Ik heb sinds enige jaren al een eigen opticien, maar afgelopen keer werd ik wederom goed behandeld, maar het bedrag wat ik eventueel moest betalen voor een nieuwe bril steeg de pan uit. Als ik naar één van de bekendste opticiens van Nederland ga, dus die reclame op TV maken, is het bedrag minstens gehalveerd.
Ik begrijp niet wat het verschil van honderden euro's nu kan veroorzaken?
Heeft u dezelfde ervaring?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contactlensen Brillen en Opticiens
Re: Contactlensen Brillen en Opticiens
Kan iemand dit naar het Nederlands vertalen? Geen touw aan vast te knopen...Graaffr66 schreef:Ik heb sinds enige jaren al een eigen opticien, maar afgelopen keer werd ik wederom goed behandeld, maar het bedrag wat ik eventueel moest betalen voor een nieuwe bril steeg de pan uit. Als ik naar één van de bekendste opticiens van Nederland ga, dus die reclame op TV maken, is het bedrag minstens gehalveerd.
RE: Contactlensen Brillen en Opticiens
door Snoodaard » 12 mei 2017 15:15
Graaffr66 schreef:
Ik heb sinds enige jaren al een eigen opticien, maar afgelopen keer werd ik wederom goed behandeld, maar het bedrag wat ik eventueel moest betalen voor een nieuwe bril steeg de pan uit. Als ik naar één van de bekendste opticiens van Nederland ga, dus die reclame op TV maken, is het bedrag minstens gehalveerd.
Kan iemand dit naar het Nederlands vertalen? Geen touw aan vast te knopen...
Is dit zo moeilijk te begrijpen??
En voor vraagsteller. Ga eens voor die van tv opticien.
Misschien komt u er dan achter dat kwaliteit z'n prijs heeft.
door Snoodaard » 12 mei 2017 15:15
Graaffr66 schreef:
Kan iemand dit naar het Nederlands vertalen? Geen touw aan vast te knopen...
Is dit zo moeilijk te begrijpen??
En voor vraagsteller. Ga eens voor die van tv opticien.
Misschien komt u er dan achter dat kwaliteit z'n prijs heeft.
Mijn ervaring is, ingegeven door grofweg dezelfde sentimenten, dat toen ik klaar was met het uitzoeken en optuigen van een complete bril bij zo'n grote keten, ik onder de streep krap 10% goedkoper was dan als bij mijn reguliere opticien. Waar ik bij die laatste rustig wordt opgemeten door een gediplomeerd persoon, en dit bij de grote keten gehaast gebeurde door een jongeman die maar wat stoethaspelde met de diverse apparaten. (meetresultaten waren ultimo wel gelijk gelukkig). Al met al was, en ben, ik blij dat ik bij mijn eigen kleine opticien ben gebleven.