LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WoonEnergie annulering rechtsgeldig?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Frederik84
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 apr 2009 16:12

WoonEnergie annulering rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door Frederik84 »

Hallo,

onlangs heb ik toch mijn aanmelding bij WoonEnergie geannuleerd nadat ik zag hoeveel negatieve reacties er over waren. Ik dacht daar moet ik niet wezen. Ze waren eerst aan de deur gekomen en ik had getekend maar 14 dagen bedenktijd. Ik heb WoonEnergie gebeld diezelfde dag en ze hadden mijn 'aanmelding' zoals ze dat noemen geannuleerd. Hier heb ik een bevestiging over had in de mail.

Maar zij spreken over een 'aanmelding' niet 'contract'. Dit staat er in de mail:

WoonEnergie annuleert uw aanmelding
Helaas heeft u de aanmelding geannuleerd. Op uw verzoek stoppen wij de verwerking van uw aanmelding en verwijderen uw gegevens uit ons bestand.

Is dit voldoende 'bewijs' dat mijn contract toch geannuleerd is. Of spreken zij van 'aanmelding' omdat er nog geen overgang heeft plaatsgevonden?

Ik kreeg de dag na de annulering alsnog een telefoontje van WoonEnergie om mijn gegevens voor een contract te bevestigen/door te nemen; ofwel zij hadden mijn annulering niet in acht genomen of mevrouw was er niet van op de hoogte.

Reden dat ik dit vraag is aangezien de shady verhalen rondom WoonEnergie dat ze niet straks ineens toch rare dingen gaan doen als bedragen afschrijven of het contract doorzetten.

Bedankt, Groeten

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: WoonEnergie annulering rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:

WoonEnergie annuleert uw aanmelding
Helaas heeft u de aanmelding geannuleerd. Op uw verzoek stoppen wij de verwerking van uw aanmelding en verwijderen uw gegevens uit ons bestand.
.

Er is niets verwerkt dus ook geen contract lijkt mij uw gegevens worden gewist.. Wel heel goed bewaren.
Ze liepen bij mij ook in de buurt echter de sticker op mijn deur werkte weer eens prima.
Ik zie vanaf mijn balkon mensen die steeds maar nee schuddend toch in discussie gaan minuten lang.
In het verleden zei ik alleen maar Nee dank u geen interesse prettige dag verder (deur dicht). Ze zijn dan zo uit hun doen dat ze niets meer zeggen.
Ik sluit nooit contracten af aan de deur/winkelstraten/telefoon.

groeten Henk

Gesloten