LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visum aanvraag - ben ik opgelicht?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Rinia

Visum aanvraag - ben ik opgelicht?

Ongelezen bericht door Rinia »

bij het aanvragen van een visum kwam ik op de site van Visumaanvragen.org terecht die beweerden dat je nu via iDeal een visum voor o.a. Amerika kon aanvragen.
De betaling (via pay.nl € 27,50) ging vanzelf en ik kreeg een mail dat de aanvraag maximaal 48 uur kon duren.
Niets ontvangen, ook niet na meerdere navragen van mijn kant.
Na 5 dagen heb ik via de ESTA site en met creditcard (€ 13,49) zelf maar een nieuw visum aangevraagd en bevestigd gekregen.
Toevallig op diezelfde dag eindelijk een kort bericht van Visumaanvragen.org gekregen met de mededeling "hij is morgen binnen". Dus niet hè.
Omdat Visumaanvragen.org niets geleverd heeft voor die € 27,50 eis ik mijn geld terug.
Dit weigeren zij. Ze sturen dan het bevestigingsnummer dat ikzelf van ESTA heb ontvangen na de aanvraag die ik met mijn creditcard heb gedaan.
Hoe kan dit? Dit is toch niet mogelijk? Kunnen zij inbreken op de ESTA site?
Ik krijg hier een slecht gevoel bij en voel mij OPGELICHT.
Bestaat die organisatie Visumaanvragen.org wel en hoe zit het met pay.nl?????? Dit lijkt op Paypal maar is het niet. Ze vragen ook nog eens het dubbele geld.
Zijn er meer mensen die dit overkomen is?

NeoDutchio

Re: Visum aanvraag - ben ik opgelicht?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De site geeft aan dat het 72 uur kan duren. Ik weet niet wanneer u het visum besteld heeft, maar weekenden wordt er nooit gewerkt natuurlijk. Daarnaast blijft Amerika een apart verhaal, de controles zijn behoorlijk streng, er kan dus extra tijd nodig zijn.

U bent iig niet opglicht, tenzij u geen visum toegestuurd heeft gekregen. Dan nog is het de vraag of het oplichting is. U kunt het beste het woordenboek erbij nemen om te betekenis van dat woord te weten.

En dat u het dubbele betaald heeft, dat heet direct de eerste aanbieder nemen en betalen zonder te vergelijken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

ESTA is overigens iets anders dan een Visum. ESTA is nu juist een Visa "Waiver" zodat je geen visum nodig hebt. Even er van uitgaande dat TS de Nederlandse nationaliteit + paspoort heeft.

Rinia

Ongelezen bericht door Rinia »

Ja dat klopt. Ik had moeten zeggen "een E-visum" om de VS in te kunnen komen.
Visumaanvragen zegt dit voor je te kunnen leveren net als ESTA.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rinia schreef:Ja dat klopt. Ik had moeten zeggen "een E-visum" om de VS in te kunnen komen.
ESTA is geen E-visum. Zoals gezegd is het een Visa waiver.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Rinia schreef:Ja dat klopt. Ik had moeten zeggen "een E-visum" om de VS in te kunnen komen.
Niet "net als ESTA". ESTA is de naam van het systeem waarin je gegevens moeten worden aangemeld, het 'Electronic System for Travel Authorization'. Je kunt je voor 14 dollar 'aanmelden' in dat systeem, via de site van de Amerikaanse douane. Maar je kunt natuurlijk ook een andere organisatie opdracht geven om je daar aan te melden. Dat is alleen wel duurder en ik vraag me af of het werkelijk eenvoudiger is.

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

Rinia schreef: en hoe zit het met pay.nl?????? Dit lijkt op Paypal maar is het niet. Ze vragen ook nog eens het dubbele geld.

Pay.nl is een betaalprovider. Dat is een bedrijf die voor andere bedrijven het betalingsverkeer van hun online verkopen afhandelt. Heeft niets met PayPal te maken en lijkt er ook helemaal niet op. Het is niet mogelijk om als niet bedrijf zijnde een account te openen. Pay.nl heeft ook niets met het bedrijf (waar u een conflict mee heeft) te maken. Zij handelen alleen de online betalingen voor dat bedrijf af.

Sonhelena

Ongelezen bericht door Sonhelena »

Esta is geen visum, Esta is toestemming om naar de Verenigde Staten af te reizen, het is ook geen garantie dat je wordt toegelaten, dat bepaalt de immigration officer.

Erika1943

Ongelezen bericht door Erika1943 »

Ik heb inderdaad ook de verkeerde site geopend. Ik had alle vragen ingevuld en daar staan dan ook AL je persoonlijke gegevens in. Toen ik wilde betalen zag ik een bedrag van $87 staan en dacht, dit kan niet. Dit was voor mij n.l. niet de eerste keer dat ik op ESTA was voor toestemming de USA in te komen en dat was normaal een bedrag van net boven de €10. Ik heb het reisbureau gebeld en zij vertelden mij dat ik deze moest sluiten en hebben mij de correcte site doorgegeven. Ik was wel even bang, dat ze alsnog het geld van mijn creditcard zouden afhalen en heb het een week lang in de gaten gehouden, maar gelukkig had ik het laatste vakje niet aangeklikt, waardoor alles toch nog ongedaan gemaakt was. Het reisbureau kan je het correct adres van de site geven, ga niet zelf zoeken, zoals ik eerst heb gedaan.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Erika1943 schreef:ga niet zelf zoeken, zoals ik eerst heb gedaan.
Ga wel zelf zoeken, maar gebruik je gezonde verstand en kijk goed uit. Alleen Amerikaanse overheidsorganisaties mogen een Esta afgeven en al die organisatie hebben een .gov extensie. Heeft de site die niet, dan zit je dus niet bij de juiste site.

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Boesta schreef:
Rinia schreef: en hoe zit het met pay.nl?????? Dit lijkt op Paypal maar is het niet. Ze vragen ook nog eens het dubbele geld.

Pay.nl is een betaalprovider. Dat is een bedrijf die voor andere bedrijven het betalingsverkeer van hun online verkopen afhandelt. Heeft niets met PayPal te maken en lijkt er ook helemaal niet op. Het is niet mogelijk om als niet bedrijf zijnde een account te openen. Pay.nl heeft ook niets met het bedrijf (waar u een conflict mee heeft) te maken. Zij handelen alleen de online betalingen voor dat bedrijf af.

Inderdaad, heel duidelijk beschreven.

Dit bericht paste ook in dit Topic.

viewtopic.php?f=93&t=172405

Erika1943

Ongelezen bericht door Erika1943 »

Ga niet zelf zoeken, zoals ik heb gedaan. Ik klikte op een site dat aangaf voor toestemming te krijgen om de VS in te kunnen met ESTA erbij vermeld. Ik heb al mijn gegevens ingevuld en toen ik aan het einde kwam en ik wilde betalen, gaf de site aan dat ik ¤87,00 moest betalen, toen kreeg ik argwaan, want dit is niet de eerste keer dat ik naar de VS reis, dus ik weet dat het rond de $12,00 is. Ik had gelukkig nog niet verder geklikt, maar heb meteen het reisbureau gebeld en gevraagd, of het binnen 2 jaar zo duur was geworden en zij vertelden mij meteen dat dit tussenpersonen zijn, die proberen er een slaatje uit te slaan, dus dat ik niet door moest klikken. Zij heeft mij toen het correcte adres van de site doorgegeven en alles kwam goed. De correcte site is:
esta.cbp.dhs.gov en als je dit intypt kan het niet mis gaan.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ga gerust WEL zelf zoeken en kijk goed uit je doppen. Als ik in Google Esta intik staat er bij de officiële site (in de google links nog):
Home | Official ESTA Application Website, U.S. Customs and Border ...
https://esta.cbp.dhs.gov/
Vertaal deze pagina
Home | Official ESTA Application Website, U.S. Customs and Border Protection.
Dus gewoon goed opletten.

Gesloten