| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung S8 maakt 1 miljoen speakers waardeloos
-
Sjaak van de Velde
Samsung S8 maakt 1 miljoen speakers waardeloos
Ik heb sinds 10 dagen geleden een nieuwe Samsung S8+ en wilde vandaag muziek afspelen met mijn bluetooth speaker JBL Extreme van Hardon. Het apperaat is niet te vinden. Geprobeerd met de I Phone van mijn vriendin, geen probleem, geprobeert met de Samsung S6, geen probleem. Samsung Nederland gebeld en het probleem voorgelegd en ik kreeg als antwoord, dat klopt, Beiden draaien op verschillende interfacen dus ze zijn niet te koppelen, U moet een nieuwe bluetooth speaker aanschaffen. Gevraagd of ze wel spoorde want ik heb de JBL Extreme pas 5 maanden geleden gekocht voor 319 euro.
Sorry mijnheer, het is niet anders ..... fijne service van Samsung.
Harman gebeld en het probleem voorgelegd en die medewerker viel bijna van zijn stoel van de reactie van Samsung want dit probleem is niet bekend bij Harman. Kan toch niet zei hij want er zijn de laatste jaren alleen al in Europa een miljoen bluetooth speakers verkocht en die zouden dan allemaal waardeloos zijn geworden. Hij ging mijn probleem escaleren en opschalen naar het hoogste niveau en ik krijg hier bericht over.
Het bizarre is dat Harman is opgekocht door Samsung, toeval ?
Stap net in mijn Fiat en nu komt het, mijn Samsung S8+ ziet mijn Fiat handsfree bluetooth niet. Ga je toch niet menen he, fijn zo nieuwe telefoon, mijn nieuwe Bluetooth speaker doet het niet meer, kan niet meer handsfree bellen in mijn auto ????
Ik neem toch aan dat dit supertoestel uitvoerig is getest en als hij inderdaad op een ander interface draaid dat is het oplichterij ...... dit kan niet en mag niet. Ik ga dit aan de Consumentenbond en RADAR melden, Is echt te gek voor woorden.
Harman gebeld en het probleem voorgelegd en die medewerker viel bijna van zijn stoel van de reactie van Samsung want dit probleem is niet bekend bij Harman. Kan toch niet zei hij want er zijn de laatste jaren alleen al in Europa een miljoen bluetooth speakers verkocht en die zouden dan allemaal waardeloos zijn geworden. Hij ging mijn probleem escaleren en opschalen naar het hoogste niveau en ik krijg hier bericht over.
Stap net in mijn Fiat en nu komt het, mijn Samsung S8+ ziet mijn Fiat handsfree bluetooth niet. Ga je toch niet menen he, fijn zo nieuwe telefoon, mijn nieuwe Bluetooth speaker doet het niet meer, kan niet meer handsfree bellen in mijn auto ????
Ik neem toch aan dat dit supertoestel uitvoerig is getest en als hij inderdaad op een ander interface draaid dat is het oplichterij ...... dit kan niet en mag niet. Ik ga dit aan de Consumentenbond en RADAR melden, Is echt te gek voor woorden.
-
NeoDutchio
Re: Samsung S8 maakt 1 miljoen speakers waardeloos
Bij deze heeft u het aan Radar gemeld. Maar wat denkt u dat een tv programma voor invloed kan uitoefenen?
-
John van Drongelen
Ik vertrouw niet op Bluetooth verbindingen,maar luister gewoon via de koptelefoon-aansluiting.
vreemd. Op de samsung zit inderdaad de nieuwe bluetooth standaard, bluetooth 5. Maar die zou gewoon backwards compatible moeten zijn met alle 4.1 en eerdere apparaten.
Hier lees ik een aantal oplossingen, die zou je eens kunnen proberen?Sjaak van de Velde schreef:Ik heb sinds 10 dagen geleden een nieuwe Samsung S8+ en wilde vandaag muziek afspelen met mijn bluetooth speaker JBL Extreme van Hardon. Het apperaat is niet te vinden. Geprobeerd met de I Phone van mijn vriendin, geen probleem, geprobeert met de Samsung S6, geen probleem. Samsung Nederland gebeld en het probleem voorgelegd en ik kreeg als antwoord, dat klopt, Beiden draaien op verschillende interfacen dus ze zijn niet te koppelen, U moet een nieuwe bluetooth speaker aanschaffen. Gevraagd of ze wel spoorde want ik heb de JBL Extreme pas 5 maanden geleden gekocht voor 319 euro.
-
stofzuigertje
Met de nieuwste telefoon en Bluetooth heb je ook de nieuwste problemen in huis gehaald.
Deze 5.0 moet ook 4.0 aan kunnen maar hoe stel je dat in.
Vraag dat aan Samsung en alles werkt weer.
Niet, je kan bij mijn weten op geen enkele smartphone als gebruiker zeggen welke versie Bluetooth actief moet zijn. Dat wordt door het protocol zelf, diep onder water, samen met de ingebouwde bluetooth-chip, geregeld. Maar goed, dit speelde bij andere toestellen in het verleden ook toen we van 3 naar 4, en van 4.0 naar 4.1 gingen etc. Een paar toestel-updates later zijn de laatste plooien meestal wel gladgestreken.stofzuigertje schreef:Met de nieuwste telefoon en Bluetooth heb je ook de nieuwste problemen in huis gehaald.
Tsja daar is ie weer het woord oplichting...Tuurlijk!
Dat is het risico als je altijd het laatste van het laatste als eerste wilt hebben. De kinderziektes zitten er nog in dan en die gaan er echt bij een update wel uit.
Dat is het risico als je altijd het laatste van het laatste als eerste wilt hebben. De kinderziektes zitten er nog in dan en die gaan er echt bij een update wel uit.
Kun je uitleggen waarom dit niet zou mogen? Ik ken geen enkele wet die stelt dat dit namelijk niet mag.Sjaak van de Velde schreef:als hij inderdaad op een ander interface draaid dat is het oplichterij ...... dit kan niet en mag niet.
Niet dat het zo is, maar het mag toch wel even onderbouwd worden voor als het wel zo zou zijn.
Dus je koopt het nieuwste van het nieuwste, maar ondertussen verwacht je dat dit product dan ook maar moeiteloos met allemaal oudere dingen moet kunnen werken? Dat is een beetje als boos zijn omdat je cd-speler geen platen en cassetebandjes kan afspelen.
Gelukkig, heb die drang absoluut niet om het nieuwste van het nieuwste te kopen, en al helemaal niet op telefoongebied. Heb een Samsung S4 (geloof ik...). Kan er mee bellen, gebeld worden, internetten en Watsapperen en zelfs foto's mee maken.
Ben erg blij mee. Waarom telkens een nieuwe als de oude het nog prima en snel doet.
Ben erg blij mee. Waarom telkens een nieuwe als de oude het nog prima en snel doet.
-
Zombiemaster
Samsung staat bij mij ook bekend om zijn slechte, weinig doordachte, software.
-
sylvesterb
Wat heeft dat met service te maken? Je JBL Extreme is 5 maanden oud en je telefoon is net in de markt en draait op de nieuwste Bluetooth versie. Verhaal dat ze niet te koppelen zijn is onjuist, maar ze zien elkaar niet altijd direct.Sjaak van de Velde schreef:Ik heb sinds 10 dagen geleden een nieuwe Samsung S8+ en wilde vandaag muziek afspelen met mijn bluetooth speaker JBL Extreme van Hardon. Het apperaat is niet te vinden. Geprobeerd met de I Phone van mijn vriendin, geen probleem, geprobeert met de Samsung S6, geen probleem. Samsung Nederland gebeld en het probleem voorgelegd en ik kreeg als antwoord, dat klopt, Beiden draaien op verschillende interfacen dus ze zijn niet te koppelen, U moet een nieuwe bluetooth speaker aanschaffen. Gevraagd of ze wel spoorde want ik heb de JBL Extreme pas 5 maanden geleden gekocht voor 319 euro.
1 klacht van een klant en ze aan natuurlijk je probleem escaleren naar het hoogste niveau, denk je dat nou echt? Nooit van escalatiematrixen gehoord?Sjaak van de Velde schreef: Harman gebeld en het probleem voorgelegd en die medewerker viel bijna van zijn stoel van de reactie van Samsung want dit probleem is niet bekend bij Harman. Kan toch niet zei hij want er zijn de laatste jaren alleen al in Europa een miljoen bluetooth speakers verkocht en die zouden dan allemaal waardeloos zijn geworden. Hij ging mijn probleem escaleren en opschalen naar het hoogste niveau en ik krijg hier bericht over.
Heeft Samsung ook je merk auto toevallig net gekocht, dan lijkt het echt op een complot.Sjaak van de Velde schreef: Het bizarre is dat Harman is opgekocht door Samsung, toeval ?
Waarom mag dat niet? Je koopt een toestel en alle specificaties zijn bekend. Los dat het niet klopt, maar oplichting is het zeker niet als het wel zou kloppen.Sjaak van de Velde schreef: Ik neem toch aan dat dit supertoestel uitvoerig is getest en als hij inderdaad op een ander interface draaid dat is het oplichterij ...... dit kan niet en mag niet. Ik ga dit aan de Consumentenbond en RADAR melden, Is echt te gek voor woorden.
Je wilt het nieuwste van het nieuwste maar dan ga je hier lopen huilen dat je toestel voorzien is van de nieuwste bluetooth interface waarmee jouw oude auto en speakers niet om kunnen gaan. Tja.... Dan kun je naar een televisie programma stappen (Radar) maar die zal er weinig aandacht aan besteden.
-
witte angora
Bluetooth????
Ik heb gewoon een foontje om mee te bellen en te sms'en. Van de rest snap ik toch niks en nodig heb ik het ook niet.
Ik heb gewoon een foontje om mee te bellen en te sms'en. Van de rest snap ik toch niks en nodig heb ik het ook niet.
Meegaan in de tijd is een must tegenwoordig dus okk Samsung moet telkens vernieuwen.
Wat heeft Samsung eigenlijk met je JBL Extreme van Hardon te maken en dat jij daar vele, vele euros voor betaald hebt. Dat is toch echt je eigen keuze geweest.
Wat heeft Samsung eigenlijk met je JBL Extreme van Hardon te maken en dat jij daar vele, vele euros voor betaald hebt. Dat is toch echt je eigen keuze geweest.
Niet mee eens. Samsung maakt een telefoon die een bepaalde technologie ondersteund. Die technologie schrijft voor dat het backwards compatibel moet zijn met een aantal oudere versies van die technologie. Dat is het kennelijk niet want anders zou het feiloos werken. Samsung implementeert dus hardware die niet voldoet aan de eisen van de standaardisering.BL2 schreef:Meegaan in de tijd is een must tegenwoordig dus okk Samsung moet telkens vernieuwen.
Vind je het niet een beetje te snelle conclusie? Nieuwe producten hebben nu eenmaal met kinderziektes te maken. Is nooit anders geweest en zal dat ook niet worden.olaf79 schreef:Niet mee eens. Samsung maakt een telefoon die een bepaalde technologie ondersteund. Die technologie schrijft voor dat het backwards compatibel moet zijn met een aantal oudere versies van die technologie. Dat is het kennelijk niet want anders zou het feiloos werken. Samsung implementeert dus hardware die niet voldoet aan de eisen van de standaardisering.BL2 schreef:Meegaan in de tijd is een must tegenwoordig dus okk Samsung moet telkens vernieuwen.
De nieuwe bluetooth standaard zou moeten kunnen omgaan met apparaten op de oude standaard, dus als zowel JBL als Samsung de boel goed - en volgens de standaarden - had ontworpen, dan was er geen probleem geweest. Maar helaas wordt er bijna nooit volgens de kale standaard gewerkt. Als ze elkaar niet goed kunnen zien, dan is de standaard blijkbaar toch niet zo standaard als wel was beweerd.
Maar onduidelijk is dan of dat aan JBL of aan Samsung ligt. Want soms maken fabrikanten de apparaten 'gebruiksvriendelijker' door over de standaarden een eigen 'laagje' te leggen. Bijvoorbeeld door bepaalde instellingsmogelijkheden niet toegankelijk te maken, omdat die voor het gros van de mensen niet nodig zijn en het alleen maar ingewikkelder maken. Dan zullen ze toch aan het werk moeten om hun 'laag' aan te passen zodat ze wel met elkaar kunnen gaan praten.
Maar onduidelijk is dan of dat aan JBL of aan Samsung ligt. Want soms maken fabrikanten de apparaten 'gebruiksvriendelijker' door over de standaarden een eigen 'laagje' te leggen. Bijvoorbeeld door bepaalde instellingsmogelijkheden niet toegankelijk te maken, omdat die voor het gros van de mensen niet nodig zijn en het alleen maar ingewikkelder maken. Dan zullen ze toch aan het werk moeten om hun 'laag' aan te passen zodat ze wel met elkaar kunnen gaan praten.
-
stofzuigertje
Of wil Samsung niet dat je oude zooi op hun nieuwste toestel aansluit want dat kost hun omzet?
Zo heb ik zelf nu het probleem dat firma Pon wil dat ik mijn Audi bij de Officiële dealer laat onderhouden, staat in boekje,
maar na 15 jaren kunnen ze niet eens de LZ3R leveren, (potje bijstip lak)
Door slimme software dwing je mensen tot nieuwe apparaten.
In Noorwegen werkt mijn auto radio niet meer, geen DAB+....
Dit geeft veel export van oude zooi en de verkoop van adapters, met plak antenne op voorruit werkt het perfect, ook in NL.
Ja, soms moet je wel eens overstappen, Zweden ging van Links naar Rechts rijden ooit en alle oude naar Engeland geëxporteerd...
Toen kon het nog, nu zou het gezien het aantal auto's daar onbetaalbaar zijn.
Techniek gaat voort, de cassette bandjes zijn nog nauwelijks te koop, de CD branden, ja Action verkoopt de schijven maar moet oude laptop gebruiken omdat de nieuwe geen brander meer hebben.....
Zo hard gaat dat.
Of er een update komt voor jou Samsung of dat je op marktplaats deze dure set moet dumpen?
DAB werd hier ook plotseling DAB+ en die oude waardeloos.
Die klanten zijn ook nooit schadeloos gesteld.
Dat is het risico van nieuwste kopen!
Zo heb ik zelf nu het probleem dat firma Pon wil dat ik mijn Audi bij de Officiële dealer laat onderhouden, staat in boekje,
maar na 15 jaren kunnen ze niet eens de LZ3R leveren, (potje bijstip lak)
Door slimme software dwing je mensen tot nieuwe apparaten.
In Noorwegen werkt mijn auto radio niet meer, geen DAB+....
Dit geeft veel export van oude zooi en de verkoop van adapters, met plak antenne op voorruit werkt het perfect, ook in NL.
Ja, soms moet je wel eens overstappen, Zweden ging van Links naar Rechts rijden ooit en alle oude naar Engeland geëxporteerd...
Toen kon het nog, nu zou het gezien het aantal auto's daar onbetaalbaar zijn.
Techniek gaat voort, de cassette bandjes zijn nog nauwelijks te koop, de CD branden, ja Action verkoopt de schijven maar moet oude laptop gebruiken omdat de nieuwe geen brander meer hebben.....
Zo hard gaat dat.
Of er een update komt voor jou Samsung of dat je op marktplaats deze dure set moet dumpen?
DAB werd hier ook plotseling DAB+ en die oude waardeloos.
Die klanten zijn ook nooit schadeloos gesteld.
Dat is het risico van nieuwste kopen!
Klinkt als de volgende Samsung ****-up. Waarschijnlijk denken ze: "wat zeuren die mensen nou, de accu blijft dit keer toch gewoon heel?"
Maar het klinkt als iets wat ze met een softwareupdate vrij simpel moeten kunnen oplossen.
Maar het klinkt als iets wat ze met een softwareupdate vrij simpel moeten kunnen oplossen.