LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
PBWARE
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:17

Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door PBWARE »

Geachte heer/mevrouw,
Hoe is het mogelijk vandaag de dag nog te moeten wachten op een schadeformulier van de veroorzaker van een ongeluk ? 24-02-2017 gebeurd.
Hier mag ook wel eens in de wet wat duidelijkheid in komen. Zoiets van binnen 4 weken opsturen anders extra boete of politie bezoek.
De verzekeringsmaatschappij Centraal Beheer Achmea zeg te wachten op hun cliënt die nog geen aangiften heeft gedaan van het ongeluk die zei heeft veroorzaakt met een kop staart botsing. Foto's gemaakt en zijn goed gelukt. Zij heeft wel de voorkant ingevuld en ondertekend die ook al verstuurd is naar Achmea via mij, het origineel. Ik heb rechtsbijstand verzekering, maar Univé zegt dat dit normaal is en zeggen niets te kunnen. Als ik naar een anderen advocaat wil kom ik voor de kosten te staan, dus je kunt weer geen kant op bij de verzekeraar en brengen een gezin in financiële problemen omdat je zelf alles moet voorschieten. Graag uw reactie.

NeoDutchio
Berichten: 12650
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Helaas is het ieders vrije keus om wel of geen schadeformulier op te sturen. En als u wil pleiten voor een wet die er een maximum termijn aanstelt kunt u beter in Den Haag aankloppen.

U vraagt "graag uw reaktie", van wie verwacht u een reaktie?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

gewoon de persoon persoonlijk aansprakelijk stellen met de mededeling dat ze de schade nog steeds niet heeft aangemeld en u er vanuit gaat dat ze zelf wil betalen...

mooie brief maken en meestal ligt dat formulier dan binnen een week opeens wel bij de verz.mij.... liever niet bellen, geen bewijs en grote kans dat u boos wordt!

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door Repel-steel »

Het komt helaas voor dat het lang duurt voordat een andere partij de schade meldt bij zijn verzekeraar, of helemaal niet instuurt.

Wie stelt, bewijst.
Als jij vindt dat de tegenpartij aansprakelijk is, mag je dat bewijzen. Jij hebt foto's van het ongeluk. hiermee kan je aantonen dat de andere partij betrokken is bij de aanrijding. Jij hebt ook een door de tegenpartij ingevuld en ondertekend schadeformulier. meer bewijs heb je niet nodig.

Wat kan je doen
Je kan de SUR (Stg Unive Rechtshulp) verzoeken of zij een bericht willen sturen naar CBA. In dat bericht zou moeten staan dat als de verzekerde van CBA niet binnen 14 dagen de schade heeft gemeld of CBA dan een standpunt wil innemen op basis van het door beide partijen ondertekende schadeformulier. (Maar dat weet de SUR ook wel dat dat zo werkt)

PBWARE
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:17

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door PBWARE »

NeoDutchio schreef:Helaas is het ieders vrije keus om wel of geen schadeformulier op te sturen. En als u wil pleiten voor een wet die er een maximum termijn aanstelt kunt u beter in Den Haag aankloppen.
Kan dat ook digitaal aankloppen in Den Haag ? Dit is een fout in de wet lijkt mij, ik lees dat ik niet de enige ben die zoiets meemaakt.
U vraagt "graag uw reaktie", van wie verwacht u een reaktie?
Ik dacht dat ik dit bericht stuurde aan Radar ;-)
Bedankt voor uw reactie.

PBWARE
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:17

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door PBWARE »

Repel-steel schreef:Het komt helaas voor dat het lang duurt voordat een andere partij de schade meldt bij zijn verzekeraar, of helemaal niet instuurt.

Wie stelt, bewijst.
Als jij vindt dat de tegenpartij aansprakelijk is, mag je dat bewijzen. Jij hebt foto's van het ongeluk. hiermee kan je aantonen dat de andere partij betrokken is bij de aanrijding. Jij hebt ook een door de tegenpartij ingevuld en ondertekend schadeformulier. meer bewijs heb je niet nodig.

Wat kan je doen
Je kan de SUR (Stg Unive Rechtshulp) verzoeken of zij een bericht willen sturen naar CBA. In dat bericht zou moeten staan dat als de verzekerde van CBA niet binnen 14 dagen de schade heeft gemeld of CBA dan een standpunt wil innemen op basis van het door beide partijen ondertekende schadeformulier. (Maar dat weet de SUR ook wel dat dat zo werkt)
Ik heb uw bericht gemaild aan Unive, ( advocaat ) Bedankt voor het mee denken.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Repel-steel schreef:beide partijen
Zeker; TS en Achmea, waar Univé onderdeel van is.
Vraag me af, of TS op grond daarvan zelf een eigen advo mag uitzoeken.
Trouwens; de 4e alinea van deze post gezien??

stofzuigertje

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Unive is onderdeel van VGZ en beslist geen Achmea groep!

Maar als je te lang wacht is niet meewerken aan schade afhandeling en bij Politie een klacht indienen wegens onnodig vertragen, binnen week insturen is normaal en als de veroorzaker/tegenpartij tegenwerkt is dat strafbaar.

Vooral bij kreukels is uitdeuken dan niet meer mogelijk en moet er nieuwe plaatwerk op.
Naast het doorrijden na ongeval is niet mee werken ook strafbaar.
Als je voertuig niet meer bruikbaar is of zo niet door APK komt en geschorst moet worden is zowel de schorsing kosten als huur vervangende te claimen wegens onnodige vertraging.

Ik heb een uitspraak uit Rechtbank Leeuwarden hierover gevonden, de extra kosten waren hoger als de schade!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

stofzuigertje schreef:Unive is onderdeel van VGZ en beslist geen Achmea groep!
Klopt idd; maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen, dat ze niet gewoon samenwerken.

stofzuigertje

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms hebben ze plaatselijk dezelfde schadebedrijven of experts ingehuurd maar zij zijn totaal geen vrienden, integendeel....
Deze onderlinge groep VGZ is juist hun grote vijand..... Onderlinge tegen commerciële beurs genoteerde!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

stofzuigertje schreef:Soms hebben ze plaatselijk dezelfde schadebedrijven of experts ingehuurd maar zij zijn totaal geen vrienden, integendeel....
Deze onderlinge groep VGZ is juist hun grote vijand...
Experts inhuren, die ook optreden voor je grote vijand??
Trouwens; 'expert' is wel een heel eufemistische aanduiding voor een over-bijdehandte loopjongen van z.g. verzekeraars; zie b.v. deze video; v.a. 7:20/14:12 min; in deze uitzending van Kassa wordt in dit verband gesproken van 'knecht'; 13:35/16:40 min.

In beide video's trouwens ook een inkijkje in deze niet te volgen handel, die aan iemand die er nooit zelf mee te maken heeft gehad, niet is uit te leggen.

PBWARE
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2017 15:17

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door PBWARE »

Reactie Univé:

Geachte meneer xxxxxx,

Ik las uw mail.
Ook nam ik kennis van het telefoongesprek met mijn collega mevrouw xxxxxx.

Helaas duurt het soms lang voordat een schade is gemeld
Het niet melden kan veel oorzaken hebben.
Dit veroorzaakt uw frustratie.
Achmea moet zich houden aan een vlot schaderegelingsbeleid. Achmea heeft meerdere acties uitgezet en houdt zich hierdoor aan dit beleid.
Helaas ben ik afhankelijk van deze procedures.

Ik heb weer gebeld met Achmea
Wederom geprobeerd de kwestie te bespoedigen.
Ik heb nadrukkelijk gewezen op de foto’s en op het door beide partijen ondertekende schadeformulier.
Achmea heeft vorige week gerappelleerd.
Er wordt vandaag een 2 weken termijn gesteld.

De tegenpartij heeft nu nog 2 weken om te reageren
Daarna volgt een standpunt.

Voor u geldt een schadebeperkingplicht
Dit is een plicht om uw schade zo laag mogelijk te houden. ( doe datgene dat u zou doen als de schade voor uw eigen rekening komt)
Maakt u toch kosten, dan kunt u ze aan mij doorgeven.

Dank voor uw begrip!
Een fijne dag gewenst

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Schadeformulier tegen partij levert hem niet in na 4 weken.

Ongelezen bericht door vroem »

die hebben geen zin moe te worden...

Gesloten