Voor vluchten vanuit- en naar- niet-Schengenlanden bent u dan gewoon te laat. Alle maatschappijen adviseren zo mogelijk om 2 uur van te voren aanwezig te zijn om problemen te vermijden. U was slechts zo'n 5 kwartier van te voren zo te zien.valeria1985 schreef:Mijn vlucht vertrok op 4 mei, om 06:25. De check in had ik al een maand geleden online gedaan. Ik moest maar een bagage inleveren. Ik kwam rond 05:00 uur aan op de vliegveld in Boekarest.
Meestal sluiten de gates zo'n 30-40 minuten voor vertrek omdat het toestel bij het verkrijgen van slot toestemming meteen moet kunnen beginnen met de pushback. Dat is niet de schuld van de maatschappij waarmee u vliegt. Zo ook de veiligheidscontrole en de paspoortcontrole. Meestal worden zowel check-in als gate bemand door plaatselijke afhandelingsmaatschappijen die ingehuurd worden door de vlucht operator en die werken onder strikte beperkingen en instructies van de vliegvelddirectie en de verkeersafhandeling.
Whizz Air meldt zelf ook op de website:
U heeft u zelf gewoon te weinig tijd overgelaten om op tijd bij de gate te zijn en dat kunt u de maatschappij niet verwijten.Het inchecken start 2 uur en sluit 40 minuten voor het vertrek van de vlucht, volgens het vluchtschema van de vertrekplaats. Indien u (a) de incheckprocedures niet voltooit voor de deadline, of (b) om eender welke reden niet op tijd aan de incheckbalie of de gate bent, annuleren we uw reservering, mag u niet aan boord en betalen we het bedrag van uw boeking terug, na aftrek van de kosten voor andere diensten en de stoelreserveringskosten. We raden u aan om een aankoopverzekering af te sluiten die de verliezen dekt in het geval dat u om eender welke reden niet in staat bent om te reizen of om de luchthaven binnen de deadline voor inchecken te bereiken.