Zijn er mensen die óók ervaringen hebben met reizen annuleren door Travelbird reisorganisatie ?
Wij hebben in december een reis geboekt, naar Oostenrijk en aanbetaald.
Direct een annulerings/reisverzekering afgesloten. (Dat moet binnen een paar dagen.)
In februari de gehele reis betaald en voucher gekregen.
We dachten, alles is oké en daarna een autobahn-vignet aangeschaft voor die periode. (Begin Juli.)
Nu, op 16 april kregen we een annulering binnen van Travelbird wegens overboeking.
Nu kunnen we "gratis" een andere datum kiezen en dat kan alleen nog op 11 juni of ergens in september.
Maar.............we kunnen óók "zonder verdere kosten" naar een hotel in Zuid-Duitsland.
Daar willen we helemaal niet heen.
We kunnen óók de reissom terug krijgen, zónder gemaakte kosten van verzekeringen en vignet.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hiermee te maken hebben gehad.
Is dit de normale gang van zaken bij dit bedrijf ?
Gewoon laten boeken en betalen en vervolgens ze voor het blok zetten ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reis geannuleerd door Travelbird
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 apr 2017 00:28
Reis geannuleerd door Travelbird
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2017 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Reis geannuleerd door Travelbird
Niet de reactie waar je op zit te wachten wellicht, maar waarom boek je een vakantie met eigen auto naar Oostenrijk bij een reisorganisatie ?
Anderzijds, annuleren en zelf iets boeken.
Waarschijnlijk nog goedkoper ook, fijne vakantie toegewenst.
Anderzijds, annuleren en zelf iets boeken.
Waarschijnlijk nog goedkoper ook, fijne vakantie toegewenst.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 apr 2017 00:28
Re: Reis geannuleerd door Travelbird
Dit was een aanbieding, All inclusive, vandaar.
Gaan we ook niet nog eens doen.
Gaan we ook niet nog eens doen.
Re: Reis geannuleerd door Travelbird
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... t-opzeggen
als ik dit zo lees zouden ze ook de kosten voor verzekering en vignet terug moeten betalen, en als u een gelijkwaardige reis boekt die eventueel iets duurder zou zijn, zouden ze ook het verschil bij moeten leggen.De reisorganisatie kan u dan een nieuw aanbod doen. U hoeft dit aanbod niet te accepteren. Gaat u niet akkoord? Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt, en u hebt recht op schadevergoeding. De schadevergoeding bestaat uit de extra kosten die u hebt gemaakt. Bijvoorbeeld als u een andere vakantie hebt geboekt, en deze vakantie was duurder. Dit moeten wel redelijke kosten zijn. U kunt daarnaast ook een extra vergoeding krijgen voor misgelopen vakantiegenot. Deze vergoeding is maximaal één keer het bedrag dat u hebt betaald voor de reis.
Re: Reis geannuleerd door Travelbird
Tja, Travelbird. Nergens bij aangesloten.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 apr 2017 00:28
Re: Reis geannuleerd door Travelbird
Bedankt voor het meedenken, we zijn niet akkoord gegaan met hun voorstellen.
Kijken of ze komende week nog met iets komen.
We willen gewoon de schade vergoed hebben die door hun toedoen zijn ontstaan.
Kijken of ze komende week nog met iets komen.
We willen gewoon de schade vergoed hebben die door hun toedoen zijn ontstaan.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 apr 2017 00:28
Re: Reis geannuleerd door Travelbird
Even een update.
Van Travelbird kregen we het aanbod om uit de andere aanbiedingen een keuze te maken.
We hebben ze bekeken en géén van de lokatie's vonden we goed, sommige waren minder en andere te duur.
Daarop vroegen ze van Travelbird om onze wensen kenbaar te maken.
Wat we hebben gedaan.
Toen kwamen ze met een voorstel, ze hadden een béter, stuk duurder hotel (Viersterren) voor ons in de zelfde streek en daarvoor hoefden we niets bij te betalen.
En omdat dit niet all-inclusive was, doch half-pension, krijgen we óók nog zo'n 25% van de reissom terug gestort als compensatie voor de lunches, etc.
Hiermee zijn met volle tevredenheid akkoord gegaan.
Uiteindelijk heeft Travelbird het toch goed opgelost.
Van Travelbird kregen we het aanbod om uit de andere aanbiedingen een keuze te maken.
We hebben ze bekeken en géén van de lokatie's vonden we goed, sommige waren minder en andere te duur.
Daarop vroegen ze van Travelbird om onze wensen kenbaar te maken.
Wat we hebben gedaan.
Toen kwamen ze met een voorstel, ze hadden een béter, stuk duurder hotel (Viersterren) voor ons in de zelfde streek en daarvoor hoefden we niets bij te betalen.
En omdat dit niet all-inclusive was, doch half-pension, krijgen we óók nog zo'n 25% van de reissom terug gestort als compensatie voor de lunches, etc.
Hiermee zijn met volle tevredenheid akkoord gegaan.
Uiteindelijk heeft Travelbird het toch goed opgelost.