LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afmelding slimme meter Eneco

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Conny 62
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015 17:33

Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Conny 62 »

Ik heb een brief ontvangen van Eneco dat we een slimme meter zouden krijgen.
We konden bellen als we hem niet wilde hebben en dat was het.
Omdat ik een vandaag volg en Radar en daar de problemen had gehoord over de slimme meter besloten wij hem af te bellen.
Gebeld en verteld waarom wij hem nog niet wilde, was geen probleem, dus ging niet door,
Krijg ik een brief binnen van Eneco omdat we de slimme meter geweigerd hebben we geen dal uren s nachts en in het weekend
meer krijgen??
Voel mij daar door erg geïntimideerd en toch gedwongen de slimme meter te nemen.
Hebben meer mensen hier geweigerd en zo'n brief ontvangen en zo ja, de slimme meter toch genomen? :?: :?: :?:

Groetjes Conny

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door thecure »

is ook al een ander topic over. stuursignaal voor de oude meters verdwijnt op termijn. En hoezo geintimideerd?? wat is dat nou weer voor modetaal.
Je kunt gewoon een keuze maken. wel of geen slimme meter.
En in het geval van geen slimme meter dan vervalt het nachttarief, maar dat voordeel is tegenwoordig niet zo groot meer, scheelt een paar tientjes per jaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoals ook al in de andere topics is gemeld, ja, op termijn verdwijnt het - verouderde - signaal dat de oude meters laat schakelen tussen hoog en laag tarief. Dus dat zul je dan alleen nog kunnen krijgen als je een moderne meter hebt. Keus is dus of een nieuwe meter, of geen dubbeltarief.

Heb je al nagerekend hoeveel voordeel je hebt van de dubbele meter?

witte angora
Berichten: 31081
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door witte angora »

Het voordeel van de dubbele meter is praktisch nihil. Een miniscuul voordeeltje op de stroomprijs, maar je betaalt wel meer voor de meter. Daarbij, hoeveel stroom gebruik je 's nachts nu helemaal?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sommige auto's hebben problemen. Koop je nu geen auto meer?

Broodje aap verhalen kun je beter negeren

Conny 62
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2015 17:33

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Conny 62 »

Ik gebruik s nachts meer stroom dan overdag. Ik weet dat ze een keer gaan vervallen.
Gaat mij hoe het verteld wordt. Ze hadden dat er bij moeten zettem in de eerste brief.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik gebruik s nachts meer stroom dan overdag.
Wat is het prijsverschil tussen dag- en nachtstroom ?
Bij mij (ook Eneco) is het maar 1 cent / kWh.
Of is het omdat je alleen maar DENKT dat het veel voordeel heeft ?

Dirkie
Berichten: 2942
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Dirkie »

Conny 62 schreef:Ik heb een brief ontvangen van Eneco dat we een slimme meter zouden krijgen.
We konden bellen als we hem niet wilde hebben en dat was het.
Omdat ik een vandaag volg en Radar en daar de problemen had gehoord over de slimme meter besloten wij hem af te bellen.
Gebeld en verteld waarom wij hem nog niet wilde, was geen probleem, dus ging niet door,
Krijg ik een brief binnen van Eneco omdat we de slimme meter geweigerd hebben we geen dal uren s nachts en in het weekend
meer krijgen??
Voel mij daar door erg geïntimideerd en toch gedwongen de slimme meter te nemen.
Hebben meer mensen hier geweigerd en zo'n brief ontvangen en zo ja, de slimme meter toch genomen? :?: :?: :?:

Groetjes Conny
U neemt naar aanleiding van een vandaag en Radar een beslissing. Vervolgens wordt U geconfronteerd met de gevolgen van Uw beslissing. Heeft U alles wel gelezen over de slimme meter en niet alleen roeptoeter verhalen van die paar mensen die denken er problemen mee te hebben. Ikzelf heb al jaren een zogenaamde slimme meter en tot nu toe ben ik er heel tevreden over. En veel mensen in mijn omgeving ook en tot nu toe alleen maar positieve verhalen.
En nee ik werk bij geen van de bedrijven waarover hier regelmatig geschreven wordt.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Harm.calc »

witte angora schreef:Het voordeel van de dubbele meter is praktisch nihil. Een miniscuul voordeeltje op de stroomprijs, maar je betaalt wel meer voor de meter. Daarbij, hoeveel stroom gebruik je 's nachts nu helemaal?
Wat een onzin!
Zal misschien voor jou gelden.
Mijn situatie:
Ik betaal 7,63% meer voor normaaltarief. Lijkt me makkelijk geld besparen.
Daarnaast is mijn verbruik laagtarief 4,45x het verbruik normaal tarief. Laagtarief is op werkdagen van 23-7u en in het weekend.
Samen praat je over 34% prijsverschil. Is aanzienlijk, lijkt mij.

Je ziet jouw nihil is wat anders dan mijn aanzienlijk :wink:

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door 16again »

Harm.calc schreef:Ik betaal 7,63% meer voor normaaltarief.
En vervolgens komt er bovenop beide tarieven een identieke energiebelasting, waardoor het procentuele verschil fors terug loopt.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Harm.calc »

16again schreef:En vervolgens komt er bovenop beide tarieven een identieke energiebelasting, waardoor het procentuele verschil fors terug loopt.
Bij "identieke" energiebelasting zou het verschil gelijk moeten blijven blijven. Of je bedoeldt daar iets anders.
Ik heb overigens van mijn energieleveranciers nog nooit een afrekening gekregen waarin een verschillend belastingtarief werd gehanteerd voor normaaltarief en laagtarief.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door bprosman »

Samen praat je over 34% prijsverschil. Is aanzienlijk, lijkt mij.
Je ziet jouw nihil is wat anders dan mijn aanzienlijk :wink:
Ligt er maar net aan wat je kWh prijzen zijn en of er verschillen in vastrecht zitten voor dag en nacht.
Vandaar ook mijn vraag aan TS maar die schijnt verdwenen te zijn.
Laatst gewijzigd door bprosman op 14 mei 2017 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door 16again »

Harm.calc schreef:Bij "identieke" energiebelasting zou het verschil gelijk moeten blijven blijven. Of je bedoeldt daar iets anders.
Bij mijn weten betaal je de energiebelasting (=grootste deel van de energiekosten) per kWh.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Harm.calc »

16again schreef:Bij mijn weten betaal je de energiebelasting (=grootste deel van de energiekosten) per kWh.
Als het grootste deel van de kosten per kWh belasting is dan wordt het verschil tussen laagtarief en normaaltarief zonder dat deel belasting alleen maar groter.
Prima als mensen geld willen laten liggen maar voor mij is dit moeilteloos geld besparen.

PS
Ik zeg niet dat je een dubbel tarief meter moet laten plaatsen . . .

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door 16again »

Harm.calc schreef:Ik betaal 7,63% meer voor normaaltarief. Lijkt me makkelijk geld besparen.
Daarnaast is mijn verbruik laagtarief 4,45x het verbruik normaal tarief. Laagtarief is op werkdagen van 23-7u en in het weekend.
Samen praat je over 34% prijsverschil. Is aanzienlijk, lijkt mij.
Ik vrees dat we het niet eens gaan worden over je "besparingen" , wellicht beschik je toch over een ander telraam.
Als je daltarief 7.6% goedkoper is.....kun je natuurlijk nooit op 34% prijsverschil uitkomen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Harm.calc »

16again schreef:Ik vrees dat we het niet eens gaan worden over je "besparingen" , wellicht beschik je toch over een ander telraam.
Als je daltarief 7.6% goedkoper is.....kun je natuurlijk nooit op 34% prijsverschil uitkomen.
Is een eenvoudig rekensommetje. Laagtarief is goedkoper dan normaaltarief. Dat verschil moet je toch doorberekenen op je verbruik. Niets meer en niets minder :roll:

Of is het verschil maar 2 eurocent . . .

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door 16again »

Als al je energieverbruik tijdens normaaltarief is, dan heb je geen korting.
Als al je gebruik tijdens daltarief is, dan heb je 7.6% korting.
Dus afhankelijk van de verdeling van je gebruik tussen normaal en daltarief kom je dus uit op een korting ergens tussen de 0 en de 7.6%.

Als je "eenvoudig rekensommetje" uitkomt op een korting/prijsverschil van 34%, dan is dat sommetje simpelweg fout.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Harm.calc »

16again schreef:Als al je energieverbruik tijdens normaaltarief is, dan heb je geen korting.
Als al je gebruik tijdens daltarief is, dan heb je 7.6% korting.
Dus afhankelijk van de verdeling van je gebruik tussen normaal en daltarief kom je dus uit op een korting ergens tussen de 0 en de 7.6%.

Als je "eenvoudig rekensommetje" uitkomt op een korting/prijsverschil van 34%, dan is dat sommetje simpelweg fout.
7,6% goedkoper tarief op geen verbruik is 0% klopt. Dat doe je goed.
7,6% goedkoper tarief op een verbuik dat 385% hoger ligt resulteerd in . . .
Laatst gewijzigd door Harm.calc op 14 mei 2017 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Nijogeth »

....een korting van 7,6%.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het piektarief in het dal/piektarief ligt tegenwoordig hoger dan het tarief van de enkele meter. En het gaat om de centen. Niet de procenten.

Stel je gebruikt 1000 kwh: 400 piek 600 dal. Dan is je besparing circa 2 euro per JAAR.

Gesloten