LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonder overleg verzekering afsluiten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
peppino.demilio
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:33

zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door peppino.demilio »

6 maart kreeg ik een brief van SAAVERZEKERINGEN waarin zij melde dat AEGON mijn huidige inboeldelverzekering niet wil voortzetten. Ik hoefde niets te doen omdat zij zelf al een alternatief hadden in de vorm van Bruns ten Brink Pakket. Mijn huidige verzekering loopt nog tot 9-11-2017. Ik betaal hier al tientallen jaren aan? (kan dit) Ik en ontsteld dat SAA mij een verzekering in mijn maag wil splisten zonder overleg en akkoord van mij. Ze geven niet eens de kosten aan! Ik weiger dan ook en heb een email geschreven met onderstaande tekst. Ik vind het ronduit erg dat deze adviseur zo omzet wil binnen halen en hieraan te verdienen.Deze werkwijze mag toch niet?

Met vriendelijke groet,

Peppino D'Emilio

Geachte mevrouw/meneer,

6 maart heb ik van u een brief ontvangen dat de verzekeraar mijn verzekeringspakket niet zou voortzetten en u deze zou omzetten naar Bruns ten Brink Pakket.
U heeft dit besloten zonder enig overleg en akkoord mijnerzijds en ben hier zeer ontsteld over.
Ik ga niet akkoord met het aangaan van deze verzekering en eis dat u de lopende verzekering laat lopen tot contractvervaldatum 9 november 2017.
Ik zal dan ook geen premie aan de door u aangeboden verzekering betalen omdat ik hier niet meer akkoord ga en geen handtekening hiervoor heb gezet.
Dit heb ik op 17 maart 2017 tevens telefonisch aangegeven bij het aangegeven telefoonnummer in de brief.
Ik vind dat SAA onrechtmatig heeft gehandeld door op deze wijze een verzekering op mijn naam af te willen afsluiten zonder mijn akkoord.
U wekt bij mij vooral de illusie dat u mensen door deze wijze een door u gekozen verzekering in de maag wil splitsen en wellicht hoopt dat zij niet reageren.
Daarbij bevreemd het mij dat u niet eens kunt aangeven wat de kosten zijn.
Van mijn kant is er geen sprake van opzegging omdat ik de verzekering niet heb afgesloten.
Mocht mijn huidige verzekering aflopen en kan deze niet worden voortgezet dan sluit ik zelf bij een verzekeraar naar mijn keuze een nieuwe polis af zonder tussenkomst van SAA.
Omdat ik u werkwijze hoog opneem ga ik hier melding van maken.
Tevens wil de de stukken toegezonden krijgen waaruit blijkt dat Aegon mijn huidige verzekering niet wil voorzetten.

Ik verwacht van u uiterlijk 24 maart 2017 een reactie dat ik de ontvangen brief nietig kan verklaren.

NeoDutchio
Berichten: 12414
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tjaa, als u uw verzekeringen uitbesteed heeft aan een tussenpersoon kan dit voorkomen. Maar gelukkig ben u altijd vrij om te gaan en staan waar u wilt. Beter is het sowieso om alles in eigen beheer te houden.

Moneyman
Berichten: 30443
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom blaas je zo ontzettend hoog van de toren? Als je als zelf in de hand wilt houden, waarom heb je dan uberhaupt een tussenpersoon?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door chrisd1 »

peppino.demilio schreef:k weiger dan ook en heb een email geschreven met onderstaande tekst.
Waarom heb je dat niet gewoon met je tussenpersoon besproken??

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door Julie4444 »

peppino.demilio schreef:6 maart kreeg ik een brief van SAAVERZEKERINGEN waarin zij melde dat AEGON mijn huidige inboeldelverzekering niet wil voortzetten. Ik hoefde niets te doen omdat zij zelf al een alternatief hadden in de vorm van Bruns ten Brink Pakket. Mijn huidige verzekering loopt nog tot 9-11-2017. Ik betaal hier al tientallen jaren aan? (kan dit) Ik en ontsteld dat SAA mij een verzekering in mijn maag wil splisten zonder overleg en akkoord van mij. Ze geven niet eens de kosten aan! Ik weiger dan ook en heb een email geschreven met onderstaande tekst. Ik vind het ronduit erg dat deze adviseur zo omzet wil binnen halen en hieraan te verdienen.Deze werkwijze mag toch niet?

Met vriendelijke groet,

Peppino D'Emilio

Geachte mevrouw/meneer,

6 maart heb ik van u een brief ontvangen dat de verzekeraar mijn verzekeringspakket niet zou voortzetten en u deze zou omzetten naar Bruns ten Brink Pakket.
U heeft dit besloten zonder enig overleg en akkoord mijnerzijds en ben hier zeer ontsteld over.
Ik ga niet akkoord met het aangaan van deze verzekering en eis dat u de lopende verzekering laat lopen tot contractvervaldatum 9 november 2017.
Ik zal dan ook geen premie aan de door u aangeboden verzekering betalen omdat ik hier niet meer akkoord ga en geen handtekening hiervoor heb gezet.
Dit heb ik op 17 maart 2017 tevens telefonisch aangegeven bij het aangegeven telefoonnummer in de brief.
Ik vind dat SAA onrechtmatig heeft gehandeld door op deze wijze een verzekering op mijn naam af te willen afsluiten zonder mijn akkoord.
U wekt bij mij vooral de illusie dat u mensen door deze wijze een door u gekozen verzekering in de maag wil splitsen en wellicht hoopt dat zij niet reageren.
Daarbij bevreemd het mij dat u niet eens kunt aangeven wat de kosten zijn.
Van mijn kant is er geen sprake van opzegging omdat ik de verzekering niet heb afgesloten.
Mocht mijn huidige verzekering aflopen en kan deze niet worden voortgezet dan sluit ik zelf bij een verzekeraar naar mijn keuze een nieuwe polis af zonder tussenkomst van SAA.
Omdat ik u werkwijze hoog opneem ga ik hier melding van maken.
Tevens wil de de stukken toegezonden krijgen waaruit blijkt dat Aegon mijn huidige verzekering niet wil voorzetten.

Ik verwacht van u uiterlijk 24 maart 2017 een reactie dat ik de ontvangen brief nietig kan verklaren.
Waarom zo hostile in het taalgebruik? Je kan ook gewoon op een normale manier opzeggen.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

U schrijft dat er geen overleg met u is geweest.
Deze brief is toch het overleg met u?
SAA heeft een alternatief gevonden.
Daar hoeft u niet mee akkoord te gaan.
Neem zelf een andere verzekering, dan is het toch opgelost.

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: zonder overleg verzekering afsluiten

Ongelezen bericht door Repel-steel »

Jouw inboedelpolis loopt via het volmachtkanaal van SAA. Aegon is kennelijk risicodrager van jouw inboedelverzekering. Sinds 01-07-2016 heeft Aegon het volmachtkanaal afgestoten. >> link<< SAA kan die verzekeringen die bij Aegon zijn ondergebracht niet continueren. Zij zullen een andere risicodrager moeten zoeken. Zij hebben bij Bruns ten Brink een alternatief gevonden.

Als je tevreden bent over Aegon, kan je ook zelf rechtstreeks bij Aegon een verzekering afsluiten.

Gesloten