LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afmelding slimme meter Eneco

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even snel het rekensommetje. Als Harm, 385% meer daltarief heeft, dan komt dat neer op bijna 80% daltarief en 20% piektarief. Dat houdt in dat de korting zo'n 6% is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door kweenie »

Of hij heeft gewoon een laag verbruik. Vaste kosten voor stroom zijn zo'n 200 euro per jaar, maar de vaste teruggave van energiebelasting is meer, ongeveer 370 euro. Alle je minder dan 170 euro aan elektriciteit verbruikt, dan krijg je dus zelfs geld terug op je energierekening.

Bij minder dan 1000 kWh kan het dus zelfs zijn dat een dubbele meter het verschil maakt tussen betalen en terugkrijgen. Al gaat het dan maar om een paar euro.

Met een behoorlijke hoeveelheid zonnepanelen, wat steeds meer mensen hebben, is dat niet zo onwaarschijnlijk. Bovendien​ heb je dan ook vooral verbruik als het donker is, in het lage tarief, dus.

barvdbergh
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2017 14:55

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door barvdbergh »

Ik heb vandaag stedin gebeld, omdat wij een 2x zo hoge gasrekening kregen voor 2 maanden verbruik, waarvan wij 1 maand niet aanwezig waren in het huis. Samen met hen hiernaar gekeken en gaf men ons gelijk, een zeer hoog verbruik!
Advies: loodgieter laten komen op eigen kosten om apparatuur in huis te laten nazien. Al zou alles in huis in orde zijn, moeten we dit zelf betalen.
Ander advies: een ijkmeting door hen laten uitvoeren, kosten 450 euro. Als blijkt dat de ijking correct is, moeten wij dat zelf betalen.
Wij hebben hier natuurlijk geen enkel inzicht in, of die ijking onafhankelijk gebeurt.
Ik ben absoluut niet tevreden met deze adviezen, wat nu te doen?

NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Afmelding slimme meter Eneco

Ongelezen bericht door NoNo123 »

Beste barvdbergh,

Ik weet niet zeker of dit voor u van toepassing is, maar ik raad u aan dIt topic even door te lezen:
Ongewoon hoog gasverbruik? Lees dit even door

NoNo

Gesloten