beste lezer,
Ik wilde graag overstappen van de Nuon naar de NLE vanwege de korting (2x 50 euro) en als nieuwe klant ook nog 50 euro als ex-Nuon klant. Dat is toch mooi 150 euro aan het einde van het eerste jaar korting. Ik wilde ook overstappen vanwege een geavanceerde thermostaat, maar dat even buiten dit verhaal.
Op 6 februari heb ik me als nieuwe klant aangemeld. Moest een bandje inspreken voor een contract en heb dat gedaan. Ik kreeg zelfs een bevestigingsmail (dus heb bewijs) dat ik in stap 1 zit, de volgende stap is het mailen van mijn contract en daarna duurt het 34 dagen voordat je daadwerkelijk klant bent.
Na ongeveer een maand ben ik maar eens gaan bellen omdat mijn huidige contract bij Nuon was afgelopen en ik nog weinig had gehoord van de NLE. Op mails werd niet gereageerd, dus maar gebeld. Men ging de zaak uitzoeken en helaas.... het bandje was zoek, de opname was weg, maar ze hadden wel ergens kunnen teruglezen dat ik me als nieuwe klant had aangemeld. Hun fout en ze gingen het herstellen, een medewerker nam binnen een uur contact op om een nieuw bandje in te spreken. Hij gaf alleen aan dat de overstap bonus van 50 euro van de ex Nuon klanten er niet bij werd genoemd op het bandje omdat die actie al geëindigd was. Na een hoop discussie gaf men aan dat ik toch recht had op die bonus, ondanks dat het al afgelopen was (ja een maand geleden toen ik klant werd kreeg ik hem nog). Ik heb zelf op het bandje maar ingesproken dat ik ook recht heb op de extra overstap van 50 euro. Deze laatstgenoemde bonus zou dan wel in het schriftelijke contract komen. Tot mijn verbazing gingen de 34 dagen wachttijd opnieuw in!!! Ik val dus nu bij mijn huidige leverancier onder het duurdere variabele tarief vanwege de fouten van de NLE.
U raadt het al, het nieuwe contract is verzonden en geen 3e bonus van 50 euro opgenomen. Inmiddels toch flink pissig weer gemaild.... geen reactie. Na een dikke week werd ik gebeld en werd de zaak opnieuw uitgezocht. Men gaf hun ongelijk toe en er werd een nieuw contract opgesteld, met daarin 2x75 euro bonus. Dat is 150 euro en is anders dan de 3x50 euro vanuit mijn aanmelding, maarja.... eindbedrag is hetzelfde.
Tot mijn verbazing....... de 34 dagen gaan weer opnieuw in vanwege interne betalingen die losgekoppeld moesten worden. Nou ik was nog geen klant en heb nog niets betaald. Ik heb alle gesprekken zelf opgenomen, maar dat telde volgens hun niet. Zij waren de opnames kwijt, contracten niet op orde en inmiddels moet ik nog 33 dagen wachten tot ik eindelijk klant kan worden bij de NLE..... zolang dat maar goed gaat.
Belachelijk dat ik nu wel een duurder tarief moet betalen en zoveel werk moet verzetten om klant te mogen worden van deze maatschappij.
Edwin
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NLE wil liever geen nieuwe klanten
-
MRTheLightEd
Re: NLE wil liever geen nieuwe klanten
Zelf nog nooit overgestapt, laten zeker wat geld liggen, maar nooit maar dan ook nooit gezeur.......
Re: NLE wil liever geen nieuwe klanten
@BL2
Tot 2016 ben ik ook nooit overgestapt. Ik zat goed bij Essent en net als jij zegt geen gezeur. Maar die prijs werd me te hoog. €195,- laten liggen elk jaar, dat is me te gortig. Daarnaast blijkt overstappen een fluitje van een cent en loop ik niet tegen problemen van een onjuiste afrekening aan waarin een welkomstpremie goed verrekend wordt.
Je kunt via bv dit forum prima de slechte partijen eruit vissen. Bewijst ook dit verhaal. NLE, wie gaat er nog mee in zee.
Nog geen Sinterklaas maar dat rijmt wel.
Ik ben blij met mensen zoals BL2. Want als iedereen zou overstappen zou de korting minder worden.
Bedankt!
Tot 2016 ben ik ook nooit overgestapt. Ik zat goed bij Essent en net als jij zegt geen gezeur. Maar die prijs werd me te hoog. €195,- laten liggen elk jaar, dat is me te gortig. Daarnaast blijkt overstappen een fluitje van een cent en loop ik niet tegen problemen van een onjuiste afrekening aan waarin een welkomstpremie goed verrekend wordt.
Je kunt via bv dit forum prima de slechte partijen eruit vissen. Bewijst ook dit verhaal. NLE, wie gaat er nog mee in zee.
Nog geen Sinterklaas maar dat rijmt wel.
Ik ben blij met mensen zoals BL2. Want als iedereen zou overstappen zou de korting minder worden.
Bedankt!