LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feenstra snapt het verschil tussen post en bezoek adres niet
-
Feenstra snapt het verschil tussen post en bezoek adres niet
Ooit heb ik op voorspraak van Vereniging Eigenhuis een onderhoudsabonnement afgesloten bij Fa. Feenstra Verwarming etc. en tot voor kort naar volle tevreden.
Ik verhuur mijn huis sinds 2007 aan expats via een verhuurbedrijf (Rotsvast).
Ik heb in 2012 een nieuwe ketel gekocht via Nuon/Feenstra en daarbij heb ik een Warmte Garantie Abonnement afgenomen. Dit houdt in dat je de eerste 2 jaar geen abonnementsgeld betaalt. Tevens heb ik toen aangegeven dat alle correspondentie naar mijn correspondentieadres gestuurd moet worden en dat was geen probleem. Dit correspondentieadres staat bij Feenstra nog steeds in hun administratie.
Vanaf 2014 wordt oplopend 30,42 tot en met nu 36,69 euro van mijn rekening per kwartaal afgeschreven en in totaal tot heden 411,60 euro voor onderhoud ketel. En daar gaat het mis.
Medio 2014: Feenstra stuurt een brief (aan mij gericht) voor afspraak onderhoud ketel naar de huurder (expat) en deze maakt een afspraak maar annuleert het vervolgens weer. Er wordt daarna door beide partijen geen actie meer ondernomen. Ik ben hiervan niet op de hoogte gesteld!
Medio 2016: Feenstra zendt wederom een brief (aan mij gericht) voor afspraak onderhoud ketel naar de huurder (een expat uit Amerika) en deze huurder laat de2 brieven ongeopend liggen.
Deze 2 brieven kreeg ik in handen na vertrek van de huurder op 1 april jl.
Na veel moeite heb ik een medewerkster van Feenstra telefonisch kunnen spreken. Het was niet mogelijk deze dame duidelijk te maken dat ik verbaasd en boos ben dat ik wel betaal maar zonder dat er onderhoud tegenover staat.
Zij zei dat de huurder verplicht is de post door te sturen naar mij. Een expat krijgt mijn adres niet, de verhuur loopt via het verhuurbedrijf. Daarna gaf deze dame aan dat ik zelf actie had moeten ondernemen. Als ik geen post krijg via Feenstra hoe moet ik dan weten dat e.e.a. wel of niet uitgevoerd wordt. Ik vertrouwde op Feenstra dat zij mij op de hoogte zouden houden.
We leven in een elektronisch tijdperk, veel postverkeer gaat via de email. Waarom kunnen deze brieven niet in kopie naar mij opgestuurd worden via de mail. Tenslotte ben ik eigenaar van de ketel en heb ik recht op informatie, in dit geval over de ketel.
Kort samenvattend: ik mag wel betalen maar geen informatie en geen onderhoud!
Feenstra is onderdeel van Nuon. Correspondentie adres is wel mogelijk bij Nuon en zij bieden ook de mogelijkheid aan om in je gegevens te kijken (mijnnuon).
Het is toch gewoon zo dat als je een postadres hebt, daar ALLE post naar toe moet ?
Het is dan toch duidelijk dat Feenstra hier flink de fout in gaat ?
Wat zou ik nog meer kunnen doen, Feenstra blijft op klacht.nl volhouden dat ik maar alle post bij mijn huurder moet ophalen.
Ik verhuur mijn huis sinds 2007 aan expats via een verhuurbedrijf (Rotsvast).
Ik heb in 2012 een nieuwe ketel gekocht via Nuon/Feenstra en daarbij heb ik een Warmte Garantie Abonnement afgenomen. Dit houdt in dat je de eerste 2 jaar geen abonnementsgeld betaalt. Tevens heb ik toen aangegeven dat alle correspondentie naar mijn correspondentieadres gestuurd moet worden en dat was geen probleem. Dit correspondentieadres staat bij Feenstra nog steeds in hun administratie.
Vanaf 2014 wordt oplopend 30,42 tot en met nu 36,69 euro van mijn rekening per kwartaal afgeschreven en in totaal tot heden 411,60 euro voor onderhoud ketel. En daar gaat het mis.
Medio 2014: Feenstra stuurt een brief (aan mij gericht) voor afspraak onderhoud ketel naar de huurder (expat) en deze maakt een afspraak maar annuleert het vervolgens weer. Er wordt daarna door beide partijen geen actie meer ondernomen. Ik ben hiervan niet op de hoogte gesteld!
Medio 2016: Feenstra zendt wederom een brief (aan mij gericht) voor afspraak onderhoud ketel naar de huurder (een expat uit Amerika) en deze huurder laat de2 brieven ongeopend liggen.
Deze 2 brieven kreeg ik in handen na vertrek van de huurder op 1 april jl.
Na veel moeite heb ik een medewerkster van Feenstra telefonisch kunnen spreken. Het was niet mogelijk deze dame duidelijk te maken dat ik verbaasd en boos ben dat ik wel betaal maar zonder dat er onderhoud tegenover staat.
Zij zei dat de huurder verplicht is de post door te sturen naar mij. Een expat krijgt mijn adres niet, de verhuur loopt via het verhuurbedrijf. Daarna gaf deze dame aan dat ik zelf actie had moeten ondernemen. Als ik geen post krijg via Feenstra hoe moet ik dan weten dat e.e.a. wel of niet uitgevoerd wordt. Ik vertrouwde op Feenstra dat zij mij op de hoogte zouden houden.
We leven in een elektronisch tijdperk, veel postverkeer gaat via de email. Waarom kunnen deze brieven niet in kopie naar mij opgestuurd worden via de mail. Tenslotte ben ik eigenaar van de ketel en heb ik recht op informatie, in dit geval over de ketel.
Kort samenvattend: ik mag wel betalen maar geen informatie en geen onderhoud!
Feenstra is onderdeel van Nuon. Correspondentie adres is wel mogelijk bij Nuon en zij bieden ook de mogelijkheid aan om in je gegevens te kijken (mijnnuon).
Het is toch gewoon zo dat als je een postadres hebt, daar ALLE post naar toe moet ?
Wat zou ik nog meer kunnen doen, Feenstra blijft op klacht.nl volhouden dat ik maar alle post bij mijn huurder moet ophalen.
Re: Feenstra snapt het verschil tussen post en bezoek adres niet
Een woningbouw vereniging doet zelfde, factuur naar post adres en afspraak via huurder.
Als je U benaderen weet de huurder van niets en is niet thuis.
Als U niet meld dat ze een briefje van Feenstra kunnen verwachten en open mogen maken ......
Ja, soms is dit via plaatselijke installateur beter te regelen, die luisteren naar de klanten en doen het wel zoals U wilt.
Als je U benaderen weet de huurder van niets en is niet thuis.
Als U niet meld dat ze een briefje van Feenstra kunnen verwachten en open mogen maken ......
Ja, soms is dit via plaatselijke installateur beter te regelen, die luisteren naar de klanten en doen het wel zoals U wilt.
-
Wat de (ketel-)boer niet kent, mot hij ook niet ...
Kwestie van een uitnodiging aan een Feenstra-manager bij u thuis voorstellen om deze moderne nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen te bespreken, zodat het bedrijf Feenstra hiervoor een oplossing aan u en soortgelijke klanten kan uitwerken en aanbieden. Een ketel plaatsen is toch echt iets anders dan service aanbieden voor groeiende en binnenkort allerdaagse situaties.
Voor uw tijd en kennis kan het vergeten onderhoud en de volgende beurt gladgestreken worden ... toch?
Stuur t.a.v. de afdeling sales-manager anders gewoon deze topic mee ... het behoeft verder dan geen uitleg uwerzijds meer!
Een feedback binnenkort of over enkele jaren zou aangenaam zijn ... !
NB. Ik heb 3x via contact Feenstra.com geprobeerd deze conversatie door te zenden, maar de site was niet bereikbaar.
Kwestie van een uitnodiging aan een Feenstra-manager bij u thuis voorstellen om deze moderne nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen te bespreken, zodat het bedrijf Feenstra hiervoor een oplossing aan u en soortgelijke klanten kan uitwerken en aanbieden. Een ketel plaatsen is toch echt iets anders dan service aanbieden voor groeiende en binnenkort allerdaagse situaties.
Voor uw tijd en kennis kan het vergeten onderhoud en de volgende beurt gladgestreken worden ... toch?
Stuur t.a.v. de afdeling sales-manager anders gewoon deze topic mee ... het behoeft verder dan geen uitleg uwerzijds meer!
Een feedback binnenkort of over enkele jaren zou aangenaam zijn ... !
NB. Ik heb 3x via contact Feenstra.com geprobeerd deze conversatie door te zenden, maar de site was niet bereikbaar.
Feenstra dient het onderhoud alsnog uit te voeren. Een bedrijf van deze orde en grote hoort gewoon een onderscheidt tussen post en bezoekadres te kunnen maken en dan gewoon alle post daarnaar toe sturen. Feenstra is wat mij betreft in gebreke gebleven.
Zou je dat niet gewoon aan TS overlaten...?hänschen klein schreef: NB. Ik heb 3x via contact Feenstra.com geprobeerd deze conversatie door te zenden, maar de site was niet bereikbaar.
Verder: wat Olaf zegt
-
Dat ben ik dus niet met je eens. Feenstra moet met jouw huurder een afspraak maken voor het onderhoud. Jij mag immers wettelijk gezien niet eens de woning in, behoudens toestemming van de huurder. Net als Feenstra trouwens. De huurder hoeft jou ook niet in te lichten wat er wel of niet precies (datum en tijd) wordt afgesproken, en Feenstra ook niet. Voor het fysieke onderhoud sta je letterlijk buitenspel.markdekker schreef:
Feenstra hoeft aan jou alleen verantwoording af te leggen van de klussen die gedaan zijn. Wat niet gedaan is, kan ook niet verantwoord worden.
Daarbij: stel dat Feenstra jou een brief stuurt dat ze met jouw huurder een afspraak willen maken - denk je nu echt dat je als tussenpersoon kunt fungeren terwijl er nota bene ook nog een bemiddelingsburo tussen zit?
-
Geachte heer Dekker,
Naar aanleiding van uw melding op Radar.avotros.nl, waarin u uw onvrede uit over de dienstverlening van ons, reageren wij als volgt.
Uw onvrede heeft u via verschillende kanalen kenbaar gemaakt. Als het goed is heeft u ondertussen ook al meerdere reactie van ons ontvangen. Wellicht is er nog een en ander onduidelijk vandaar dat ik graag wat duidelijkheid wil geven.
Het correspondentieadres is bij ons bekend. Alle correspondentie wordt naar uw adres verstuurd, uitgezonderd de brieven die wij versturen voor onderhoudsafspraken. In 2014 en 2016 hebben wij viermaal een brief verstuurd met het verzoek om onderhoud uit te voeren aan uw cv-ketel. De huurder heeft een afspraak ingepland om onderhoud te laten uitvoeren en uiteindelijk is de afspraak door de huurder geannuleerd.
U bent eigenaar van de cv-ketel en uiteindelijk ook eindverantwoordelijk voor onderhoud aan uw cv-ketel. Feenstra heeft aan al haar verplichten voldaan. Wij kunnen de verplichtingen van de huurder jegens u niet afdwingen. Die taak ligt immers bij u en de bepalingen van de huurovereenkomst waar Feenstra geen partij in is. Indien er overeenkomsten bestaan tussen u en een partij welke toeziet op een dienst of service aan of in de nabijheid van het pand waar de cv-ketel hangt dan dient u met uw huurder afspraken te maken over de inkomende poststukken.
De aanpassing van het termijnbedrag heeft te maken met de jaarlijkse indexering. De indexreeks is gebaseerd op de Cao-lonen per uur, inclusief bijzondere beloningen, bouwnijverheid en is bekend gemaakt via de circulaire van Uneto-VNI.
Op dit moment zijn wij achter de schermen druk bezig om een “Mijn Feenstra” te creëren voor al onze klanten. Zodra wij online gaan zullen wij u hierover infomeren. Zodat u kunt inloggen in een beveiligde omgeving en alle service en diensten kunt raadplegen. Ook uw feedback gebruiken wij ter verbetering van onze service en dienstverlening.
Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare
Naar aanleiding van uw melding op Radar.avotros.nl, waarin u uw onvrede uit over de dienstverlening van ons, reageren wij als volgt.
Uw onvrede heeft u via verschillende kanalen kenbaar gemaakt. Als het goed is heeft u ondertussen ook al meerdere reactie van ons ontvangen. Wellicht is er nog een en ander onduidelijk vandaar dat ik graag wat duidelijkheid wil geven.
Het correspondentieadres is bij ons bekend. Alle correspondentie wordt naar uw adres verstuurd, uitgezonderd de brieven die wij versturen voor onderhoudsafspraken. In 2014 en 2016 hebben wij viermaal een brief verstuurd met het verzoek om onderhoud uit te voeren aan uw cv-ketel. De huurder heeft een afspraak ingepland om onderhoud te laten uitvoeren en uiteindelijk is de afspraak door de huurder geannuleerd.
U bent eigenaar van de cv-ketel en uiteindelijk ook eindverantwoordelijk voor onderhoud aan uw cv-ketel. Feenstra heeft aan al haar verplichten voldaan. Wij kunnen de verplichtingen van de huurder jegens u niet afdwingen. Die taak ligt immers bij u en de bepalingen van de huurovereenkomst waar Feenstra geen partij in is. Indien er overeenkomsten bestaan tussen u en een partij welke toeziet op een dienst of service aan of in de nabijheid van het pand waar de cv-ketel hangt dan dient u met uw huurder afspraken te maken over de inkomende poststukken.
De aanpassing van het termijnbedrag heeft te maken met de jaarlijkse indexering. De indexreeks is gebaseerd op de Cao-lonen per uur, inclusief bijzondere beloningen, bouwnijverheid en is bekend gemaakt via de circulaire van Uneto-VNI.
Op dit moment zijn wij achter de schermen druk bezig om een “Mijn Feenstra” te creëren voor al onze klanten. Zodra wij online gaan zullen wij u hierover infomeren. Zodat u kunt inloggen in een beveiligde omgeving en alle service en diensten kunt raadplegen. Ook uw feedback gebruiken wij ter verbetering van onze service en dienstverlening.
Vertrouwende u naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare
Zoals ik deze casus begrijp is TS niet op de hoogte gehouden, omdat TS de post naar het bezoekadres heeft verstuurd en de huurder deze niet heeft doorgestuurd.
Daar hoor ik TS niet over. Waar het om gaat is dat u post voor TS naar zijn huurder heeft gestuurd.feenstramede schreef:U bent eigenaar van de cv-ketel en uiteindelijk ook eindverantwoordelijk voor onderhoud aan uw cv-ketel. Feenstra heeft aan al haar verplichten voldaan. Wij kunnen de verplichtingen van de huurder jegens u niet afdwingen.
Onzin. Feenstra heeft een overeenkomst met TS en beschikt over het juiste postadres. Ik kan begrijpen dat je om wille van efficentie de eerste brief naar de bewoner stuurt. Maar u heeft vier brieven gestuurd en wist daarom dat dit niet werkte. Daarom ben ik van mening dat Feenstra zich er wel erg gemakkelijk van afmaakt.feenstramede schreef:Indien er overeenkomsten bestaan tussen u en een partij welke toeziet op een dienst of service aan of in de nabijheid van het pand waar de cv-ketel hangt dan dient u met uw huurder afspraken te maken over de inkomende poststukken.
Wanneer is het onderhoud uitgevoerd?feenstramede schreef:Feenstra heeft aan al haar verplichten voldaan.
-
Uiteraard heeft Feenstra met de huurder een afspraak willen maken voor het onderhoud van de ketel. De topicstarter staat daar helemaal buiten, immers, die mag de woning niet in zonder toestemming van de huurder. Feenstra moet nu eenmaal met de huurder een afspraak maken, en met niemand anders. Zo simpel is dat.alfatrion schreef:Daar hoor ik TS niet over. Waar het om gaat is dat u post voor TS naar zijn huurder heeft gestuurd.feenstramede schreef:U bent eigenaar van de cv-ketel en uiteindelijk ook eindverantwoordelijk voor onderhoud aan uw cv-ketel. Feenstra heeft aan al haar verplichten voldaan. Wij kunnen de verplichtingen van de huurder jegens u niet afdwingen.
En misschien klinkt het gek, maar als het Feenstra niet lukt om een afspraak te maken, waarom zal het dan wel lukken als de verhuurder er tussen gaat zitten?
Deze casus komt op mij over dat Feenstra buiten de verhuurder om probeert om met de huurder een afspraak te maken, daarbij de verhuurder in het duister houdt, en wanneer dat niet lukt aangeeft dat zij aan hun verplichten hebben voldaan (kennelijk door vier brieven te sturen naar de huurder) en het onderhoud de eindverantwoordelijkheid is van de verhuurder.
Feenstra heeft een overeenkomst met TS, de verhuurder. Daarom dient Feenstra met de verhuurder te communiceren. De verhuurder kan vervolgens als dan niet via een kort geding toegang afdwingen.
Feenstra heeft een overeenkomst met TS, de verhuurder. Daarom dient Feenstra met de verhuurder te communiceren. De verhuurder kan vervolgens als dan niet via een kort geding toegang afdwingen.
Al Euro 800,00 uitgegeven aan onderhoud aan een ketel van slechts 5 jaren oud.....
Dat is toch haast ongelofelijk. Dat moet wel een heel slechte ketel zijn geweest.
Bij de meeste ketels is er pas sprake van enig onderhoud na een jaar of 8 gebruik.....
Dat is toch haast ongelofelijk. Dat moet wel een heel slechte ketel zijn geweest.
Bij de meeste ketels is er pas sprake van enig onderhoud na een jaar of 8 gebruik.....
-
Je bedoelt dat er na een jaar of 8 iets kapot gaat dat vervangen moet worden? Dan zou je wel eens rijkelijk te laat kunnen zijn. Cv-ketels hebben nu eenmaal periodiek onderhoud nodig. Kap er af, de boel schoonmaken, testen of alles werkt, en indien nodig reparaties verrichten. Hier in de flat gebeurt dat om de anderhalf jaar meen ik. En zo'n monteur kost niet niks.BL2 schreef: Bij de meeste ketels is er pas sprake van enig onderhoud na een jaar of 8 gebruik.....
Inderdaad. De economische levensduur van een ketel is 10 jaar, maar met periodiek onderhoud kan je dat aardig verlengen.witte angora schreef:Je bedoelt dat er na een jaar of 8 iets kapot gaat dat vervangen moet worden? Dan zou je wel eens rijkelijk te laat kunnen zijn. Cv-ketels hebben nu eenmaal periodiek onderhoud nodig. Kap er af, de boel schoonmaken, testen of alles werkt, en indien nodig reparaties verrichten. Hier in de flat gebeurt dat om de anderhalf jaar meen ik. En zo'n monteur kost niet niks.BL2 schreef: Bij de meeste ketels is er pas sprake van enig onderhoud na een jaar of 8 gebruik.....