LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ALDI: camera kapot, geen reparatie
ALDI: camera kapot, geen reparatie
Ik bracht mijn Ip camera terug naar deze supermarkt. Heb nog garantie doch de supermarktmedewerker weigerde de camera aan te nemen voor reparatie. Heb de canmera daar gekocht. Kassabon nog aanwezig. Kreeg enkel het advies om een duur servicenummer te bellen. [persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2017 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Ondanks dat de wet aangeeft dat u voor garantie bij de verkoper moet aankloppen heeft Aldi dit anders aangepakt. Mocht u toch uw camera daar kunnen inleveren is de reparatietijd stukken langer. Immers, de camera wordt pas naar de reparateur gestuurd als alle papieren in order gemaakt zijn. Aangezien Aldi een supermarkt is hebben zij besloten dat de garantie via een externe partij gaat. Voordeel is dat u daar zelf rechtstreeks contact mee heeft en dat het apparaat bij u thuis wordt afgehaald.
Maar ja, om de service te krijgen die u verwacht kunt u het beste een camera kopen bij een winkel die daarin gespecialiseerd is. Maar ja, u zou maar iets meer moeten betalen he.
Maar ja, om de service te krijgen die u verwacht kunt u het beste een camera kopen bij een winkel die daarin gespecialiseerd is. Maar ja, u zou maar iets meer moeten betalen he.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Voor zover ik mij kan herinneren levert aldi meestal producten van medion. Als ik op de site kijk dan vind ik daar het nummer voor reparaties, maar de hoge kosten kan ik niet vinden, nu is dat natuurlijk altijd relatief, maar het nummer kost welgeteld 1 euro per gesprek. Het is inderdaad officieel zo geregeld dat aldi als verkoper aansprakelijk is voor de garantie, maar dat heeft vaker tot discussie geleidt. Zoals gezegd is de snelste weg om toch over die hoge kosten heen te stappen en te bellen met het "dure" servicenummer.Pietjebo schreef:Ik bracht mijn Ip camera terug naar deze supermarkt. Heb nog garantie doch de supermarktmedewerker weigerde de camera aan te nemen voor reparatie. Heb de canmera daar gekocht. Kassabon nog aanwezig. Kreeg enkel het advies om een duur servicenummer te bellen. [persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Inmiddels is de camera wel geaccepteerd door een ander Aldi filiaal. De camera wordt binnen 4 weken gerepareerd en naar mij verstuurd.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Het servicenummer is 0900-0400.672 en kost 18 cent per minuut.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Je kunt een keuze maken tussen een beroep op de wettelijke garantie en een beroep om de handelsgarantie. Als je een beroept doet op de handelsgarantie dan zit daar kennelijk de verplichting om naar dat nummer te bellen aan vast, dit is toegestaan.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Je koopt toch ook geen suiker bij een fietsenmaker.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Dat mag dus nietPietjebo schreef:Het servicenummer is 0900-0400.672 en kost 18 cent per minuut.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Waarom niet, als hij het verkoopt, mag hij geen suiker verkopen die bedorven is. Een supermarkt heeft een groot maar smal assortiment. daar hoort ook consumenten electronica bij.harkja schreef:Je koopt toch ook geen suiker bij een fietsenmaker.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Waar staat dat?olaf79 schreef:Dat mag dus nietPietjebo schreef:Het servicenummer is 0900-0400.672 en kost 18 cent per minuut.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Een helpdesk service nummer mag niet meer dan 1 euro per gesprek kosten of ten hoogste het lokale tarief per minuut als er gewerkt wordt met een tarief per minuut.alfatrion schreef:Waar staat dat?olaf79 schreef:Dat mag dus nietPietjebo schreef:Het servicenummer is 0900-0400.672 en kost 18 cent per minuut.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Hoewel dat geen antwoord is op mijn vraag, is het mij duidelijk dat je doelt op art. 6:230k BW. Dat is hier niet van toepassing.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Bij de Aldi kocht ik ooit en externe harddisk merk Medion. Binnen een uur was ik terug in de winkel. De harddisk gin in tegenstelling tot de beschrijving niet uit. Werd zelfs heet. Werd niet omgeruild. Ik heb het apparaat tweemaal terug moeten sturen naar de leverancier. Euvel bleef aanwezig. Heb toen maar een stekker met schakelaar gekocht. Ik koop dus nooit meer apparatuur bij de Aldi.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Hier herken ik me helemaal niet in. Wij kopen al lang en best vaak elektronische apparatuur bij de ALDI. 3 x hebben we een issue gehad en alle 3 de keren is het zeer snel naar onze tevredenheid opgelost. Hiervan hebben we 1 keer na 18 maanden het product gebruikt te hebben het volledige aankoopbedrag terug gekregen omdat reparatie onmogelijk was en hetzelfde product niet meer leverbaar was.Esceha schreef:Bij de Aldi kocht ik ooit en externe harddisk merk Medion. Binnen een uur was ik terug in de winkel. De harddisk gin in tegenstelling tot de beschrijving niet uit. Werd zelfs heet. Werd niet omgeruild. Ik heb het apparaat tweemaal terug moeten sturen naar de leverancier. Euvel bleef aanwezig. Heb toen maar een stekker met schakelaar gekocht. Ik koop dus nooit meer apparatuur bij de Aldi.
Ik vind de garantieservice van ALDI gewoon top!!
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Ik heb daarna twee maal een Western externe harddisk gekocht - respectievelijk 1Tb en 2Tb - die fantastisch en snel werken. En niet warm worden.
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Aldi kan inderdaad snel repareren. Mits de winkel je maar verder helpt. Ik heb sinds vrijdag een nieuwe gekregen via de reparatieservice. Daarvoor zeker complimenten!
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Vertel dat maar aan de starter van dit onderwerp. Die zal het met mij eens zijn en niet met u.Boesta schreef: Ik vind de garantieservice van ALDI gewoon top!!
Re: ALDI: camera kapot, geen reparatie
Het klopt dat ik geen antwoord gaf op je vraag. Helaas kan ik het precieze artikel niet meer vinden waarin het duidelijk werd uitgelegd hoe het zit. Wel is er onlangs een uitspraak gedaan door het Europesche hof. Hierin is bevestigd dat het bellen naar een service nummer nooit meer dan het basis tarief dat geldt in het land waar de helpdesk gevestigd is mag worden berekend als het gaat om vragen over het contract, klachten of het inroepen van garantie.alfatrion schreef:Hoewel dat geen antwoord is op mijn vraag, is het mij duidelijk dat je doelt op art. 6:230k BW. Dat is hier niet van toepassing.
Zie hier voor meer info:
https://tweakers.net/nieuws/121905/eu-h ... sprek.html