Mag KPN nog steeds telefoonhuur rekenen voor een vast toestel?
er zijn veranderingen in de regels geweest en sinds 2008 (?) wordt het niet meer aangeboden.
maar hoe de regels zijn veranderd kan ik niet vinden. KPN vind dat het coulance is als ze de huur nu (zonder extra kosten te rekenen) stoppen. Een mevr (nu 82jr) had al lang een ander kpn-toestel gekocht maar die koppeling werd (nieuw kpn toestel /geen huur) en wordt nooit gemaakt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoonhuur voor vast toestel uit 1994?
-
albertroos
Re: telefoonhuur voor vast toestel uit 1994?
Wat had KPN moeten doen? Als ik zoek op internet kom ik inderdaad wel meer klachten tegen. Klachten van mensen die jarenlang hun bankafschriften niet controleren en dus eigenlijk niet weten waar ze eigenlijk maandelijks geld aan betalen. Meestal waren dit soort contracten, contracten voor een vaste looptijd, met daarna een overgang naar een contract voor onbepaalde tijd. Als de gebruiker het contract niet opzegt, zal KPN ook niet uit zichzelf actie ondernemen om dit te beeindigen. Het enige waar u op kunt rekenen is coulance, maar naar mijn idee heeft u op contractueel gebied geen verdere rechten tot tegemoetkoming. Uw moeder is nu wellicht 82, maar het contract is aangegaan toen ze 59 was en was dus al contractvrij toen ze waarschijnlijk 61 was. Dus om nu de leeftijd er bij te betrekken kan, maar dit gaat om een contract uit een periode toen uw moeder nog wel iets jonger was.albertroos schreef:Mag KPN nog steeds telefoonhuur rekenen voor een vast toestel?
er zijn veranderingen in de regels geweest en sinds 2008 (?) wordt het niet meer aangeboden.
maar hoe de regels zijn veranderd kan ik niet vinden. KPN vind dat het coulance is als ze de huur nu (zonder extra kosten te rekenen) stoppen. Een mevr (nu 82jr) had al lang een ander kpn-toestel gekocht maar die koppeling werd (nieuw kpn toestel /geen huur) en wordt nooit gemaakt.
-
NeoDutchio
Re: telefoonhuur voor vast toestel uit 1994?
Dat er sinds 2008 geen huurtoestellen meer worden uitgegeven wil niet zeggen dat er niet meer betaald moet worden voor de al reeds gehuurde toestellen.
Telefoons zijn op meerdere plekken te koop, hoe kan KPN dan weten dat mevrouw een toestel gekocht heeft? Daarbij stopt de huur pas als het toestel is ingeleverd.
Iets vaker de rekeningen controleren. Wij zijn in Nederland zo ontzettend rijk dat we massaal geld overmaken naar bedrijven en instellingen zonder dat we het door hebben.
Telefoons zijn op meerdere plekken te koop, hoe kan KPN dan weten dat mevrouw een toestel gekocht heeft? Daarbij stopt de huur pas als het toestel is ingeleverd.
Iets vaker de rekeningen controleren. Wij zijn in Nederland zo ontzettend rijk dat we massaal geld overmaken naar bedrijven en instellingen zonder dat we het door hebben.