LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Podoloog levert slecht product, wel/niet verplicht betalen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mini-me

Podoloog levert slecht product, wel/niet verplicht betalen

Ongelezen bericht door mini-me »

Hallo!

Mijn vader heeft onlangs steunzolen laten maken bij de podoloog. Sindsdien heeft hij meer last gekregen aan zijn voet, dwz peesontstekingen.
Hij is al een paar keer terug geweest waarbij men de steunzool heeft aangepast, maar dit heeft niet tot verbetering geleid.
Ook is de steunzool te klein voor zijn schoen.

Mijn vader heeft tot op heden gewacht met betalen. De betalingstermijn is inmiddels verstreken.
Aangezien het product nog niet goed is, wat zijn zijn rechten in deze? Mag hij wachten met betalen totdat de steunzool wel goed is? Wil de podoloog niet verder helpen, mag hij dan de "koop"overeenkomst ontbinden?

crazyme

Re: Podoloog levert slecht product, wel/niet verplicht betalen

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij dit soort producten kan geen garantie worden gegeven dat problemen 100 procent worden opgelost.

Tenzij er duidelijk een productiefout is gemaakt (zool is gewoon te klein of gaat snel stuk) dan heeft u een punt, en dan moet het bedrag wat u niet betaalt in verhouding staan tot het mankement.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Lijkt op een topic van een tijd geleden: viewtopic.php?f=16&t=169705#p2355515

DejongBob

Ongelezen bericht door DejongBob »

Als het niet naar wens is dan zou ik niet betalen, maar het is niet handig om het betalingstermijn te laten verlopen. Hier kunnen misschien nog wel extra kosten in rekening gebracht door worden. Anders zou ik de podoloog een redelijk termijn geven waarin hij de steunzolen nog naar wens kan leveren, en als dat goed is dat je dan betaald. Maar dit zou ik wel vooraf met hem/haar afspreken

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

DejongBob schreef:Maar dit zou ik wel vooraf met hem/haar afspreken
sowieso. Dat een product niet goed is, helemaal een product dat op maat gemaakt/aangpast wordt, kan vaak niet in 1 keer goed gemaakt worden, verstellen is dan nog wel eens nodig. Maar de rekening niet betalen om op die manier maar dwang uit te oefenen, zonder dit vooraf te overleggen lijkt mij niet de juiste oplossing. Eventueel een deel nu en een deel nadat het helemaal goed is zou wellicht een optie zijn.

DejongBob

Ongelezen bericht door DejongBob »

berndv schreef:
DejongBob schreef:Maar dit zou ik wel vooraf met hem/haar afspreken
sowieso. Dat een product niet goed is, helemaal een product dat op maat gemaakt/aangpast wordt, kan vaak niet in 1 keer goed gemaakt worden, verstellen is dan nog wel eens nodig. Maar de rekening niet betalen om op die manier maar dwang uit te oefenen, zonder dit vooraf te overleggen lijkt mij niet de juiste oplossing. Eventueel een deel nu en een deel nadat het helemaal goed is zou wellicht een optie zijn.
Dit lijkt me inderdaad de jusite oplossing. Geef gewoon de mogelijkheid om binnen redelijk termijn de voldoen aan je eisen en geef aan dat je bereid bent de helft van het bedrag nu te betalen en de andere helft als het goed is.

Gesloten