LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Onsbrabantnet naar KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

Een brief gekregen van Ons Brabantnet dat deze stopt in de gemeente Maasdriel met haar diensten.
Deze worden overgenomen door KPN.
Je mag dan verwachten dat je voor het zelfde geld de zelfde diensten aangeboden krijgt.
Maar helaas in het voorstel wat KPN heeft gedaan staat dat wij geen analoge diensten meer kunnen afnemen.
Om het kort te houden, nu betaal ik 57,50 per maand, Bij KPN ga ik 57,50 betalen en voor de huur van extra kastjes moet ik 12,00 extra gaan betalen. Ook vertelde zowel KPN als OBN dat er kastjes te koop waren die het digitale signaal kon overzetten naar analoog. Kosten 100 tot 150 euro.
Ik heb aan OBN doorgeven dat ik hier niet mee akkoord ga, en vind dat KPN de zelfde diensten moet gaan leveren die zij nu doen.
Telefonisch contact gehad met zowel KPN en OBN, maar ik kom er niet doorheen, omdat er met de klacht van de extra kosten niets gedaan wordt.
Als ik 3 HD kastjes krijg en een coax kabel gratis wordt vervangen voor een UTP kabel, is het voor mij geen probleem. Dan ben ik bereid om1 digitaal setje te kopen, om de ouderwetse radio, die op een coax kabel werkt, te kopen. Maar de pakketten zijn door de hoge heren samen gesteld, en daar kom ik als simpele burger niet terecht.

Waarom zo moeilijk doen? ik zou toch gewoon kunnen overstappen naar een andere provider.
Ja natuurlijk, elk jaar over stappen naar een andere provider is gewoon het goedkoopste. Belachelijk toch!
Het gaat mij in dit geval om het behoud van de e-mail adressen. Deze komen te vervallen als ik de overstap niet maak.
Als ik een abonnement bij KPN rechtstreeks afsluit vervallen mijn oude OBN email adressen, en deze kunnen niet doorgestuurd worden.

Graag Uw reactie hierop.

NeoDutchio
Berichten: 12697
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, niets is oneindig in dit leven. Dat OBN stopt is heel vervelend, maar dit is een recht dat zij hebben. U kunt een andere aanbieder niet verplichten om het abonnement over te nemen. Het enige dat u te doen staat is of het aanbod van KPN accepteren, of zelf een andere passende aanbieder zoeken. En een aanbieder heeft geen niets te maken met wat u in uw huis hebt, het is dan ook aan u om uw apparatuur en bekabeling aan te passen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom zou je in 2017 nog Analoog willen kijken :-(

Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

Waarom analoog?.
Omdat er In elke kamer in huis coax aansluitingen zit, en de stereo radio een coax aansluiting.
Terug naar Ziggo, was voorheen UPC bij ons , is geen optie, omdat de kabel in onze staat zeer slecht is.
Alle glasvezel providers leveren geen anologe tv en radio meer. En wij als consument kunnen nu hiervoor gaan betalen.
Laatst gewijzigd door Jos Zwart op 22 apr 2017 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jos Zwart schreef:Een brief gekregen van Ons Brabantnet dat deze stopt in de gemeente Maasdriel met haar diensten.
Dus je huidige dienstverlener stopt ermee.
Jos Zwart schreef:Deze worden overgenomen door KPN.
Je mag dan verwachten dat je voor het zelfde geld de zelfde diensten aangeboden krijgt.
Dat mag je verwachten maar dat is KPN natuurlijk niet verplicht. Immers je oude leverancier is er mee gestopt, er is geen enkele overeenkomst meer van toepassing.
Jos Zwart schreef: Maar helaas in het voorstel wat KPN heeft gedaan staat dat wij geen analoge diensten meer kunnen afnemen.
Dat is goed nieuws, analoog is erg oud en kostbaar in onderhoud, alle abonnees van KPN betalen om dergelijke oude infrastuctuur in bedrijf te houden. Zonde geld en digitaal is tegenwoordig gebruikelijk.
Jos Zwart schreef: Om het kort te houden, nu betaal ik 57,50 per maand, Bij KPN ga ik 57,50 betalen en voor de huur van extra kastjes moet ik 12,00 extra gaan betalen.
Vreemd, bij KPN compleet krijg je altijd 2 kastjes "gratis" en extra is €4,00 per maand erbij.
Jos Zwart schreef: Ook vertelde zowel KPN als OBN dat er kastjes te koop waren die het digitale signaal kon overzetten naar analoog. Kosten 100 tot 150 euro.
Dus er is toch een oplossing om je oude analoge signaal in stand te houden.
Jos Zwart schreef: Ik heb aan OBN doorgeven dat ik hier niet mee akkoord ga, en vind dat KPN de zelfde diensten moet gaan leveren die zij nu doen.
Je hebt nergens mee akkoord te gaan en zij ook niet. OBN stopt haar diensten (einde overeenkomst) en KPN doet je een aanbod.
Jos Zwart schreef: Telefonisch contact gehad met zowel KPN en OBN, maar ik kom er niet doorheen, omdat er met de klacht van de extra kosten niets gedaan wordt.
Maar ze hebben je toch al verteld dat ze dit niet gaan betalen? Welk antwoord verwacht je nu dan nog?
Jos Zwart schreef: Als ik 3 HD kastjes krijg en een coax kabel gratis wordt vervangen voor een UTP kabel, is het voor mij geen probleem. Dan ben ik bereid om1 digitaal setje te kopen, om de ouderwetse radio, die op een coax kabel werkt, te kopen. Maar de pakketten zijn door de hoge heren samen gesteld, en daar kom ik als simpele burger niet terecht.
De pakketten zijn met de tijd meegegaan. Analoog is oud en digitaal is nieuw. Waarom zou OBN of KPN jouw iets verschuldig zijn? Bij geen enkele klant vervangen ze op hun kosten de coax kabel voor UTP.
Jos Zwart schreef: Waarom zo moeilijk doen? ik zou toch gewoon kunnen overstappen naar een andere provider.
Maar die biedt jouw dan ook enkel digitaal.
Jos Zwart schreef: Ja natuurlijk, elk jaar over stappen naar een andere provider is gewoon het goedkoopste. Belachelijk toch!
Het gaat mij in dit geval om het behoud van de e-mail adressen. Deze komen te vervallen als ik de overstap niet maak.
Als ik een abonnement bij KPN rechtstreeks afsluit vervallen mijn oude OBN email adressen, en deze kunnen niet doorgestuurd worden.
Dan moet je ingaan op het aanbod van KPN dan behoudt je je oude OBN e-mail adres en heb je meteen digitale televisie i.p.v. dat zeer oude achterhaalde analoge signaal.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door thecure »

Jos Zwart schreef: Alle glasvezel providers leveren geen anologe tv en radio meer. En wij als consument kunnen nu hiervoor gaan betalen.
dat is niet waar. wij hebben in noordoost fryslân nog een eigen kabelmaatschappij, genaamd Kabel Noord.
Deze heeft nu in een groot deel van haar gebied glasvezel aangelegd.
de modems die we in huis kregen, zijn o.a. voorzien van een modulator, die de tv en radiosignalen vanaf de glasvezel omzetten naar een analoog radio en tv signaal. De installatie in huis kon dan desgewenst blijven functioneren zoals die was.
Digitaal kijken is natuurlijk ook mogelijk.

Jammer dat niet alle kabelbedrijven het op die manier doen.

Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

Volgend jaar ook bij jullie, wordt overgenomen door KPN, en meer betalen,",!!!!!!!

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

thecure schreef:
Jos Zwart schreef: Alle glasvezel providers leveren geen anologe tv en radio meer. En wij als consument kunnen nu hiervoor gaan betalen.
dat is niet waar. wij hebben in noordoost fryslân nog een eigen kabelmaatschappij, genaamd Kabel Noord.
Deze heeft nu in een groot deel van haar gebied glasvezel aangelegd.
de modems die we in huis kregen, zijn o.a. voorzien van een modulator, die de tv en radiosignalen vanaf de glasvezel omzetten naar een analoog radio en tv signaal. De installatie in huis kon dan desgewenst blijven functioneren zoals die was.
Digitaal kijken is natuurlijk ook mogelijk.

Jammer dat niet alle kabelbedrijven het op die manier doen.
Via glasvezel wordt in enkele gevallen de 2de fiber gebruikt voor analoge televisie, de meeste glasvezel aanbieders bieden dit niet meer aan. Kabelbedrijven willen van het analoge signaal af omdat het veel bandbreedte gebruikt en kwalitatief erg slecht is.

Wel vreemd is dat ik nergens op google iets kan vinden van een overname van Onsbrabantnet door KPN. Website van Onsbrabantnet vermeldt hier ook niets over en kan ook nog gewoon een abonnement afsluiten.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door thecure »

Jos Zwart schreef:Volgend jaar ook bij jullie, wordt overgenomen door KPN, en meer betalen,",!!!!!!!
oh ja? vertel, waar heb je die informatie weg? bron?

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door thecure »

sylvesterb schreef:
Via glasvezel wordt in enkele gevallen de 2de fiber gebruikt voor analoge televisie, de meeste glasvezel aanbieders bieden dit niet meer aan. Kabelbedrijven willen van het analoge signaal af omdat het veel bandbreedte gebruikt en kwalitatief erg slecht is.

Wel vreemd is dat ik nergens op google iets kan vinden van een overname van Onsbrabantnet door KPN. Website van Onsbrabantnet vermeldt hier ook niets over en kan ook nog gewoon een abonnement afsluiten.
maar als ze een 2e fiber ervoor gebruiken, kost het toch geen bandbreedte? Het is wel de meest klantvriendelijke oplossing vind ik.

Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

snuffel1 schreef:KPN had wel de intentie om het glasvezelnetwerk van o.a. Onsbrabantnet in te lijven en blijkbaar is dat ook gelukt. U kon al geen analoge diensten afnemen omdat enkel Ziggo nog analoge tv/radio via de coaxkabel aanbied waarbij geen extra ontvanger nodig is. Gezien de prijs die u nu voor het abonnement betaald heeft u een digitale ontvanger met een analoge coaxiale uitgang en die zal na de overname ook blijven werken want KPN gaat geen ontvangers vervangen als dat niet nodig is.

Een heel slechte zaak, want na invoering van het glasvezel zijn de prijzen omhoog geschoten.
Onsbrabantnet was goed, bij storingen uiterst behulpzaam en snel.
Maar nu overgeleverd aan KPN, zonder de analoge diensten.
Dus veeeeeeeeel duurder, omdat ik nu bij elke tv een HD box neer moet zetten.

Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

thecure schreef:
sylvesterb schreef:
Via glasvezel wordt in enkele gevallen de 2de fiber gebruikt voor analoge televisie, de meeste glasvezel aanbieders bieden dit niet meer aan. Kabelbedrijven willen van het analoge signaal af omdat het veel bandbreedte gebruikt en kwalitatief erg slecht is.

Wel vreemd is dat ik nergens op google iets kan vinden van een overname van Onsbrabantnet door KPN. Website van Onsbrabantnet vermeldt hier ook niets over en kan ook nog gewoon een abonnement afsluiten.
maar als ze een 2e fiber ervoor gebruiken, kost het toch geen bandbreedte? Het is wel de meest klantvriendelijke oplossing vind ik.
Heb ik ook al aangegeven bij KPN, maar ze leveren het niet meer aan nieuwe klanten.
De vraag is en blijft, ben ik een nieuwe klant?

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jos Zwart schreef:
thecure schreef:
sylvesterb schreef:
Via glasvezel wordt in enkele gevallen de 2de fiber gebruikt voor analoge televisie, de meeste glasvezel aanbieders bieden dit niet meer aan. Kabelbedrijven willen van het analoge signaal af omdat het veel bandbreedte gebruikt en kwalitatief erg slecht is.

Wel vreemd is dat ik nergens op google iets kan vinden van een overname van Onsbrabantnet door KPN. Website van Onsbrabantnet vermeldt hier ook niets over en kan ook nog gewoon een abonnement afsluiten.
maar als ze een 2e fiber ervoor gebruiken, kost het toch geen bandbreedte? Het is wel de meest klantvriendelijke oplossing vind ik.
Heb ik ook al aangegeven bij KPN, maar ze leveren het niet meer aan nieuwe klanten.
De vraag is en blijft, ben ik een nieuwe klant?
Voor KPN ben je een nieuwe klant, zij doen je enkel een aanbod omdat OnsBrandbant schijnbaar (kan er niets online over vinden) stopt met haar diensten. Er is geen sprake van een overname door KPN, zij doen je enkel een aanbod.

Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

sylvesterb schreef:
thecure schreef:
Jos Zwart schreef: Alle glasvezel providers leveren geen anologe tv en radio meer. En wij als consument kunnen nu hiervoor gaan betalen.
dat is niet waar. wij hebben in noordoost fryslân nog een eigen kabelmaatschappij, genaamd Kabel Noord.
Deze heeft nu in een groot deel van haar gebied glasvezel aangelegd.
de modems die we in huis kregen, zijn o.a. voorzien van een modulator, die de tv en radiosignalen vanaf de glasvezel omzetten naar een analoog radio en tv signaal. De installatie in huis kon dan desgewenst blijven functioneren zoals die was.
Digitaal kijken is natuurlijk ook mogelijk.

Jammer dat niet alle kabelbedrijven het op die manier doen.
Via glasvezel wordt in enkele gevallen de 2de fiber gebruikt voor analoge televisie, de meeste glasvezel aanbieders bieden dit niet meer aan. Kabelbedrijven willen van het analoge signaal af omdat het veel bandbreedte gebruikt en kwalitatief erg slecht is.

Wel vreemd is dat ik nergens op google iets kan vinden van een overname van Onsbrabantnet door KPN. Website van Onsbrabantnet vermeldt hier ook niets over en kan ook nog gewoon een abonnement afsluiten.
Klopt helemaaal, in Eindhoven gaan ze gewoon door, maar in Maasdriel stoppen ze er mee.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dus niet overgenomen door KPN... Ze stoppen gewoon en KPN doet je een aanbod.

Ziggo is geen alternatief, ondanks dat dit de oplossing is, maar deze willen hun slechte kabel niet herstellen.

Vraag me af op wie je nu boos moet zijn?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Student90 »

sylvesterb schreef:Wel vreemd is dat ik nergens op google iets kan vinden van een overname van Onsbrabantnet door KPN. Website van Onsbrabantnet vermeldt hier ook niets over en kan ook nog gewoon een abonnement afsluiten.
OnsBrabantNet is een (merk)onderdeel van Edutel. Edutel is reeds in 2012 door KPN overgenomen. Blijkbaar verdwijnt (stapsgewijs?) OnsBrabantNet als merk en wilt KPN alleen het merk KPN (gaan) voeren. Verder wilt KPN blijkbaar een aantal wijzigingen doorvoeren in de diensten die worden aangeboden, wat ook invloed heeft op de diensten die door de dochtermaatschappen (waaronder Edutel) worden aangeboden. Wellicht wilt KPN eenduidigheid of de begroting optimaliseren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

maar in Maasdriel stoppen ze er mee.
Is ook geen Brabant :mrgreen:

Maar goed... achterstallig onderhoud (slechte bekabeling) brengt je dus in dit dilemma.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

Onsbrabant is zeker wel overgenomen door KPN, al even geleden. Alle kleine providers die KNP heeft overgenomen gaan 1 voor 1 dicht. Ik werkte bij zo'n provider

Jos Zwart
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2017 15:25

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door Jos Zwart »

Wat kan Radar zelf hier aan doen?, en is hier iets aan te doen?
In ieder geval een contract, waar alle aangesloten apparaten werken, voor de zelfde prijs, lijkt mij normaal!
Bij wat nu aangeboden wordt moet ik in ieder geval 2extra HD ontvangers gaan huren
Wat neer komt op een prijsstijging van € 8,00 per maand voor het eerste jaar en € 12,00 het 2e jaar.
Verder kunnen ze geen oplossing geven voor de stereo installatie, waar een radio in zit met een coax aansluiting.
Laatst gewijzigd door Jos Zwart op 24 apr 2017 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: van Onsbrabantnet naar KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij wWat nu aangeboden wordt moet ik in ieder geval 2extra HD ontvangers gaan huren
Wat neer komt op een prijsstijging van € 8,00 het eerste jaar en € 12,00 het 2e jaar.
Je probeert nu appels met Champignons (ik blijf in Maasdriel) te vergelijken. Ja je gaat 12 Euro per jaar meer betalen, 1 Euro per maand maar qua beeldkwaliteit (HD) en mogelijkheden (opnemen , on demand etc.) ga je er 10 keer op vooruit.

Je kunt wel in je analoge wereldje blijven hangen maar je had ook een vooruitziende blik kunnen hebben en je coax bekabeling up-2-date kunnen houden of , (heb dat zelf gedaan) , 10 jaar geleden al tijdens de laatste grote verbouwing een Ethernet kabel naar iedere kamer getrokken. Techniek gaat vooruit en daar zul je je als klant ook aan aan moeten passen , neem aan dat je ook geen loden waterleiding meer hebt (alhoewel... Maasdriel). Je kunt dit niet altijd op providers afschuiven, "ouwe meuk" (analoge TV) in stand houden kost ook de nieuwe klanten geld (over 1 analoog kanaal kunnen meerdere digitale kanalen) voor mij mag analoog morgen nog uit.

Verder kunnen ze geen oplossing geven voor de stereo installatie, waar een radio in zit met een coax aansluiting.
De digitale ontvangers koment met een paar honderd radio kanalen wat je zo op je stereo aan kunt sluiten.
Audio-out van de digitale ontvanger op de versterker aansluiten heb je nog meer ook dan wat je via analoog kunt ontvangen.

Gesloten