LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Renachan
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2017 12:54

Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door Renachan »

Zo, mijn S7 is nu een jaar oud.

Zoals het geval is met elke andere batterij, capaciteit gaat achteruit bij gewoon gebruik, dat is normaal.

Maar de batterij van mijn S7 presteert sinds paar maanden slechter dan ik van een één jaar oude toestel kan verwachten.

Ik ben sinds december in contact met Samsung, en heb alles trukjes en tests uitgevoerd, telefoon opnieuw flashen, software terug zetten, telefoon op Safe mode draaien. En na elke test kwam ik terug bij Samsung met resultaten die ook volgens hun niet goed waren.

Daarnaast heb ik ook een probleem met het oordopjes aansluiting.

Toen heb ik de telefoon aangemeld voor reparatie bij Dynafix via Samsung, 4 dagen daarna kreeg ik een niet gerepareerde toestel terug.

Verklaring was dat na het testen bleek dat het toestel gewoon aan de kwaliteit eisen van Samsung voldoet.


Weer contact met Samsung gehad, weer tests uitgevoerd, en mij accu presteert niet zoals verwacht van een één jaar oude toestel.

Wat kan ik nu doen?

Als ik de toestel ergens anders laat repareren, dan heb ik zeker een niet originele accu en ik kan fluiten naar garantie.

Als ik de toestel bij Samsung probeert te repareren, het kost flink wat geld, en ik krijg de oude accu en headphone jack niet terug, dat zou ik graag willen, om straks te kunnen bewijzen dat beide niet goed werkte, en alsnog de kosten vergoed krijgen.

NeoDutchio
Berichten: 12626
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een accu valt normaal gesproken niet onder garantie. Dit aangezien het een onderdeel is dat snel kan slijten door gebruik. Manier en regelmaat van opladen heeft hier invloed op. Er zal dus niets anders opzitten dan een andere accu te kopen.

Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

Re: Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door Blueface »

Dat is wel erg kort door de bocht dat je geen garantie hebt op de accu. Normaal geld een termijn van 6 maanden. Dit geld alleen als je een telefoon hebt, waarbij je de accu zelf in en uit het toestel kunt halen. Voor de s7 geld gewoon 2 jaar garantie op de accu. Dit omdat je de accu niet zelf kunt vervangen. Wat ik je aanraad, ga een Samsung Service winkel als je er een in de buurt hebt zitten. Daar kun je een afspraak maken om de accu te laten vervangen. Je kunt hier zelfs op wachten. Als je dan toch een nieuwe accu laat plaatsen, probeer dan zo min mogelijk de fast charge optie te gebruiken. Deze staat standaard aan. Zet ik zelf per direct altijd uit. Als je het toestel in de nacht oplaad, heb je dit helemaal niet nodig. Hierdoor slijt de accu onnodig snel. Op de website van Samsung kun je de Samsung Service winkels vinden. Succes er mee.

NeoDutchio
Berichten: 12626
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Blueface schreef:Als je dan toch een nieuwe accu laat plaatsen, probeer dan zo min mogelijk de fast charge optie te gebruiken. Deze staat standaard aan. Zet ik zelf per direct altijd uit. Als je het toestel in de nacht oplaad, heb je dit helemaal niet nodig. Hierdoor slijt de accu onnodig snel.
U geeft zelf het antwoord al. Door verkeerd gebruik slijt de accu. En wat zou Samsung dat moeten doen als ts zelf verantwoordelijk is voor dit euvel? Daarnaast is de telefoon ouder van 6 maanden, dan zou ts moeten bewijzen dat het niet door eigen schuld is, maar echt een garantie geval, sterkte.

Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

Re: Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door Blueface »

NeoDutchio schreef:
Blueface schreef:Als je dan toch een nieuwe accu laat plaatsen, probeer dan zo min mogelijk de fast charge optie te gebruiken. Deze staat standaard aan. Zet ik zelf per direct altijd uit. Als je het toestel in de nacht oplaad, heb je dit helemaal niet nodig. Hierdoor slijt de accu onnodig snel.
U geeft zelf het antwoord al. Door verkeerd gebruik slijt de accu. En wat zou Samsung dat moeten doen als ts zelf verantwoordelijk is voor dit euvel? Daarnaast is de telefoon ouder van 6 maanden, dan zou ts moeten bewijzen dat het niet door eigen schuld is, maar echt een garantie geval, sterkte.
Ik lees nergens dat de TS de Fast Charge functie gebruikt. Over die aansluiting van die oordopjes kan ik niet oordelen, daar zul je moeten bewijzen dat het echt een fabrieksfout is. Als je een beetje goede Samsung Service winkel hebt, die vervangt de accu onder garantie. Lees over die winkels veel goede ervaringen op Tweakers.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Sowieso moet je teruggaan naar de winkel en niet naar de fabrikant voor je garantie. Dan heb je ook wat meer kans van slagen.

Maar je mag 6 maandan na aankoop zelf gaan bewijzen dat het om een defect gaat en niet om slijtage door gebruik. Misschien dat je via een programma naar de oplaadcyslus kan zoeken. Maar na een jaar zal die teller wel aardig hoog liggen en kun je dus moeilijk meer stellen dat het niet door normaal gebruik komt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Galaxy S7 accu werkt niet goed meer, Samsung doet er niks.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je ook al eens geprobeerd om alle apps er af te gooien die er in het begin niet opstonden? Sommige apps zijn vreselijke energieslurpers en Samsung is uiteraard niet verantwoordelijk daarvoor.

Gesloten