LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door Trees »

Onderaan staat: Aan eiseres is gebleken dat de Rechtbank .... het beleid handhaaft dat incassogeschillen mbt aandelenlease, zoals die waarom deze dagvaarding betrekking heeft - ongeacht de hoogte van de vordering- aan de sector kanton moeten worden overlegd. Hoewel eiseres van mening is dat de onderhavigezaak tot het takenpakket van de sector sciviel behoort, breng zij deze, in het licht van het vermelde beleid van de rechtbank, om proceseconomische redenen aan bij de sector kanton. Zij mag hierdoor evenwel niet geacht worden te hebben erkend dat de overeenkomst van effectenlease kwalificeert als koop of afbetaling.

Ook weer zoiets, de deurwaarder gooide het onze brievenbus in, dat hoorde ik want ik was gewoon boven, aanbellen is er niet meer bij. Op de dagvaarding hebben ze een stempel erop gezet dat ze niemand aantroffen!

Ofwel mijn man is de eegaleaser en ik ben gedagvaard.
Op naar een advocaat. Ik moet wel zeggen dat ik mijn hart vasthoud maar we gaan gewoon winnen!
Zijn er nou al advocaten bekend die lease- en eegalease zaken gewonnen hebben regio 's-Hertogenbosch?

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door hari »

Gunstig: Amsterdam, Dordrecht, Zwolle, Zutphen, Leeuwarden, Alkmaar, Den Bosch, Utrecht, Maastricht, Breda, Rotterdam, Haarlem.

Ongunstig: Almelo, Arnhem, Roermond, Den Haag, Assen.

Minder bekend: Groningen, Middelburg


Kortom succes

Zoek een advocaat die kundig is op het gebied van aandelenlease.

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door Trees »

Ja Hari, dank je.
Ik vond het alleen verwonderlijk dat ze nu meteen naar het Kantongerecht gaan, had er hier nog niet over gelezen nl.
En ja, nu zoeken naar de beste advocaat van Noord Brabant.
Wie het weet mag het me zeggen.

Zij mag hierdoor evenwel niet geacht worden te hebben erkend dat de overeenkomst van effectenlease kwalificeert als koop of afbetaling.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Trees,

Hieronder een paar advocatenkantoren die al meerdere dexia zaken hebben lopen en die je kunt benaderen:

Den Bosch
Holla Poelman Advocaten
Mr. Benner JE, 073-6161100

Dongen
Tennebroek CS
Mr. Tennebroek OPNM, 0162-320242 of 06-50572444
[email protected]
www.tennebroek.nl

Schaijk
v. Amstel en Partners
Mr. Mommers, 0486-468440

Boxmeer
GH Advocaten
Mr. Spiertz C
[email protected]

Bel ze vrijblijvend en maak een keus.
Wil je meer namen van advocatenkantoren in Brabant, laat het weten.

Kijk ook op www.rvr.org bij infobalie om te berekenen of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand).


Succes en groeten,
Piet

Trees
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 sep 2003 15:12

Re: Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door Trees »

Hallo Piet bedankt voor de informatie! En ja ik heb net een VIV formulier gehaald, we komen er (althans via de website) voor in aanmerking.
Ik heb ook met de Orde van Advocaten in Den Bosch gebeld met die mededeling, ze vertelden me dat advocaten bijna niet met toevoeging willen werken i.v.m de 'complexe' Dexiamaterie.
Ik heb nu een afspraak met advocaat in mijn woonplaats, die heeft alleen nog geen eegaleasezaken gedaan, wel gewone dexiazaken.
Over die evt. toevoeging heb ik het dus maar nog niet gehad. :(
Ik heb in ieder geval een afspraak.

Annath
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2004 20:50

Re: Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door Annath »

ik zelf heb gelukkig lang geleden al afgedaan met legiolease maar helaas hebben mijn ouders dat niet. ZIj hebben een twee jarig contract en loopt volgende maand af. Zij hebben een rest schuld van ruim 10.000 euro. En dit allemaal om een scootmobieltje aan te kunnen schaffen zodat ze tenminste 10.000 in de plus zouden eindigen. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen want mijn vader vangt een aow (71 jaar ) en mijn moeder vangt allen maar een uitkering.(60jaar) Ik vind het allemaal erg sneu voor ze ook zij snapte eigenlijk niet waar ze nou eigenlijk voor tekende en er is al helemaal nooi tover een restschuld gesproken. Meer in de zin als"alleen als er een wereld oorlog uitbreekt gaat dit mis, anders heb je gewoon over twee jaar een vetpot"! :twisted:

leasepijn
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2004 18:11

Re: Vandaag gedagvaard bij Kantongerecht schuld 13.000 euro

Ongelezen bericht door leasepijn »

Beste Trees,

In reactie op jouw bericht wil ik je vertellen dat ik mijn zaak heb ondergebracht bij VHM advocaten te Amsterdam. In een ander onderwerp vertel ik reeds dat mijn ervaringen met hun echt goed zijn. Zij kunnen je begeleiden in jouw zaak en rekenen daar een vast tarief voor nml Euro 1500,-. (geen bijkomende kantoorkst). Ik adviseer je contact met hun op te nemen.

Succes

Gesloten