geen verwarming aanzetten dan blijft het binnen ook 12 graden...
Ook hiervoor is de 'monteur' (de aanhalingstekens zijn opzettelijk want deze meneer had echt de ballen verstand van elektriciteit, dit moest ik hem uitleggen toen ik zelf ter plaatse was) een aantal malen terug geweest, met als slotconclusie 'ik snap ook niet waarom ie het niet doet' en keerde vervolgens onverrichter zake huiswaarts.
In de advertentie van Novasol staat duidelijk dat er voldoende radiatoren en een heater aanwezig zijn dus je mag toch verwachten dat dit dan gewoon werkt, en je niet alsnog in een 'iglo' in Spanje kan gaan zitten overwinteren.
Dit is dus klacht twee: een koude, niet warm te stoken vakantiewoning.
De overige genoemde klachten zijn misschien secundair, maar ook niet onbelangrijk want als er in de advertentie wordt opgenoemd wat er allemaal aanwezig is in de woning dan moet dit er ook zijn, en niet afwezig/defect.
Hier betaal je per slot van rekening ook voor?!
Dit is dus klacht drie.
Hier werd slecht op gereageerd, de plaatselijke 'mechanic' is vijf keer terug geweest om de waterlekkage in de keuken op te lossen, maar 'droop' uiteindelijk af nadat hij een bakje onder de boiler had gezet omdat hij niet in staat was om het lek te dichten.
Wanneer je dan naar Novasol belt dat de situatie nog steeds gevaarlijk is (vanwege het onhandig geplaatste stekkerblok direct onder de boiler) wordt er gezegd: 'maar meneer wat denkt u dan, dit is Spanje!'
Alsof je in Spanje niet geelectrocuteerd kan worden als je in een plas water staat met een stekkerblok waar stroom op staat...
Dat is dus klacht 1: onveiligheid.
Klacht twee draait om de verwarming: de kwestie is niet dat je zelf de radiatoren aan moet zetten om de kamer te verwarmen (zoals NeoDutchio noemt 'werken dan, terwijl je vakantie hebt'), de kwestie is dat wanneer je de drie radiatoren aanwezig in de woning aanzet alle elektriciteit uitvalt omdat de stoppenkast overbelast is.
M.a.w. je hebt niets aan die dingen als ze niet aangezet kunnen worden...
Daarbij bevond zich in de woning een airco-systeem met de mogelijkheid van een heating-stand maaarrrr....ook al zette je de heater aan dan blies deze toch nog steeds alleen maar koude lucht. Dus het backup-systeem werkte ook niet.
Als je dan in de winter in Spanje bent, en het is buiten 12 graden, en je kan geen verwarming aanzetten dan blijft het binnen ook 12 graden...
Ook hiervoor is de 'monteur' (de aanhalingstekens zijn opzettelijk want deze meneer had echt de ballen verstand van elektriciteit, dit moest ik hem uitleggen toen ik zelf ter plaatse was) een aantal malen terug geweest, met als slotconclusie 'ik snap ook niet waarom ie het niet doet' en keerde vervolgens onverrichter zake huiswaarts.
In de advertentie van Novasol staat duidelijk dat er voldoende radiatoren en een heater aanwezig zijn dus je mag toch verwachten dat dit dan gewoon werkt, en je niet alsnog in een 'iglo' in Spanje kan gaan zitten overwinteren.
Dit is dus klacht twee: een koude, niet warm te stoken vakantiewoning.
De overige genoemde klachten zijn misschien secundair, maar ook niet onbelangrijk want als er in de advertentie wordt opgenoemd wat er allemaal aanwezig is in de woning dan moet dit er ook zijn, en niet afwezig/defect.
Hier betaal je per slot van rekening ook voor?!
Dit is dus klacht drie.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Opmerking: Het gaat hier om een "bemiddelaar" met een duidelijke klachtenprocedure en de volgende passus in de voorwaarden ...
Verantwoordelijkheid van de bemiddelaar
7.1 NOVASOL is verantwoordelijk voor een juiste brochurebeschrijving van het huurobject, voor zover bekend bij NOVASOL. NOVASOL kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor opzettelijk verkeerde informatie of voor veranderingen die bekend werden na het drukken van de desbetreffende brochure.
Verantwoordelijkheid van de bemiddelaar
7.1 NOVASOL is verantwoordelijk voor een juiste brochurebeschrijving van het huurobject, voor zover bekend bij NOVASOL. NOVASOL kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor opzettelijk verkeerde informatie of voor veranderingen die bekend werden na het drukken van de desbetreffende brochure.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Novasol krijgt daar gemiddeld een 7,9. Waarom zou je daar niet willen boeken? Overigens is Novasol een al jaren bestaand gerenommeerd bedrijf, dus niet 1 of andere louche verhuurder.hänschen klein schreef:Bedankt voor uw uitgebreide topic, maar ... leest dan überhaupt niemand de reviews alvorens te boeken?
Ik zou er op voorhand al geen trek meer in hebben gehad: https://www.reisgraag.nl/novasol/ervaringen/
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mar 2017 10:55
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
@Mucha: De woning is gehuurd via reisburo Toerkoop in Maastricht, daar verzekerde men ons dat Novasol een betrouwbaar bedrijf is en altijd alle klachten snel en efficiënt oplossen. Moet je dan ook nog zelf alle reviews gaan bekijken als je het reisbureau vertrouwt?
@hänschen: Overigens liegen de reviews op bijv. Tripadvisor er ook niet om:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... nmark.html
Hoe bedoel je, Novasol 'gerenommeerd' ? LOL
Belangrijke quote daar gevonden:
Personally, Novasol not worth actually ... also they charge a very high commission above the price to the owner.
I recommend Airbnb, Wimdu, HouseTrip, Tripadvisor ...... Arriving at your holiday accommodation, you have 24 hours to report if there incidences and in this case they do not pay to the owner.
De eerder genoemde klachten zijn allemaal ruimschoots binnen 24 uur doorgegeven, maar Novasol wenst daar niets mee te doen...idd volgende keer maar 1 van deze andere tussenpersonen gebruiken, zonder tussenkomst van een reisbureau want daar kan je blijkbaar ook al niet van op aan...
@breien: brochure vermeld Zuiden, maar Terras ligt op het Oosten...
@hänschen: Overigens liegen de reviews op bijv. Tripadvisor er ook niet om:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... nmark.html
Hoe bedoel je, Novasol 'gerenommeerd' ? LOL
Belangrijke quote daar gevonden:
Personally, Novasol not worth actually ... also they charge a very high commission above the price to the owner.
I recommend Airbnb, Wimdu, HouseTrip, Tripadvisor ...... Arriving at your holiday accommodation, you have 24 hours to report if there incidences and in this case they do not pay to the owner.
De eerder genoemde klachten zijn allemaal ruimschoots binnen 24 uur doorgegeven, maar Novasol wenst daar niets mee te doen...idd volgende keer maar 1 van deze andere tussenpersonen gebruiken, zonder tussenkomst van een reisbureau want daar kan je blijkbaar ook al niet van op aan...
@breien: brochure vermeld Zuiden, maar Terras ligt op het Oosten...
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
"Eerst even Apeldoorn bellen ... "?
Nee, eerst met de object-eigenaar contact opnemen, dàn met Denemarken en daarna een klacht indienen met een hoopgevend antwoord zoals:
"De door u toegestuurde USB stick hebben zullen wij per post opsturen naar het door u opgegeven adres, de bestanden hiervan zijn doorgegeven aan onze collega’s en zij zullen deze met de huiseigenaar bespreken". Helaas komt u niet in aanmerking voor een vergoeding ...
Nee, eerst met de object-eigenaar contact opnemen, dàn met Denemarken en daarna een klacht indienen met een hoopgevend antwoord zoals:
"De door u toegestuurde USB stick hebben zullen wij per post opsturen naar het door u opgegeven adres, de bestanden hiervan zijn doorgegeven aan onze collega’s en zij zullen deze met de huiseigenaar bespreken". Helaas komt u niet in aanmerking voor een vergoeding ...
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Vreemd dat ik reakties van mijzelf niet meer terug kan vinden. Dan maar opnieuw.
Als uw moeder bij Toerkoop heeft geboekt moet ze daar aan de bel trekken.
Maar nu even eerlijk, wie heeft er geboekt en wie zijn er op reis geweest? U begint uw verhaal dat uw moeder met een vriendin daar was, maar later spreekt u in de ik-vorm. Dat verklaart wellicht ook het 'tekort'aan dekbedden. Er is beddengoed voor iedereen die aangemeld is.
Als uw moeder bij Toerkoop heeft geboekt moet ze daar aan de bel trekken.
Maar nu even eerlijk, wie heeft er geboekt en wie zijn er op reis geweest? U begint uw verhaal dat uw moeder met een vriendin daar was, maar later spreekt u in de ik-vorm. Dat verklaart wellicht ook het 'tekort'aan dekbedden. Er is beddengoed voor iedereen die aangemeld is.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mar 2017 10:55
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
@NeoDutchio: Toerkoop verwijst consequent door naar Novasol.
Mijn moeder en haar vriendin hebben de woning geboekt.
Ik ben later naar Spanje gevlogen om te helpen bij het vinden van een oplossing, ik sliep in een ander appartement.
Mijn moeder en haar vriendin hebben de woning geboekt.
Ik ben later naar Spanje gevlogen om te helpen bij het vinden van een oplossing, ik sliep in een ander appartement.
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Toerkoop is de aanspreekpartner, daar is het "product" gekocht. Dat zegt meer over Toerkoop dan over Novasol. Maar ook Toerkoop is ANVR en SRG aangesloten.
Is de klacht daar nu al neergelegd, zoals al eerder geadviseerd.
Helemaal naar Spanje gevlogen en een woning gehuurd om te kijken of de verwarming het doet is ook wel een kostbare grap......
Is de klacht daar nu al neergelegd, zoals al eerder geadviseerd.
Helemaal naar Spanje gevlogen en een woning gehuurd om te kijken of de verwarming het doet is ook wel een kostbare grap......
-
- Berichten: 12826
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Koude en gevaarlijke woning Novasol
Helemaal naar Spanje gevlogen en een woning gehuurd om te kijken of de verwarming het doet is ook wel een kostbare grap......[/quote]
Hals over een kop een ticket geboekt, onderweg naar Schiphol nog snel even een appartement geboekt en gelukkig was uw werkgever zo vriendelijk om u per direct vrij te geven? Het kan aan mij liggen, maar uw verhaal wordt ongeloofwaardiger. Het is geboekt bij Toerkoop, dus een reisburo. Het gaat over een vakantie. Hoe lang heeft uw moeder en haar vriendin dit geboekt dat u daarheen kon? Even vanuitgaande dat de verhuurder netjes de kans moet krijgen om de gebreken te verhelpen zijn al een paar dagen. Daarna zal de situatie uitzichtloos worden waarna u vanuit Nederland de nodige belletjes kunt gaan doen. Wederom na een paar dag zal u de beslissing gaan maken om naar Spanje te gaan, maar ook dat kan niet op stel en sprong. Vanaf het moment van aankomst van uw moeder tot het moment dat u daar zou kunnen zijn is zeker 1,5 tot 2 weken later.
Hals over een kop een ticket geboekt, onderweg naar Schiphol nog snel even een appartement geboekt en gelukkig was uw werkgever zo vriendelijk om u per direct vrij te geven? Het kan aan mij liggen, maar uw verhaal wordt ongeloofwaardiger. Het is geboekt bij Toerkoop, dus een reisburo. Het gaat over een vakantie. Hoe lang heeft uw moeder en haar vriendin dit geboekt dat u daarheen kon? Even vanuitgaande dat de verhuurder netjes de kans moet krijgen om de gebreken te verhelpen zijn al een paar dagen. Daarna zal de situatie uitzichtloos worden waarna u vanuit Nederland de nodige belletjes kunt gaan doen. Wederom na een paar dag zal u de beslissing gaan maken om naar Spanje te gaan, maar ook dat kan niet op stel en sprong. Vanaf het moment van aankomst van uw moeder tot het moment dat u daar zou kunnen zijn is zeker 1,5 tot 2 weken later.