LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegmaatschappijen.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Aatje

Re: Vliegmaatschappijen.

Ongelezen bericht door Aatje »

Dat kunt u inderdaad beter doen meneer Jannssen, want hier zitten vooral in het weekend, gestoorden en heel veel kleuters.

Het ga u goed. :wink:

de wit

Ongelezen bericht door de wit »

Vertel mij dan waarom tien groepen voor ons gewoon door konden
lopen, en wij niet.
Ik geloof niet in toeval. zal wel aan beroep liggen
Zoudt u dit nog nader willen toelichten?
Waarom werd u volgens uzelf extra aan de tand gevoeld?

pietersen

Ongelezen bericht door pietersen »

maar ik ben er nu wel achter dat men op deze site niet van debateren houdt

Beste heer janssen,
U wilde helemaal niet debatteren; u wilde slechts bij andere forumbezoekers uw gelijk halen en krijgt dat niet!
En nu voelt u zich verongelijkt!

janssen

Ongelezen bericht door janssen »

Aaltje:

Ik ben het met je eens, op deze site schrijven volgens mij alleen
mensen die denken dat zij de kennis in pacht hebben.
En die zich schijnbaar belangrijk vinden ,alles wat wij doen ,doen wij voor jou veiligheid enz.

Kom gezellig op forum tweevandaag, daar kun je lekker discuseren
over aller andere onderwerepn, dus ik zou zeggen welkom, want mensen zoals jij, die ook nog een beetje begrip tonen, en respect hebben voor andere opvattingen.
Bedankt.

janssen.
Laatst gewijzigd door janssen op 07 nov 2004 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen

De wit:

waarom werden wij extra aan de tand gevoeld, ik zou het niet weten,
heb daarop ook geen antwoord gekregen, dat was ook de redenen dat ik flink uit mijn slof schoot.
Later bij onze vrienden in Thunderbay, hoorden wij dat doen zij regelmatig, zij pikken er vaak om de 10 of 15 een groep uit voor nadere controle.
Zelf was onze kennis ook wel eens aan de beurt geweest.

Ook in het antwoordt, dat ik gekregen heb,gaan zij niet in op die vraag.
Dus wij hadden gewoon pech.
Laatst gewijzigd door janssen op 07 nov 2004 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen

Pietersen:
In ben in voor elk debat, maar wel graag op een correcte manier, en met respect voor elkaars meningen.
Nou ik werd aangevallen als een domme hond.
Ik snapte er niets van, ik moest blij zijn, want zij deden dit voor onze veiligheid.
En ik kon maar beter thuis blijven.
had geen ervaring op andere vliegvelden, nou ik ben op meer vliegvelden geweest dan jij aan levens jaren hebt, heb meer vlieguren dan velen op deze site,want, dan moeten zij wel vaker dan 100 keer gevlogen hebben, naar verachilende vliegvelden.
maar ben nog nooit verhoord wel eens gefouilleerd, maar daar heb ik geen moeite mee, maar als zij mij anders behandelen. dan ben ik een echte Nederlander, geboren voor WO 11, en heb vrijheid van menings uiting hoog in het vaandel staan, dus als iemand iets extra,s van mij verlangt, zullen zij mij eerst moeten vertelllen, waarom??????????///
dat geldt voor mij in Nederland maar ook in andere landen.
Ik durf best elke discussie aan, maar dit was geen dicussie, daar kwamen er een paar met dictaten ,en daar hou ik niet van. niet van jou en niet van wie dan ook, kijk maar eens op forum tweevandag, dan kun je mijn topics lezen.
En ook soms wel de felle discussies, maar ik schat jou nu meer in de catogorie , die compentent is met power en powerles.
Maar mij krijgen zij niet tot de powerles, dan neem ik risico,s ook al zou het mij 2 weken straf kosten, ik hou mijn mond niet als anderen denken dat zij beter zijn.
Ik behandel mijn klanten met respect daarom komen er velen al meer dan 25 jaar.
Maar wens zelf ook met respect behandeld teworden.Ongeacht waar ik ben.
Pas mij echt wel aan ,aan de regels van het land, maak zelf nooit geen problemen, maar als anderen het zoeken, ga ik die niet uit de weg
Ben in de jaren 50 Srgt Commando geweest, en weet dus wel iets over ondervragen, en ook op welke manier je iemand op een snelle manier tot een bekentenis kunt dwingen, heb het zelf nooit gedaan, zelfs mijn manschappen mochten in die tijd bij mij hun mening zeggen, dat beschouw ik zo iets als respect voor je medemens.

janssen

Gast :

Schijnbaar weet jij niet het verschil tussen een belastingconsulent, en een belastingambtenaar. :idea: :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

een consulent geeft raad en een ambtenaar vraagt om raad.

Airwolf

Ongelezen bericht door Airwolf »

beste janssen,

mijn tip: laat je niet uit je tent lokken. Er zijn altijd mensen die een weerwoord hebben op wat je zsegt. Of je nu wel of niet gelijk hebt.
Ik heb mezelf ook laten verleiden tot een discussie. En uiteindelijk had ik zoiets van "der klügere gibt nach".
als mensen het "beter" weten, lekker laten weten, niet meer op ingaan.
Of je nu wel of niet gelijk hebt.

Larimar

Ongelezen bericht door Larimar »

Mijn hemel, waar gaat dit allemaal over.
Mijnheer Janssen, u heeft duidelijk uw punt kenbaar gemaakt.
Het feit dat u per toeval uit de groep bent geplukt om vragen te beantwoorden van persoonlijke aard......nou, so be it!
U heeft toch niets op uw kerfstok? En dat u niet behandeld bent zoals u zou willen, nou...dat is dan eventjes pech zogezegd. Mensen doen hun werk. Gaarne ook wat respect voor hen. Er zijn genoeg oudere mensen aangepakt die wel met een heel arsenaal aan wapens en/of drugs het land in wilden, dus laten we nu aub. niet zo verongelijkt en overmoedig reageren. Ik neem aan dat u alsnog een leuke tijd in Canada heeft meegemaakt.
Kunt u zich niet over belangrijkere dingen drukmaken???
Sorry hoor, maar de essentie van het onderwerp valt eigenlijk geheel in het niet.

janssen

Airwolf:

Ik laat mij niet zo snel uit de tent lokken, maar ga ook geen discussie uit de weg, er zijn altijd mensen, die bepaalde reactie kinderachtig vinden, nou de leeftijd ben ik allang voorbij, de mensen die nu denken bevelen uit temogen voeren zijn in mijn ogen gewoon kinderen, waar bij ik nog wel eens de neiging heb om te vragen, weet je vader wel dat jij hier bent.

Larimar:

Wat een ophef, maar ik wel lekker een brief van de grote baas van de emigratie, dus als ik weer ga leg ik die wel in mijn paspoort, en mocht
ik weer pech hebben, krijgen zij van mij geen woord er uit, maar moeten zij zelfs hun baas er bij halen, daar heb ik recht op staat zwart op wit dat wordt dan lachen. :lol: :lol:

Ine

Ongelezen bericht door Ine »

Ik ben het geheel met de vorige schrijver eens.

Ine

Ongelezen bericht door Ine »

Voor alle duidelijkheid, ik ben het eens met de reactie van LARIMAR,
Ik vind Dhr. Janssen behoorlijk kinderachtig en zelfingenomen, mensen moeten gewoon hun werk kunnen doen, ongeacht leeftijd, ze zijn daar wel voor opgeleid.

Larimar

:D
Dank je wel Ine; eindelijk eens iemand die begrijpt waar het nu uiteindelijk om draait.

Mijnheer Janssen....ga lekker uw gang, vraag gezellig naar chefs, supervisors....wat er maar rondloopt...voorlopig bent u dezelfde tijd kwijt dan dat u streng gecontroleerd zou worden. Beetje principieel gezwam hoor; ik begrijp uw standpunt als de beste. Als ik in een overmoedige bui zou zijn, zou ik wellicht net zo reageren, maar de realiteit is nu eenmaal anders. Het is voor u en voor ons allen te hopen dat we in de toekomst veilig op onze plaats van bestemming kunnen komen zonder dat er daadwerkelijk iets aan de hand zal zijn.
Voor u misschien een hint. Welliswaar heb ik godzijdank nooit een aanslag in de lucht hoeven meemaken, maar wel op de aardse grond... Bali 12 oktober 2002. Dan ga je toch iets anders over dingen nadenken en relativeer je de misschien tijdrovende cq. privacy-gevoelige securitychecks. Ik ben in ieder geval blij als ook mijn medepassagiers van top tot teen zijn doorgelicht; 100% garantie geeft het nooit, maar zoals men zeker in Canada en Amerika zullen denken "you'll never know".

janssen

Larimar:

Ik zal nog een keer reageren, omdat ik denk dat jij van mening bent, dat ik tegen controles ben.
Dat ben ik helemaal niet. maar de manier waarop men iemand benaderd kan al 100 % verschil maken.
Zelf benader ik altijd anderen, opeen correcte manier, wat is correct en wat is niet correct, daarover zal altijd een menings verschil blijven, wat de een correct vind , vind de andere onbeschoft.

daarom nog eenmaal het verschil in een tweetal controles.

In Toronto, stond een vrouwelijke douane van 120 kg, die ons geen blik waardig gunde, die alles zomaar uit onze handbage gooide, niet pakte, die onze toilet tassen op de kop zette, en maar rommelen, die geen enkel antwoordt gaf op onze vragen, mijn vrouw is een zeer rustig type, integenstelling tot de manier waarop ik snel reageer, ongeacht wie ik tegen over mij heb staan. maar ook mijn vrouw werd kwaad, dat had ik nog nooit mee gemaakt tijdens een vacantiereis.
Vooral toen zij ook nog haar haarkam wilden innemen, toen werd het haar echt te veel, en ik schrok zelfs van haar reactie, de douane schijnbaar ook ,want toen vroeg zij het aan een ander, die maakte er geen enkel prolbeem van leg maar terug wat zijn antwoordt.

Dan de manier waarop het ook kan:

Toen wij weer terug gingen naar ons land,chekten wij in , in Thunderbay, dat is wel een veel keinere lucht haven.
De man die aan de band stond, vroeg mij ,mag ik even in je handbagage kijken< mijn antwoordt was direct natuurlijk ga je gang.
Hij keek er even, en zij het is oke, prettige reis. Dan denk het zijn toch echt wel mensen, ik heb hem bedankt voor zijn goede wensen.
Zo ga je met mensen om, laat iedereen in zijn/haar waarde, en men heeft veel minder problemen.
Ook op de heenreis op schiphol keek men in onze handbagage, ik had mijn zakmes bij mij ,( Heb dat altijd )wist niet eens dat dit niet meer mocht,( in februari nog naar Portugal geweest niemand is dat schijnbaar opgevallen) maar de douane was vriendelijk, ze zij stop hem maar in je jack, en als je terugreist in de koffer, want bij controle in een andere land ben hem kwijt.
Dat heb ik dan ook zeker gedaan, en ook deze vrouw heb ik bedankt voor haar advies.
Begrijp je mij nu, ik denkt het niet, op de site tweevandaag forum waar ik veel topics plaats, kennen wij elkaar vrij goed, dus toen ik terug was vacantie, en mijn eeste posting plaatste, was het direct terug van vacantie en hoe ging het, daar heb ik ook mijn verhaal geschreven, de reactie waren totaal anders.
Een forum lid, die zeg maar zo,n twintig jaar niet anders heeft gedaan , dan zes maanden werken, en zes maanden reizen, die alle landen bijna gezien heeft en in veel landen gewerkt heeft. Gaf mij een ander advies, zij had ook wel eens problemen gehad, maar zij keek nu altijd hoe druk het was, en als het zeer druk was, ging zij altijd zoveel mogelijk acheraan staan, want zei : zij als je bijna de laatste bent is zo,n man of vrouw al lang dood moe, en verslapt de controle wel eens, dan kun je vaak zo je bagage zonder commentaar door de channer krijgen.
Ook dat is een manier, als men mij vooraf bij wereldcontact gezegd had, denk er om, geen enkel metalen voorwerp in de handbagage, had ik dat zeker ook niet gedaan, maar wij waren in februari nog naar Spanje geweest, had ook mijn zakmesje in mijn broekzak, en mijn vrouw had ook haar garnituur in de handbagage, geen enkel probleem niet op schiphol en niet in Alicante.

verder wens ik er niets meer aan toe tevoegen, want voorlopig blijven wij binnen Europa, en in volgende maand gaan wij nog een weekje naar Tormolinos .van af Vlieveld Eelde wij zien wel, ik maak mij daar over geen enkelel zorgen.

Marco P

Ongelezen bericht door Marco P »

verslapt de controle wel eens, dan kun je vaak zo je bagage zonder commentaar door de channer krijgen.
Flink hoor!!! Al die beveiligingsmaatregelen zijn natuurlijk alleen maar uitgevonden om een paar bejaarde reizigers uit Nederland te pesten!

Larimar

Beste mijnheer Janssen,

Ik begrijp heel goed wat u dwars heeft gezeten. Laat daar geen misverstand over bestaan. Niettemin kan ik mij ook de reaktie van beveiligingsmensen voorstellen die dag in, dag uit, te maken hebben met passagiers die onwetend en veelal onnozel de wereld rondreizen. Een simpele blik op de website van Schiphol en men weet exact wat wel en wat niet meer in de handbagage mag worden opgeborgen. Uit professioneel oogpunt ben ik het wel met u eens dat elke passagier op welk tijdstip dan ook vriendelijk te woord kan worden gestaan, al is die de laatste die een medewerker in zijn shift te verwerken krijgt.
Leeftijdgebonden is hierbij niet van belang; ook ik heb oma's en opa's gezien die notabene een mes in een salami-worst hadden verborgen. Dit is misschien enorm lollig, maar geeft wel de pure realiteit weer.
Ik ben zelfs een voorstander van nog strengere veiligheidsvoorschriften in de luchtvaart terwijl ik niet eens in deze branche werkzaam ben.
Simpelweg omdat men vanaf elk klein vliegveld de grens over kan vliegen. Wat betreft privacy-overwegingen...die hebben wij al jaren niet meer, 1 druk op de knop en men weet tegenwoordig alles van je. U zou dat zeker moeten weten in uw branche. Maar goed, we verschillen toch ietwat van mening; dat is niet erg in deze donkere dagen zullen we maar zeggen. Ik hoop in ieder geval van harte dat u het nagelschaartje en uw zakmes veilig in uw koffer doet en niet meer in de handbagage. Deze regel geldt nl. al een paar jaar en we hebben dan ook geen last meer van oponthoud bij de X-ray-machine. Prettige vakantie in Spanje.

janssen

Larimar:

Gelukkig zijn wij het over een zaak eens, respect voor je medemens.
Ik had een paar jaar niet gevlogen buiten Europa, dus dat zal dan ook wel de redenen zijn, dat ik zo verbaasd was, over het niet ingaan op welke vraag dan ook.
Binnen de euopese vluchten heb ik ook vorie jaar geen problemen gehad.
Ik heb nog steeds respect voor de douane op Schiphol, die mij attent maakte op mijn zakmesje. maar deze niet in beslag nam omdat het een erfstuk van mijn vader was. de naam staat er in.
En voorlichting kan een hoop ellende voorkomen, die was dus in mijn geval ook niet optimaal.
Want ik had nog nooit het formulier gezien dat ik moest invullen.
Dat zal ook wel een reden zijn, dat de Imigratiedienst ook een kopie van hun schrijven gezonden heben aan Air Canada, om de mensne toch vooral duidelijk temaken dat zij het formulier dat in het vliegtuig wordt uitgereikt volledig moeten invullen en wel met eigen handschrift, en dat zij zonodig mensen moeten helpen die het zelf niet goed kunnen.

natuurlijk weet ik dat zij met een druk op de knop weten wie wij zijn en waar wij weg komen, daarom was ik zo verbaasd.

maar ik ga hopelijk met plezier weer op vacantie, nu weet ik dat ik in het vervolg in mijn hand bagage geen andere dingen stop, dan mijn camera en mijm medicijnen, en de rest gaat in de koffer.
groeten janssen.

pietersen

Ongelezen bericht door pietersen »

Het opstandige baasje in dus inmiddels weer een beetje tot rede gekomen. Zal wel aan zijn beroep en leeftijd hebben gelegen!

reisgraag persoon

Ongelezen bericht door reisgraag persoon »

Alsof de douanes binnen Europa altijd zo vriendelijk zijn! Ooit wel eens controle gehad in Engeland?? Nou daar hoef je ook niet blij mee te zijn! Ze laten je rustig 2 uur staan aan een balie, inname van paspoort enz enz en na 2 uur zonder antwoord krijg je je paspoort terggegooid en kun je doorgaan.... > al wordt je DAT zelfs niet verteld!
Ik denk niet dat het echt te maken heeft met wel europees of niet europees, maar dat het gewoon persoonsgebonden is. JE bent uiteindelijk afhankelijk van de persoon die je op dat moment treft, en als die net ene slechte dag heeft heb je dus duidelijk gewoon pech gehad. Maar als je niks verbodens bij je hebt ( zoals zakmessen in broekzakken bijv) heb je toch ook niks te vrezen? gewoon antwoord geven en vooral geen grote mond want als ze kwaad willen trekken ze altijd nog aan het langste eind.
ik ben in the states een keer bijna gearresteerd omdat ik mijn zwaar gehandicapte reisgenoot niet "af wilde staan"aan de douana zodat ze hem konden fouilleren! Ik vond het prima maar wilde er wel bij zijn en dat vonden zij niet goed..........
Wat is reizen toch eigenlijk heerlijk nietwaar? Andere landen, andere mensen en andere gewoontes en culturen...zo maak je nog eens wat mee!

Gesloten