LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] home cinema beamer

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
bosi33

home cinema beamer

Ongelezen bericht door bosi33 »

Hallo,

Ik heb een vraag aan iedereen.
Wie heeft een beamer thuis en hoe bevalt zo'n systeem.
Mijn vriend en ik willen eigenlijk van de grote tv af in huis en denken dat misschien een beamer een leuke vervanger kan zijn. De markt is nog niet erg groot, en er is weinig te vinden over de beamer.
Dus als iemand er al ervaring mee heeft, zouden we graag de reacties( positieve en negatieve) willen horen.

Groetjes bo

Gast

Re: home cinema beamer

Ongelezen bericht door Gast »

het is wel mooi, zo'n beamer, maar je moet 'm wel goed plaatsten, want als je er steeds voor langs loopt is 't beeld weg, da's natuurlijk irritant.

Loop 's binnen bij de media markt, daar hebben ze er altijd 1 of 2 aan staan, kan je 't even bekijken.

Het mooiste beeld is natuurlijk dat ie recht vooruit staat, dus niet schuin van boven naar beneden o.i.d. Alleen zet 'm dan maar zo neer zodat je continu beeld blijft houden. Da's 't enige minpuntje van een beamer.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Een beamer is een goed apparaat en geeft tegenwoordig een goed beeld. Het feit dat dit tegenwoordig ook in theaters wordt toegepast, zegt genoeg. Toch een paar opmerkingen. Ten eerste is de lichtopbrengst van het beeld minder, omdat dit INDIRECT licht is d.w.z. dat men kijkt naar een gereflecteerd beeld. Dus betekent dit dat de omgeving op de dag donker moet worden gemaakt. Verder heeft de lamp een beperkte levensduur. Moet deze worden vervangen, dan kost deze ca. 500 Euro ex montage. Er zijn dus voor en nadelen, aan U de keuze wat de doorslag geeft.

Vr.Gr. Hans.

jkoelink

Ongelezen bericht door jkoelink »

Onzin! Als je een goede beamer koopt, kun je ook vanaf de zijkant projecteren. Als je naar een "normale" winkel gaat en dus NIET naar MM, krijg je vast wel goed advies. Ik ben bij een EP winkel in Wierden geweest en daar was de info perfect en heb er ook 1 gekocht.

Groeten en succes

Gast

Sinds wanneer is Media Markt geen normale winkel meer dan? Het ligt altijd aan de verkoper of je een deugdelijk advies krijgt. Ik ben de vorige keer toevallig bij Media Markt keurig geholpen !

Jør

Ongelezen bericht door Jør »

ik ben eigenlijk benieuwd naar meer praktijk ervaring verhalen.
Wie gebruikt er zo'n ding, en waar moet je op letten bij de aanschaf van een Beamer.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

U moet goed opletten naar het aantal brand uren .
Zoals hans al aangeeft.
Een laaggeprijsde beamer gaat zo`n 3000 uur mee.
Huisgebruik 3 uur per dag , reken maar uit

Gast

Als ik goed reken gaat zo'n lamp dan 33 jaar mee.

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

3000 uur gedeeld door gemiddeld 3 uur per dag zijn 1000 dagen.Ik weet niet hoeveel dagen jouw jaar telt, maar als jij uitkomt op 33 jaar telt jouw jaar maar 33 dagen en nog wat minuten. Volgens mij tellen op februari na alle maanden al 30 of 31 dagen, 7 van de 12 zelfs 31.
Voor wat betreft de beamer zelf. Er is verschil in huishoudelijk - en professioneel gebruik. Niet alleen voor wat betreft het aantal gebruiksuren maar zeker ook voor het transport en het gebruik door verschillende personen als de verhuurder het apparaat nuet zelf installeert. In het huishouden wordt een beamer geinstalleerd en blijft meestal op dezelfde plaats staan. Dat betekent al minder slijtage. Een goede beamer moet voor rond de 900 tot 1000 euro te krijgen zijn. Daar komt nog een scherm bij als je tenminste een goed, scherp gestoken beeld wilt hebben. Kijk eens naar een LCD tv. Die worden ook steeds betaalbaarder, hebben een plat scherm en nemen ook niet veel plaats in beslag. Koop je een beamer moet ook die een vaste plaats krijgen en moet je toch rekening houden met (dag)licht voor wat betreft de beeldkwaliteit. Mijn advies: het is wellicht wel ruig een beamer maar een LCD of plasma tv geeft een aanmerkelijk beter beeld.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Volgens mij ziijn er 365 dagen per jaar
kom ik uit op ongeveer max 3.5 jaar

Hast

Ongelezen bericht door Hast »

Bij mij op de zaak hebben we 3 beamers staan die we al een paar jaar hebben. ook deze gebruiken we gemiddeld 3 uur per dag, het zijn professionele beamers. Geen enkele heeft de 2 jaar zonder problemen uit gehouden. Lampen gaan niet direct kapot, maar verouderen (neerslag op de binnen kant van het glas) waardoor de lichtopbrengst zo laag wordt dat het moeilijk kijken wordt, en moet je de lamp alsnog vervangen. 2 beamers hebben problemen met de voeding gehad. De modellen volgen elkaar zo snel op dat reparatie soms heel moeilijk is.

drugarth

Ongelezen bericht door drugarth »

Ik zelf heb al ruim 3 jaar een beamer, en dit tot volle tevredenheid.
Let wel op de ruimte die je beschikbaar hebt. De ene beamer heeft meer afstand tot het projekteervlak nodig dan de ander.
Het is een tijdje geleden dat ik me erin verdiep heb maar:
ook even letten op:
- ansi lumen (licht opbrengst hoger = beter, die van mij heeft 1200, hierbij heb ik lichte verduistering nodig om goed te zien)
- contrast ratio (hogere ratio is beter)
- resolutie (svga is prima voor dvd kijken maar als je er ook een computer aan wil hangen raad ik toch xga aan)

Qua lamp: ze zijn idd verschrikkelijk duur, maar de mijne doet het na 3 jaar nog perfekt (wel een beamer waarbij aangegeven staat dat delamp 6000 branduren heeft).

ik zal in ieder geval nooit meer zonder willen...geen tv kan tegen een beeld diagonaal van 2 a3 meter op :D

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb ook een scherm met beamer (Sanyo PLV-Z1) en heb op verschillende fora al uitgebreid mijn ervaring uiteengezet, belangrijkste les die ik hier wil herhalen:

koop een echte homecinema (16:9) beamer en geen 4:3, deze zijn veelal meer bedoeld voor presentaties en minder voor homecinema. Dit uit zich in meer lichtopbrengst, wat thuis niet nodig is, maar in een verlichte kantooromgeving wel. Thuis heb je meer aan contrast, ga dan ook voor 800:1 of hoger met 800 ANSI lumen lichtopbrengst, dat zijn de minima.

Beamers met 400:1 contrast zijn niet geschikt en geven flets beeld.

Verder kan iedereen mij altijd mailen voor info etc

Gesloten