LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van nepmails

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
lapost

Last van nepmails

Ongelezen bericht door lapost »

Met enige regelmaat krijg ik nepmails die 's nachts verstuurd worden.
De ene keer zijn het gratis NS-kaartjes, een Airfryer, Eftelingkaartjes, Iphones en AH-cadeaukaarten.
De afzenders zijn steeds wisselend.
Contact met mijn provider opgenomen, maar die zeggen dat zij deze afzenders niet kunnen blokkeren omdat het oorspronkelijk
emailadres dat erachter zit versleuteld is en daardoor niet zichtbaar.
Zo goed als mogelijk blokkeer ik dit soort afzenders, maar dat lukt niet altijd.
Heb in dit Forum gelezen dat als je erin meegaat jouw mobiele nummer moet intikken waarna vervolgens een soort abonnement krijgt
met dure smsjes die jij moet betalen.
Wie heeft hier ook last van en wie heeft de oplossing om hiet echt iets tegen te doen waardoor het niet meer mogelijk is dit soort berichten te krijgen.

Radar
Site Admin

Re: Last van nepmails

Ongelezen bericht door Radar »

Lees ook het hulpartikel: Hoe voorkom je dat je spam krijgt?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

lapost schreef:Met enige regelmaat krijg ik nepmails die 's nachts verstuurd worden.
De ene keer zijn het gratis NS-kaartjes, een Airfryer, Eftelingkaartjes, Iphones en AH-cadeaukaarten.
Contact met mijn provider opgenomen, maar die zeggen dat zij deze afzenders niet kunnen blokkeren omdat het oorspronkelijk
Zo goed als mogelijk blokkeer ik dit soort afzenders, maar dat lukt niet altijd.
Heb in dit Forum gelezen dat als je erin meegaat jouw mobiele nummer moet intikken waarna vervolgens een soort abonnement krijgt
Wie heeft hier ook last van en wie heeft de oplossing om hiet echt iets tegen te doen waardoor het niet meer mogelijk is dit soort berichten te krijgen.
Natuurlijk nooit je mobiele nummer, pincodes, rekeningnummers en adresgegevens afstaan of invullen.
En verder, die meels gewoon wegklikken en je er vooral niet aan ergeren.

Overigens krijg je dit soort bericht eigenlijk nooit zomaar, maar naar aanleiding van eigen activiteiten op het Internet. Drastisch maar helpt goed, neem een ander meeladres.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

BL2 schreef:
lapost schreef:Overigens krijg je dit soort bericht eigenlijk nooit zomaar, maar naar aanleiding van eigen activiteiten op het Internet. Drastisch maar helpt goed, neem een ander meeladres.
Niet alleen door eigen activiteiten, ook de activiteiten van anderen. Een e-mail adres dat ik slechts gebruik voor mailen en niet voor andere zaken, ontvangt ondertussen ook spam. Op een of andere manier is het e-mail adres toch terecht gekomen bij spammers door bijvoorbeeld hacking waarbij het adressenboek van iemand anders is overgenomen.

Helaas is het geen e-mail adres dat ik makkelijk kan vervangen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

lapost schreef:Wie heeft hier ook last van en wie heeft de oplossing om hiet echt iets tegen te doen waardoor het niet meer mogelijk is dit soort berichten te krijgen.
Probeer het eens met een goed SPAM filter op je PC. Bij mij worden dit soort mails automatisch verplaatst naar mijn SPAM map. Eens in de zoveel tijd kijk ik daarin en tot nu toe staat er slechts sporadisch een goede mail in. Door deze te markeren als geen SPAM wodt deze de volgende keer gewoon doorgelaten. Echter 100% zekerheid heb je nooit.
En jouw email adres kan om wat voor reden dan ook in handen van anderen vallen. Het is net zo prive als je naambordje op je voordeur en je straat en huisnummer. Alleen hoeft je voor email adressen niet fysiek langs te gaan.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

lapost schreef:Met enige regelmaat krijg ik nepmails die 's nachts verstuurd worden.
Provider moet hier wel wat aan doen. Het afzend adres is nooit gecrypt, hooguit obscured. En als wel gecrypt, dan dient de provider deze te weigeren.

Gesloten