LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WMO veroorzaakt grote problemen en nare gevolgen!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
MaartenLinders

WMO veroorzaakt grote problemen en nare gevolgen!

Ongelezen bericht door MaartenLinders »

WMO:
De gemeente Almere is de aanstichter van deze zaak, waardoor ik – en met mij vele anderen – steeds verder en dieper in de grote problemen raak, zorg die ik nodig heb moet mijden en overal in betalingsachterstanden en schulden raak. Zij moeten hiervoor gestraft worden, niet ik. Oh ja, zorgmijders kosten de samenleving/maatschappij alleen maar meer (geld), als de zorgbehoevenden tenminste weer gevonden worden om de zorg op gepaste wijze te kunnen bieden die ze zo hard nodig hebben. Als ik dit onterecht opgelegde openstaande bedrag zou gaan betalen (wat ik niet kan), omdat ze me nu hoe langer hoe meer in het nauw drijven, klem weten te zetten en bang maken, kan ik vele andere, verplichte zaken, qua betaling niet nakomen en sturen zij de volgende incassadeur en/of deurwaarder achter me aan waardoor ik in een vicueuze spiraal geraak en op de vlucht moet slaan als noodoplossing met alle verdere gevolgen van dien. In de periode waarin de AWBZ bij de Rijksoverheid over ging naar de WMO bij de gemeenten, wat vanaf 1 januari 2015 van kracht zou zijn, had de gemeente tijdig en de juiste stappen moeten zetten en mij moeten inlichten. Zij moesten namelijk voor 1 okt. 2014 zorgvragenden benaderd hebben hierover en uitgenodigd voor een keukentafelgesprek om tot een nieuwe indicatie te komen en een beeld te schetsen over de kosten vanaf dat moment en zeker niet met terugwerkende kracht. Dit stuk is nog uitgesteld tot 1 jan. 2015 en later nog tot 1 april 2015 terwijl het toen dus wel al van kracht was. Mocht de gemeente van mening zijn dat dit besluit van de regering onjuist is geweest moeten zij de schuld daarbij neerleggen, want daar staan zij mee in verbinding, ik niet. Hierover hebben zij mij dus nooit iets laten horen maar heeft ruchtbaarheid gekregen via de media, maar hierdoor al kwam ik in een grijs gebied terecht. Oorzaak - gevolg. Pas in november 2015 hebben ze me hierover benaderd en ingelicht en zijn we tot het benodigde keukentafelgesprek gekomen. Het resultaat hiervan en het financiële plaatje kwam pas in februari 2016 naar buiten. Grofweg 14 maanden na dato. Besef eens wat ze mij in de tussentijd al hebben aangedaan en in wat voor lastig parket ze mij hebben weten te dirigeren. Toen pas kon het CAK gaan harken en werd het rechtzetten van fouten ook nagelaten. In de tussentijd heb ik niks vreemds of fouts gedaan. Al die tijd heb ik getracht benodigde informatie in te winnen, zowel bij de gemeente Almere al het CAK om me een beeld te vormen en mogelijkheden te bieden zodat er eventueel keuzes gemaakt konden worden. Dit gaven ze mij beide, al die tijd niet (helder). Voor de betalingen geldt hetzelfde. Waarom incasseert het CAK wel èn niet en storten wat terug terwijl zij ook nog niet weten wat ze moeten doen. Verwarring scheppen in grote mate. De gemeente Almere weet ook vanaf dag 1 dat mijn partner ingeschreven staat en kan de gevolgen daarvoor op dat moment vaststellen, bepalen en opleggen, maar zeker niet met terugwerkende kracht. Het CAK dus ook want de gemeente Almere is de opdrachtgever. Als het CAK echter überhaupt niet weet wat ze kunnen en moeten doen door nalatigheid van de gemeente Almere omdat er geen indicatie is, hoe kunnen ze dan nog een probleem creëren en dit bij mij neerleggen?!

Moneyman

Re: WMO veroorzaakt grote problemen en nare gevolgen!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom nog een topic?

MaartenLinders

Hoe bedoel je?! Is er al een topic die hierover gaat?! Ik ben niet de grootste held of expert op internet en websites. Doe wat ik kan...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je opent twee verschillende topics over dezelfde problematiek. De normale werkwijze is om één helder en concreet topic te maken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen held op internet, maar wel binnen 3 minuten 2 lappen tekst met dezelfde inhoud geplaatst hier. Heb de moeite niet eens meer genomen om te lezen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

viewtopic.php?f=1&t=171013&p=2371059#p2371059
ik denk dat dit bedoeld wordt. Geen held op internet, maar toch inderdaad flinke lappen tekst en de knopjes gevonden voor het dikgedrukt en zelfs gekleurd weer te geven. Kom er maar moeilijk door heen. Wat wilt u bereiken met de topics hier? Is het een idee om contact op te nemen met de ombudsman?

MaartenLinders

Nee, het is een item om mensen te vinden die er ook de hinder van ondervinden en mij hulp zouden kunnen vinden die ik nog niet heb gevonden. Er is al een jurist voor mij bezig geweest tot hoger beroep aan toe, de ombudsman is ook bezig en zo schrijf ik dag en nacht diverse media (televisieprogramma's) aan en probeer de politiek op te zoeken. Maar je mag ook met me ruilen als je wilt, dan weet je wat het precies betekend.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

MaartenLinders schreef:Maar je mag ook met me ruilen als je wilt, dan weet je wat het precies betekend.
sorry dat ik je een tip gaf om de ombudsman in te schakelen. Dat u geirriteerd bent door het gedrag van de gemeente is vervelend voor u, reageer u aub niet af op willekeurige andere mensen op een forum, waarvan u zelf schijnbaar de regels moeilijk vond om door te lezen, want 2x een topic plaatsen over hetzelfde onderwerp is niet toegestaan.

Ik zou zeggen, succes met uw zaak, uw jurist heeft hoger beroep aangetekend? Wat was de uitkomst?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zie veel wijzen naar anderen, maar zoals ik inmiddels van een familielid heb begrepen, een ZZP-zorgverlener die vanaf die kant óók veel problemen heeft met de WMO en alle uitvoerende bureaucratieën, zijn er ook duidelijk veel mensen die het maar wat hebben laten gebeuren. Maw die hebben maar wat zitten wachtten op de gemeente etc, en dat lees ik hierboven ook. (voor zover ik door het verhaal heen kwam, halverwege ben ik afgehaakt.) Ik bedoel, als de gemeente die keukentafelgesprekken niet inplant, kan je ze toch ook zelf aan de jas trekken? Dat lees ik nergens terug in ieder geval.

Maar goed, als een eigen jurist er naar kijkt, ben je een eind op de goede weg, en al een stuk verder dan veel lotgenoten. Aan de nadere kant, het feit dat die jurist zo te lezen in je 2e reactie een hoger beroep heeft aangetekend, betekent dan volgens mij wel dat het eerste vonnis niet in jouw voordeel heeft uitgepakt, dus daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Gesloten