LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miskoop door misinformatie van Marktplaats verkoopster

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
JamilaAzaguag

Miskoop door misinformatie van Marktplaats verkoopster

Ongelezen bericht door JamilaAzaguag »

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een grote aankoop gedaan via Marktplaats. Een naaimachine waarvan de vraagprijs €650 was. Ik heb via de berichtenservice van marktplaats contact opgenomen en aangegeven geïnteresseerd te zijn. De persoon in kwestie [naam verwijderd] gaf aan dat ze wilde zakken tot €575 MAAR schreef ze dan krijg ik wel een naaimachine die helemaal nagekeken is en goed werkt. Nu begrijp ik zelf niet veel van naaimachines maar een familielid voor wie deze machine bedoeld was wel en deze bevond zich op het moment van de aankoop in het buitenland waardoor ik maar met mijn moeder naar alkmaar reed. Volledig vertrouwend op de verkoopster die aangaf dat de machine op en top in orde zou zijn.

Aangekomen in Alkmaar liet ze op een lapje stof zien dat deze werkt. Zogezegd zogedaan; netjes het bedrag aan haar overhandigd en de machine ingeladen. Bij thuiskomst blijkt dat het draad niet automatisch afsnijdt en het voetje maar een halve cm omhoog gaat. Dit is een probleem bij het inkorten van bijvoorbeeld een spijkerbroek waar de zoom van de broek te dik is om er onder te krijgen.

Gebeld met mevrouw en [naam verwijderd] vertelt doodleuk aan de lijn dat die problemen zich niet voordeden toen de machine nog bij haar thuisstond. Het vreemde is dat bij thuiskomst ik de machine heb uitgeladen met mn buurman die nota bene 12 jaar kleermaker is en een iets nieuwere versie in zijn zaak heeft dan die ik heb gekocht. We konden hem gelijk testen met de ervaren kleermaker. Hij gaf aan dat de draadafsnijding automatisch dient te gebeuren en dat de machine kreupel/invslide is vanwege het voetje dat maar een halve cm omhooggaat.

Verkoopster [naam verwijderd] gebeld en aangegeven dat de machine helemaal niet in volledig goede staat is zoals ze had aangegeven en dat ik nu extra kosten moet maken omdat een reparateur zich hierover moet buigen. Ik heb haar een voorstel gedaan dat als ze schikt met €75 teruggave dat ik dan rust heb en de tekortkoming daarmee kan repareren maar mevrouw geeft aan dit niet te willen.

Ik voel mij bedrogen; wellicht niet de standaardoplichting met valse ID's en nepaccounts maar toch een klassieker. Kan ik nog stappen ondernemen en zo ja welke?

Ik heb de berichten nog bewaard zodat ik deze mogelijk kan gebruiken. Mevrouw heeft mij geblokkeerd nadat ik had aangegeven dit niet te willen accepteren en desnoods langs zou komen want ze gaf via de telefoon aan niks te kunnen doen en mij na afloop van het gesprek te blokkeren.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2017 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast, deel bericht aangepast. Reden: persoonsgegevens, deels ongefundeerd.

Sunny88

Re: Miskoop door misinformatie van Marktplaats verkoopster

Ongelezen bericht door Sunny88 »

Het is aan de koper (u) om te beoordelen of het aan uw wensen voldoet en het wil kopen of niet.

U kon dit voorkomen als uw buurman mee was. maar om achteraf te zeggen dat u bedrogen voelt...

Ik denk dat je weinig kan.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Sunny88 schreef: U kon dit voorkomen als uw buurman mee was. maar om achteraf te zeggen dat u bedrogen voelt...
Zeg dan gewoon dat je genaaid bent :mrgreen:

Ontopic : kansloze zaak. De naaimachine naait, maar is niet nieuw. En voor de koop had u dit kunnen uitproberen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad: kansloos. Garantie tot aan de deur en verder kun je niks.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Via MP is het inderdaad garantie tot aan de deur. U hebt het niet laten opsturen maar bent het gaan halen. En U hebt dus gewoon kunnen zien dat het apparaat werkte. U was tevreden en hebt betaald. Vervolgens komt U er achter dat bepaalde zaken het toch niet doen volgens U. En dan voelt U zich opgelicht. Maar bekijk het vanuit de kant van de verkoper. Die gaf aan dat het apparaat goede werkte. En U zegt vervolgens van niet. Probleem is dat niemand van dit forum bij de overdracht aanwezig was en kan zien wie er gelijk heeft. Het is uw woord tegenover dat van de verkoper. En U staat zwak want U heeft vooraf het apparaat zien werken en was er tevreden over. Even kort door de bocht: wie zegt dat U de waarheid verteld en niet de verkoper?

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Dirkie schreef:Via MP is het inderdaad garantie tot aan de deur. U hebt het niet laten opsturen maar bent het gaan halen. En U hebt dus gewoon kunnen zien dat het apparaat werkte. U was tevreden en hebt betaald. Vervolgens komt U er achter dat bepaalde zaken het toch niet doen volgens U. En dan voelt U zich opgelicht. Maar bekijk het vanuit de kant van de verkoper. Die gaf aan dat het apparaat goede werkte. En U zegt vervolgens van niet. Probleem is dat niemand van dit forum bij de overdracht aanwezig was en kan zien wie er gelijk heeft. Het is uw woord tegenover dat van de verkoper. En U staat zwak want U heeft vooraf het apparaat zien werken en was er tevreden over. Even kort door de bocht: wie zegt dat U de waarheid verteld en niet de verkoper?
Afhankelijk van hoe duidelijk het gebrek voor u had kunnen/moeten zijn, zou een beroep op dwaling mogelijk zijn. De vraag is dan wel of u de zaak voor de rechter wilt brengen, indien verkoper niet met u meewerkt. Daarnaast zorgt een beroep op dwaling ervoor dat de overeenkomst wordt vernietigd; u zit dan zonder deze naaimachine.

Ik kan zo natuurlijk niet beoordelen of u het gebrek niet gemakkelijk bij de koop had kunnen ontdekken.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Student90 schreef:
Dirkie schreef:Via MP is het inderdaad garantie tot aan de deur. U hebt het niet laten opsturen maar bent het gaan halen. En U hebt dus gewoon kunnen zien dat het apparaat werkte. U was tevreden en hebt betaald. Vervolgens komt U er achter dat bepaalde zaken het toch niet doen volgens U. En dan voelt U zich opgelicht. Maar bekijk het vanuit de kant van de verkoper. Die gaf aan dat het apparaat goede werkte. En U zegt vervolgens van niet. Probleem is dat niemand van dit forum bij de overdracht aanwezig was en kan zien wie er gelijk heeft. Het is uw woord tegenover dat van de verkoper. En U staat zwak want U heeft vooraf het apparaat zien werken en was er tevreden over. Even kort door de bocht: wie zegt dat U de waarheid verteld en niet de verkoper?
Afhankelijk van hoe duidelijk het gebrek voor u had kunnen/moeten zijn, zou een beroep op dwaling mogelijk zijn. De vraag is dan wel of u de zaak voor de rechter wilt brengen, indien verkoper niet met u meewerkt. Daarnaast zorgt een beroep op dwaling ervoor dat de overeenkomst wordt vernietigd; u zit dan zonder deze naaimachine.

Ik kan zo natuurlijk niet beoordelen of u het gebrek niet gemakkelijk bij de koop had kunnen ontdekken.
Volgens TS gaat het om de volgende 2 dingen
Bij thuiskomst blijkt dat het draad niet automatisch afsnijdt en het voetje maar een halve cm omhoog gaat.
Dat zijn volgens mij zaken die je bij de korte demo bij de verkoper makkelijk had kunnen constateren. Maar ja, ik was er niet bij en ik heb ook geen verstand van naaimachines anders dan dat ik de draad meestal in de naald moet doen...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik een zakdoekje test en thuis jeans wil naaien..... gewoon oude jeans die in afvalbak moest meenemen om te proberen, en niet verkoper maar zelf proberen....

Als je niet deskundig bent voel je problemen minder dus neem iemand met ervaring mee of vraag of ze deze een week willen vasthouden tot de persoon die deze machine wil terug is.

Verder kan een nu nog goed werkende stuk gaan, en dat is bij gebruikte mogelijk.
Het is gebruikt en hoe lang deze nog goed werkt weet je nooit zeker.
Verder is vaste prijs onzin, net wat de gek er voor geeft en juist deze duurdere blijven vaak maanden staan en gaan later voor nog veel minder weg.
Ik volgde omdat mijn machine erg slecht werd een van E800,- vraagprijs en 7 maanden later betaalde ik maar E250,-.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

breien schreef:Wat betreft beide gebreken kan het best zijn dat de verkoopster er geen erg in had. Mijn moeder was een zeer fanatieke naaister en had dus ook een goede naaimachine (Pfaff), die meer dan levenslang mee blijkt te gaan. Alleen mijn moeder vertikte het om spijkergoed te naaien, want daar had ze een hekel aan. Mogelijk was de naaimachine voor hele dikke stoffen gewoon minder geschikt. Het niet automatisch afsnijden van de draad hoefde voor de verkoopster geen probleem te zijn. Misschien had ze wel een schaar in huis.
Als de verkoopster ter goede trouw een goed werkende naaimachine heeft verkocht die perfect aan al haar wensen en eisen voldeed dan heeft ze geen misinformatie gegeven. De koper kan er andere eisen aan stellen.
(Ik heb zelf geen verstand van naaien . Ik ben heel handig met naald en garen, maar dan met andere naalden en dikker garen)
Een beroep op dwaling is ook mogelijk, indien beiden dwalen (sub c).

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Particuliere aankoop, geen aankoopbon, dus geen garantie.
Wie gast er nu af op de mooie praatjes van een anonieme onbekende verkoper op Marktplaats.
Waarom koopt diegene waarvoor de machine is deze niet zelf.
Maar goed, de machine is ruim onder de nieuwprijs gekocht (hoop ik) dus die reparatiekosten kunnen er dan ook wel van af.....

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Al gekeken of zij goed is afgesteld ?. Normaal gesproken kun je de voet hoger zetten. Welke machine is het ?.

Mits niet kapot is het simpel op te lossen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik vraag mij af of u wel kennis hebt van naaimachiene s . Als u dunne stof hebt bv ,vitrage moet u de voet strakker zetten , dus naar beneden ,en dikke stof de voet de voet omhoog . Dat kunt u doen met de stelknop boven de voet.

Esceha

Ongelezen bericht door Esceha »

En wat wilt u nu van ons. Protesttocht door Alkmaar????

Gesloten