LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Villapark Panjevaart Hoeven

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
van-oers

Villapark Panjevaart Hoeven

Ongelezen bericht door van-oers »

Om een verbouwing te realiseren hebben we een bungalow gehuurd op Villapark Panjevaart in Hoeven.
Dit betrof een boeking via Roompot Business.
De maandprijs voor deze bungalow is 1981 euro, dit vonden we extreme hoog maar een alternatief was niet voorhanden.
Hier op het park aangekomen blijkt dat eenzelfde bungalow (particulier verhuurd) voor 830 euro wordt verhuurd.
Dat er een prijsverschil is, dat berijp ik maar doordat dit prijsverschil zo aanzienlijk voel ik me behoorlijk getild
Daarnaast heeft de bungalow allerlei gebreken waardoor de betaalde prijs total niet overeenkomt met hetgeen geleverd is.
We voelen ons opgelicht door Roompot Business.

Snoodaard

Re: Villapark Panjevaart Hoeven

Ongelezen bericht door Snoodaard »

van-oers schreef:Om een verbouwing te realiseren hebben we een bungalow gehuurd op Villapark Panjevaart in Hoeven.
Dit betrof een boeking via Roompot Business.
De maandprijs voor deze bungalow is 1981 euro, dit vonden we extreme hoog maar een alternatief was niet voorhanden.
Hier op het park aangekomen blijkt dat eenzelfde bungalow (particulier verhuurd) voor 830 euro wordt verhuurd.
Dat er een prijsverschil is, dat berijp ik maar doordat dit prijsverschil zo aanzienlijk voel ik me behoorlijk getild
Daarnaast heeft de bungalow allerlei gebreken waardoor de betaalde prijs total niet overeenkomt met hetgeen geleverd is.
We voelen ons opgelicht door Roompot Business.
Ah, smaad en laster zonder onderbouwing en geen concrete vraag, hier schieten we wat mee op... :roll:

DejongBob

Ongelezen bericht door DejongBob »

Ik zie dat u teleurgesteld bent maar idd zonder vraag is hier geen touw aan vast te knopen. Echter verwacht ik wel dat je wat geld terug wilt aangezien de zelfde bungalow voor zo een 1000 euro goedkoper aangeboden word. Lijkt me dan ook niet anders dan netjes van Roompot om jou tegemoet te komen. Ik zou proberen contact te zoeken op het terein met iemand die hier in iedergeval meer informatie over heeft en jou op weg kan helpen. Hopelijk kan je het mondeling aftstemmen en tot een oplossing komen. Alleen als dit niet lukt dan moet je gaan overwegen of je het hierbij gaat laten of dat je een brief gaat sturen. Er zijn vast wel wat voorbeeldbrieven online die jou kunnen helpen en anders moet je een jurist inschakelen die een brief opstelt. Al met al, hopelijk los je het mondeling op!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ok. Dus u huurt iets, gaat akkoord met de prijs en gaat dus een overeenkomst aan. Vervolgens hoort u dat iemand anders een soortgelijke huurovereenkomst heeft, maar dan de helft minder betaalt. Ja, dat is zuur.

Wat zei roompot op uw gevoel dat u opgelicht wordt?

En verder dat de bungalow gebreken heeft, dient natuurlijk gewoon opgelost worden. U heeft niet andere rechten op het herstel van gebreken dan iemand die de helft minder betaalt, ik snap dat u het er bij haalt, maar omdat u meer betaalt, heeft u niet echt andere rechten dan datgene wat overeengekomen is, dus een fatsoenlijke bungalow zou normaal zijn.

Maar goed, ik lees nergens hoe roompot reageerde op het verschil in huurprijzen en hoe ze reageerden op uw melding van de gebreken. Ben ook wel benieuwd naar de gebreken.

van-oers

Gebreken zijn
Defecte vaatwasser
Versleten bank
Amper genoeg keldingkastruimte
Koelkast zeer klein, niet groot genoeg voor langverblijf
In het algemeen maakt de bungalow een versteleten indruk, en heb ik sterk het gevoel dat ik veel betaal voor een lage kwaliteit

Verder speelt volgens mij nog mee dat Roompot een beetje van de langverblijvers af wil
Er verblijven ook oost-europese arbeiders op het park, en dit geeft Roompot een slechte naam
De bungalow die wij hebben gekregen bleek ook behoorlijk te zijn uitgeleefd voor we kwamen en vlak voor ons bezoek te zijn opgeknapt.
De hoge prijzen zie ik dan als een ontmoedigingsbeleid.
Dan moet Roompot dit sort verblijven niet meer aanbieden volgens mij.

Al met al dachten we voor dit bedrag iets meer kwaliteit geleverd te krijgen maar helaas.
Je kunt verder ook niet nergens terecht want roompot is niet aangesloten bij een overkoepelende branche organisatie (dit vind ik niet althans) en ook een geschillencommissie is hun onbekend.

Roompot .... eens maar nooit meer dus
Ik zou mensen dringend afraden dit sort verrblijven bij Roompot te boeken.

van-oers

Reactie Roompot

Hartelijk dank voor uw reactie.

Woning ..... is niet bij ons in de verhuur, maar wordt rechtstreeks door de eigenaar van de woning verhuurd. Omdat deze woning niet bij ons in de verhuur zit maakt de eigenaar van de woning zelf de prijzen.

Betreffende de woningen welke wel bij ons in de verhuur zijn, waaronder de woning waar u in verblijft, zijn de prijzen voor 2017 besproken en vastgesteld door de VVE van het park.

Aan de prijsstelling kan ik daarom niets veranderen. Betreffende de gebreken in de woning zal de receptie van het park hier bij u op terug komen.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Kind regards / Cordialement

berndv

De vaatwasser en de versleten bank zouden naar mijn idee hersteld moeten worden, versleten en defect hoort niet. Geen idee in hoeverre de bank versleten is. De rest zijn naar mijn idee de eigenschappen van een vakantiewoning die vooraf ook te controleren zouden zijn en niet zozeer een gebrek van het huis zijn.

Verder denk ik niet dat u de voorwaarden heeft doorgelezen in uw zoektocht naar een geschillencommissie, want daar zijn ze gewoon bij aangesloten. Maar de geschillencommissie komt over het algemeen pas in beeld nadat u uw klachten kenbaar heeft gemaakt bij roompot en u er met hen niet uit komt.

Het geschil zal ook zeker niet in de prijs zitten. Die was immers vooraf bekend en door beide partijen akkoord bevonden. De geschillen zouden hooguit kunnen liggen in de staat van de woning en het eventueel niet herstellen van gebreken.
Voor het geval de Recreant het niet eens is met een beslissing van de Ondernemer of haar (bewakings)personeel kan hij het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie zoals omschreven in artikel 15 van de Algemene Voorwaarden. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de Recreant zijn klacht binnen twee weken na het ontstaan, schriftelijk aan de Ondernemer heeft voorgelegd. Daarna moet de Recreant het geschil, uiterlijk twee maanden nadat hij zijn klacht aan de Ondernemer heeft voorgelegd, schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig maken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een vakantiepark is natuurlijk niet geschikt voor permanente bewoning. Dat de kast en koelkastruimte niet voldoende is, is dan ook weer begrijpelijk. Maar dat was te zien geweest als u vooraf het huisje had bezichtigd. Ja, dat kan, dit hebben wij ook gedaan toen wij tussen 2 huizen in zaten.

Prijzen op vakantieparken fluctueren altijd. Vroegboekkorting, lastminute, andere acties, etc. Het ligt er zelfs nog aan via welke kanalen u boekt. Maar u was tevreden met de prijs, anders had u niet geboekt. Achteraf klagen is dus geen optie.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik hoop voor u, dat u uw verbouwing beter heeft voorbereid dan bij het huren van uw tijdelijke onderkomst ... !

van-oers

Ik wil die prijs best betalen... wat er dan voor geleverd wordt valt zo tegen.
We hadden inderdaad vooraf het huis kunnen checken dat was beter geweest

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

van-oers schreef:Reactie Roompot

Hartelijk dank voor uw reactie.

Woning ..... is niet bij ons in de verhuur, maar wordt rechtstreeks door de eigenaar van de woning verhuurd. Omdat deze woning niet bij ons in de verhuur zit maakt de eigenaar van de woning zelf de prijzen.

Betreffende de woningen welke wel bij ons in de verhuur zijn, waaronder de woning waar u in verblijft, zijn de prijzen voor 2017 besproken en vastgesteld door de VVE van het park.

Aan de prijsstelling kan ik daarom niets veranderen. Betreffende de gebreken in de woning zal de receptie van het park hier bij u op terug komen.

Ik hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Kind regards / Cordialement
Prima antwoord. Ga je nu ook nog even jouw openingsbericht rectificeren. Je beschuldigt (om te beginne al ten onrechte) een bedrijf van oplichting terwijl dat bedrijf er niets mee te maken heeft.

En buiten rectificatie, in de grootst mogelijke letters excuses aanbieden kan ook geen kwaad.

van-oers

nee hoor want ik betaal nog steeds teveel

berndv

van-oers schreef:nee hoor want ik betaal nog steeds teveel
nee hoor, u betaalt toch datgene wat u overeengekomen bent?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U wilt de prijs best betalen en u betaald nog steeds teveel? U betaald voor wat u gehuurd heeft. En ik neem aan dat u de rekening ook gewoon betaald heeft. Heeft u meer betaald dan op de factuur staat, dan heeft u teveel betaald. Betaald u minder dan op de factuur staat betaald u te weinig. Betaald u het bedrag dat op de factuur staat, dan betaald u precies genoeg.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een particulier moet wel onder de prijs duiken voor klanten te krijgen.....

En de defecten, gewoon melden en binnen enkele dagen herstellen ze of geven een andere woning die beter is.
Verder is het ook tijd gebonden, er zijn goedkope en dure maanden en bij vele Polen blijft er alleen de hoofdprijs over!

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nee hoor, je betaald zeker niet te veel, de anderen op het park gewoon minder voor hun huisje. Schijnbaar hebben ze een betere deal kunnen sluiten dan jullie. En over welk Roompot park hebben we het eigenlijk ?

Verder vind ik dat er zeker geen sprake is van oplichting, vond je de prijs te hoog, dan had je verder kunnen zoeken.

Verder als tip: je had ook 2 x twee weken kunnen boeken als "gewone vakantieganger" en niet als zakelijke klant, dat was waarschijnlijk veel goedkoper geweest.

Gesloten