LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel belasting betalen in België

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
lyda.van-de-graaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2017 10:41
Contacteer:

Dubbel belasting betalen in België

Ongelezen bericht door lyda.van-de-graaf »

Ik heb begrepen dat er in de Europese wet staat dat er van een salaris maar 1 keer belasting betaalt hoeft te worden.
Nu wonen wij al 16 jaar in België en werken in Nederland. We hebben dus totaal geen inkomsten in België.
De eerste jaren hebben wij in België op de belastingpapieren ingevuld dat wij in Nederland belasting betalen en dat was goed. Sinds een aantal jaren moeten wij ineens persoonsbelasting betalen. Dit is gebaseerd op je inkomen en je hebt ongeveer dezelfde aftrekposten als in Nederland.
Ik heb geïnformeerd bij de Nederlandse belastingdienst wat een bezwaarschrift op zou leveren ( het loopt aardig op) maar er werd mij verteld dat ze niet meer kunnen doen dan een brief sturen, die ze in België negeren. Een advokaat zou de enige oplossing zijn. Dit moet toch anders kunnen. Wij zullen echt niet de enigen zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Dubbel belasting betalen in België

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Systematisch onderzoek doen begint hier: http://www.grensinfo.nl/gip/nl/mijnsitu ... tie=bewenl

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Dubbel belasting betalen in België

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Personenbelasting in België staat in deze brochure op pagina 35: http://fiscus.fgov.be/interfafznl/nl/do ... lNl_nl.pdf

stofzuigertje

Re: Dubbel belasting betalen in België

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in NL werkt en betaal maak je wel van alle Vlaamse voorzieningen gebruik en betaalde je niets.

Ze willen graag dat je in België gaat betalen en dubbel betalen hoeft niet.
Verder, heb je NL of BE paspoort en nationaliteit?

Informeer of Belg worden rendabel is gezien de iets andere ziektekosten tarieven en voorwaarden!
Verder woon je niet in NL dus elk jaar daar verlies je ook 2% AOW als je met pensioen gaat.
Later kan te laat zijn dus reken eens uit wat voor jou gunstiger is.

PennyWiser
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2017 15:18

Re: Dubbel belasting betalen in België

Ongelezen bericht door PennyWiser »

Je bent niet de enige nee. Ik heb nu ook zoiets, alleen willen ze dat ik met terugwerkende kracht belasting betaal terwijl ik in Nederland woonde op dat moment én daar ook werkte.

Gesloten