LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht aankoop Welkoop

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
florinanca
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2017 22:33

klacht aankoop Welkoop

Ongelezen bericht door florinanca »

Geachte Radar.

Ik kijk vaak uw programma onderstaand probleem heb ik en mag een winkel dit doen ik kan hier niets over vinden over deze vreemde regelgeving het terug geva van 75% van aankoop bedrag op schoenen na 4 maanden slijtage. Zie bericht verzonden aan Welkoop hoofdkantoor. Het hoofd ka ntoor bericht mij dat ze keurig gehandeld hebben en ik geen recht op vergoeding heb.

in afwachting op uw reactie en hulp.
Geachte Welkoop

OP 18-1-2017 heb ik aankopen gedaan van Gevavi s1 schoen.Deze is voor normaal gebruik, dit aangegeven hebbend bij uw winkel collega. Die adviseerde mij deze schoenen. deze heb ik net 3 maanden aan gedragen er is toen begonnen met veters die stuk gingen en nog geen week daarna begonnen scheuren te komen op vele plekken in de schoen. Ik heb de aankoop bon mee genomen naar vestiging Woudenberg op 11-5-2017. Aangegeven dat ik mijn geld terug wilde en ik uitgelegd wat collega geadviseerd heeft.
De filiaal manager gaf mij aan dat aangezien de schoenen langere tijd gedragen zijn ik 75% van mijn aankoop bedrag terug kon krijgen ben ik niet mee akkoord gegaan.Daarop kreeg ik het voorstel van andere schoen soorten hier moest ik zelf extra bij betalen zijnde 30,-€. Uiteraard ben ik daar niet mee akkoord gegaan ik heb in uw garantie bewijs en nog in de winkel ben ik niet geïnformeerd over terug gave van 75% van het aankoop bedrag zie hiervoor garantie verklaring van welkoop.nl

Garantie

Binnen de garantieperiode garandeert Welkoop de deugdelijkheid van de geleverde artikelen. De datum op het aankoopbewijs is de ingangsdatum van de garantie. Per product is de garantietermijn vastgesteld. Op alle producten verkocht door Welkoop, ook die waarvoor geen garantieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, heeft u recht op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij zullen het product kosteloos repareren of vervangen. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het artikel te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.
Ik heb de manager aangegeven niet tevreden te zijn over de manier van handelen en service ook aangezien ik voor 60 euro wat mag verwachten van mijn aankoop. Algemeen bekend is dat schoenen een jaar mee moeten gaan. uiteraard en natuurlijk hangt manier van gebruik af maar als dit voor wandelen is en enkel het dragen hiervan naar het werk bij een zittend beroep ben ik van mening dat er iets totaal verkeerd gaat. Aangezien uw manager mij niet te gemoed kwam heb ik direct contact gezocht met uw hoofdkantoor waar tot mijn stomme verbazing het zelfde verhaal opgehangen werd over 75% terug gave. Ik heb telefoniste duidelijk aangegeven dat dit nog niet eens op product nog op aankoop bon of in de winkel vermeld staat en dit maar klanten niet correct corresponderen is.
Geen goede afhandeling van mijn klacht ben ik naar de fabrikant zelf gaan bellen deze gaf aan hier niets mee van doen te hebben dit zijn regelingen van Welkoop. Ik verzoek u ook om deze klacht serieus afhandelen en mij minstens het volledige aankoop bedrag retour te geven. Mocht mijn klacht niet gegrond zijn of het verhaal met 75% nogmaals verteld worden dan zal ik naar niet tevredenheid contact op nemen met de consumenten bond. Hopend op uw reactie.
Vriendelijke groet.

Florin Anca
Met vriendelijke groeten,

NeoDutchio
Berichten: 12395
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: klacht aankoop Welkoop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U geeft zelf aan dat schoenen een jaar mee moeten kunnen gaan. U heeft deze 4 maanden gedragen. In uw ogen wilt u of zonder bijbetaling nieuwe schoenen ontvangen, danwel uw hele aankoopbedrag terug. Dat wil dus zeggen dat u de afgelopen 4 maanden gratis gelopen heeft. U vindt dat fair? Anders is het wel heel makkelijk. 1 jaar garantie dus na 363 dagen de schoenen kapot inleveren en weer gratis nieuwe krijgen.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: klacht aankoop Welkoop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus je wil een goede werkschoen kopen en komt uit bij een schoen van 60€. Dan heb je in ieder geval niet de goedkoopste willen pakken en zou je dus meer kunnen verwachten. 4 maanden is echter een redelijke looptijd, ervan uitgaande dat je ze 40 uur draagt per week (680 uur) en er veel meer mee loopt dan een gewone schoen. Dan kunnen ze inderdaad geen jaar meegaan, lijkt me ook niet realistisch. 4 maanden is (afhankelijk van het bijhouden) te vrij kort, maar ook weer niet een extreem geval. 75% terug krijgen is best netjes, al had je ook kunnen opteren ze te laten maken bij een schoenmaker.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klacht aankoop Welkoop

Ongelezen bericht door berndv »

garantie is niet per definitie een "niet goed, geld terug" geval. U heeft recht op herstel of vervanging, pas als dat geen optie is, is geld terug aan de orde. Heeft de welkoop ook aangeboden om de schoenen te herstellen, danwel te vervangen door een zelfde paar?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: klacht aankoop Welkoop

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Uw 'dreiging' met de Consumentenbond is een lachertje, want die verwijzen meteen naar de website van Consuwijzer.nl en de wettelijke regelgeving hieromtrent of u daar nu lid bent of niet!

Gesloten