LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Woon-Energie kan betalingen,die op een,per abuis,fout betalings-kenmerk zijn gestort,niet op het juiste betalings-kenmerk of via een andere mogelijkheid terug storten.
Hierdoor is een betalingsregeling teniet verklaard en moeten wij dus extra betalen.
Mag en kan dit zomaar en kunnen wij de desbetreffende bedragen eventueel terugboeken.
A.S.H Bonjernoor.
Hierdoor is een betalingsregeling teniet verklaard en moeten wij dus extra betalen.
Mag en kan dit zomaar en kunnen wij de desbetreffende bedragen eventueel terugboeken.
A.S.H Bonjernoor.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2017 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Een betalingsregeling is een gunst.
U bent er blijkbaar niet zuinig op geweest.
De andere partij moet handmatig de betaling erbij zoeken wat weer extra tijd en geld kost.
Terugboeken kan niet, u kunt alleen een opdracht automatische incasso terugboeken= storneren.
Advies is om u aan de afsprak te houden.
U bent er blijkbaar niet zuinig op geweest.
De andere partij moet handmatig de betaling erbij zoeken wat weer extra tijd en geld kost.
Terugboeken kan niet, u kunt alleen een opdracht automatische incasso terugboeken= storneren.
Advies is om u aan de afsprak te houden.
-
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Ja, de gunst van een betalingsregeling kan ingetrokken worden aangezien u zich niet aan de afspraken gehouden hebt. Alles gaat tegenwoordig per computer en deze kan uw betaling niet zien omdat u een verkeerde code hebt ingevoerd. U moet afwachten tot handmatig uw betaling gevonden is en handmatig terug geboekt zal worden. Hier kan even overheen gaan, uw bijschrijving zal niet de enige zijn op die dag.ashbon schreef:Woon-Energie kan betalingen,die op een,per abuis,fout betalings-kenmerk zijn gestort,niet op het juiste betalings-kenmerk of via een andere mogelijkheid terug storten.
Hierdoor is een betalingsregeling teniet verklaard en moeten wij dus extra betalen.
Mag en kan dit zomaar en kunnen wij de desbetreffende bedragen eventueel terugboeken.
A.S.H Bonjernoor.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Niet extra, u moet gewoon betalen waar ze recht op hebben. Is niets extra aan, maar gewoon het bedrag wat u al moest betalen.ashbon schreef: Hierdoor is een betalingsregeling teniet verklaard en moeten wij dus extra betalen.
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Zelf stort ik foute code retour met melding.
Als ze dat niet doen, gewoon even mailen met foute en goede code zodat ze dit kunnen corrigeren.
Ja, 1 cijfer fout maar als je duizenden betalingen binnen kreeg veel zoekwerk.
Als ze dat niet doen, gewoon even mailen met foute en goede code zodat ze dit kunnen corrigeren.
Ja, 1 cijfer fout maar als je duizenden betalingen binnen kreeg veel zoekwerk.
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Als de debiteuren administratie een betaling niet kan verwerken omdat het betalingskenmerk fout is dan moeten ze deze betaling overhouden in de automatische verwerking. Dit moeten ze dan uitzoeken maar ze mogen niet zeggen "gelukkig weer geld in de pot".
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Dat zullen ze ook niet zeggen. In de praktijk wordt het gewoon teruggestort als een "onbekende betaling".elenpe schreef:Als de debiteuren administratie een betaling niet kan verwerken omdat het betalingskenmerk fout is dan moeten ze deze betaling overhouden in de automatische verwerking. Dit moeten ze dan uitzoeken maar ze mogen niet zeggen "gelukkig weer geld in de pot".
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
neem aan dat men het geld wel ontvangen heeft maar op een verkeerde naam of men kent de naam helemaal niet, het is logisch maar niet altijd regel dat u de kosten die zij moeten maken om uw foutje te herstellen...
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
En? Wat doet de ontvanger met bedragen van betalingen met een foutief betalingskenmerk?? Pikken ze dat geld maar voor het gemak in? Hier is duidelijk sprake van een gat in het systeem.
Als een betalingskenmerk niet klopt, hoort dat geld gewoon subiet teruggestort te worden. Dat moet softwarematig geregeld kunnen worden. Simpel zat.
Er IS op tijd betaald. Dus incassokosten rekenen lijkt mij pertinent onjuist. Dus daarop Bezwaar indienen.
RADAR heeft nav dit item een apart artikel gepost. JL en DBN zijn geraadpleegd maar de argumenten zijn niet steekhoudend. Lees aldaar voor een glashelder antwoord in deze kwestie het commentaar van Hakkelaar.
Als een betalingskenmerk niet klopt, hoort dat geld gewoon subiet teruggestort te worden. Dat moet softwarematig geregeld kunnen worden. Simpel zat.
Er IS op tijd betaald. Dus incassokosten rekenen lijkt mij pertinent onjuist. Dus daarop Bezwaar indienen.
RADAR heeft nav dit item een apart artikel gepost. JL en DBN zijn geraadpleegd maar de argumenten zijn niet steekhoudend. Lees aldaar voor een glashelder antwoord in deze kwestie het commentaar van Hakkelaar.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Geld wordt absoluut niet ingepikt.
Verdiep je eerst eens in hoe geautomatiseerd betalingsverkeer werkt.
Uitval wordt handmatig verwerkt.
Terugstorten is een boekhoudkundige handeling.
Je weet wel het boekje waar al je inkomsten en uitgaven in staan.
Dat mensen fouten maken met handmatige betalingen is een vaststaand feit.
Zelfs opdrachten automatische incasso kunnen fout gaan en dan heb ik het niet over storno's mbt saldo.
Of er handmatig op tijd betaald is kan men alleen bepalen als het geld binnen en is verwerkt met datum binnenkomst.
Er moet uitgegaan worden van de blauwe ogen van degenen die dit aanhangig maken.
Verdiep je eerst eens in hoe geautomatiseerd betalingsverkeer werkt.
Uitval wordt handmatig verwerkt.
Terugstorten is een boekhoudkundige handeling.
Je weet wel het boekje waar al je inkomsten en uitgaven in staan.
Dat mensen fouten maken met handmatige betalingen is een vaststaand feit.
Zelfs opdrachten automatische incasso kunnen fout gaan en dan heb ik het niet over storno's mbt saldo.
Of er handmatig op tijd betaald is kan men alleen bepalen als het geld binnen en is verwerkt met datum binnenkomst.
Er moet uitgegaan worden van de blauwe ogen van degenen die dit aanhangig maken.
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
volgensmij was ts toch niet zo geïnteresseerd in antwoorden. Ts is sinds het plaatsen van het bericht nog niet meer op de site geweest. ts heeft zijn hart gelucht, en is niet geïnteresseerd in oplossingen. Anders had die vast en zeker ergens in de afgelopen 10 dagen wel een reactie kunnen plaatsen.
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Schuldenaar en schuldeiser dienen zich tegenover elkaar te gedragen overeenkomstig aan de eisen van redelijkheid en billijkheid. Wanneer een betalingsregeling teniet wordt verklaard direct na de eerste keer dat er een foutje wordt gemaakt is in strijd met die eisen.ashbon schreef:Hierdoor is een betalingsregeling teniet verklaard en moeten wij dus extra betalen.
Mag en kan dit zomaar en kunnen wij de desbetreffende bedragen eventueel terugboeken.
De terugboeking van betalingen met ongeldige kenmerken kan, technisch gezien, prima automatisch worden teruggeboekt.wilhelmima1 schreef:De andere partij moet handmatig de betaling erbij zoeken wat weer extra tijd en geld kost.
Een schuldeiser is niet verplicht om een betalingsregeling te treffen met een schuldenaar, maar als dat doet dan is er sprake van een overeenkomst, zodat je feitelijk onterecht spreek over het intrekken van een gunst. Overigens, nergens blijkt uit dat TS zich niet aan de afspraken heeft gehouden. TS geeft aan betaald te hebben en dat hij daarbij een fout heeft gemaakt in het overnemen van betalingskenmerk. Dat er over de betaling specifieke afspraken gemaakt zijn met betrekking tot het betalingskenmerk is niet gesteld noch gebreken.NeoDutchio schreef:Ja, de gunst van een betalingsregeling kan ingetrokken worden aangezien u zich niet aan de afspraken gehouden hebt.
Dat is onjuist. Feitelijk is er betaald als het bedrag is bijgeschreven op de bankrekening van de schuldeiser. Dit wordt niet anders als de schuldenaar een ander betalingskenmerk gebruikt, dan door het betalingskenmerk dat de schuldeiser heeft doorgegeven.MichielFRL schreef:Feitelijk heb je pas betaald als de ontvanger het bedrag heeft ontvangen met het juiste betalingskenmerk.
Vergelijk zaken tussen de belatingsdienst en de burger rond om verkeerd opgegeven betalingskenmerken. Let op de verwijzing naar wetsartikel uit het Burgerlijk Wetboek.
http://www.debontspoton.nl/btw-formeel/ ... erweerder/
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Betaling niet ontvangen door fout in betalingskenmerk
Die bedoel ik dusredhead55 schreef:Ik begrijp dat TS WEL aan de juiste instantie betaald heeft, maar met een verkeerd, in elk geval niet herkend, betalingskenmerk.
Administratief gezien zal de ontvangen betaling dan a conto geboekt worden.
TS kan dat makkelijk oplossen door een mail te sturen aan Woon Energie met de datum van betaling en het foutieve
betalingskenmerk en de vermelding van het juiste betalingskenmerk. De administratie kan het vervolgens "overzetten"
van de a conto boeking naar het juiste dossiernr. Dat moet dan wel handmatig gebeuren. Stuur desnoods een kopie
van de betaling vanuit je internetbankier programma mee als bewijs.
Niks automatisch terugstorten, wordt alles alleen maar meer ondoorzichtiger van en krijg je alleen maar meer problemen mee.
Los van het hele verhaal hou je inkomsten en uitgaven op orde.