LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Email vermist in de bibliotheek?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
NeoDutchio
Berichten: 12395
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Alles is mogelijk, maar dit heeft te maken met wat u zelf gedaan heeft. Bent u wel uitgelogd in de bieb? Of gewoon de site weggeklikt en weggegaan? U bent de enige die antwoord kan geven op uw eigen vraag.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door lijfrente »

breien schreef:Omdat ik thuis geen printer heb en ik toch eens wat moest printen ging naar de plaatselijke bibliotheek. Daar opende ik mijn mailbox om de documenten te downloaden en uit te printen. De documenten waren mijn buskaartjes voor gisteren en eergisteren en een concertkaartje voor november 2017.
Opnieuw thuisgekomen opende ik op mijn eigen laptop weer mijn mailbox en al mijn mail was verdwenen
. Ik heb het zeker niet weggegooid en bij navraag met google was het ook definitief verdwenen.
Ik ben heel bang dat er in de bibliotheek wat mis is gegaan en dat daar ook de mails zijn kwijtgeraakt. De bibliotheek is een openbare gelegenheid en dat vind ik geen prettige plaats om mijn mails (zeker het concertkaartje) kwijt te raken. De geprinte versie heb ik heel gelukkig wel, maar toch zit het mij niet lekker.
De buskaartjes voor de flixbus van Groningen naar Oldenburg en retour waren gewoon geldig en daar was niets mis mee. Hoe erg is het als mail op een openbare computer uit mijn mailbox verdwijnt en kan iemand anders het hebben ingezien of iets in die geest? Dus kan iemand anders nu ook mijn concertkaartje in bezit hebben? Daar maak ik mij het meeste zorgen om. In Oldenburg heb ik het concert ook al gezien en daarom kijk ik zefs nog meer uit naar het concert in november in Groningen die keer.

Praten we hier over Webmail?

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk webmail, aangezien TS contact met google heeft gehad (dus waarschijnlijk Gmail). Kans is groot dat er inderdaad niet is uitgelogd en dat de persoon na TS direct in de mailbox van TS kwam.

Verwijderd

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

In gmail logt u uit door op uw avatar rechtsboven te klikken en daarna op uitloggen. Aan de andere kant: meestal vraagt een browser toch wel of ze uw wachtwoord moeten opslaan? U heeft hierna denk ik op 'ja' gedrukt, want voor zover ik weet, ook wanneer je de pagina met het rode kruisje weg klikt, ben je daarna uitgelogd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:Iedere keer als ik google met het kruisje rechtsboven afsloot en later opnieuw weer opstartte kon ik weer terug in mijn eigen mailbox.
precies dat is ook niet uitloggen, maar de browser afsluiten. Uitloggen gaat wel rechtsboven, maar dan op het icoontje, dan komt er een menu naar beneden en daar kan op uitloggen geklikt worden. Altijd verstandig bij openbare computers.
breien schreef:Het grootdte probleem is dat ik bang ben dat ook een ander nu mijn concertkaartje heeft. Zou dat kunnen is de vraag.
ja, op zich wel. Op zich kan iemand bij uw gehele mailbox gezeten hebben. Of dat gebeurd is, is bijna niet na te gaan.
JohnTheBassist schreef:Aan de andere kant: meestal vraagt een browser toch wel of ze uw wachtwoord moeten opslaan? U heeft hierna denk ik op 'ja' gedrukt, want voor zover ik weet, ook wanneer je de pagina met het rode kruisje weg klikt, ben je daarna uitgelogd.
hoeft niet perse. Als er nog een browser openstaat, dan sowieso niet. Dan bedoel ik niet een tabblad, maar een ander browservenster. Ik mag toch hopen bij een computer in een openbare bibliotheek dat die wel zo ingesteld staat dat die vraag niet gesteld wordt? Het kan namelijk wel ingesteld worden in de browser. En als het wachtwoord wel is opgeslagen, zo snel mogelijk wachtwoorden aanpassen.

lijfrente
Berichten: 237
Lid geworden op: 09 feb 2017 17:17

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door lijfrente »

breien schreef:
Nijogeth schreef:Ik denk webmail, aangezien TS contact met google heeft gehad (dus waarschijnlijk Gmail). Kans is groot dat er inderdaad niet is uitgelogd en dat de persoon na TS direct in de mailbox van TS kwam.
Iedere keer als ik google met het kruisje rechtsboven afsloot en later opnieuw weer opstartte kon ik weer terug in mijn eigen mailbox. Daar ging ook wat mis, alleen heb ik er niet veel aandacht aanbesteed. Maar hoe log ik anders uit dan met het kruisje rechtboven in het scherm? In eerdere gevallen dat ik in de bibliotheek mijn mailbox opende is dit nog nooit gebeurd,
Dat ik mijn mail kwijt ben ik jammer dan. Het grootdte probleem is dat ik bang ben dat ook een ander nu mijn concertkaartje heeft. Zou dat kunnen is de vraag. Met meer geluk dan wijsheid heb ik zelf wel de geprinte versie.
Ja en daar gaat het mis!

Dit kan je thuis doen, maar niet op een openbaar internet punt.
Uitloggen zoals al door mijn voorgangers beschreven.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door Jetsertje »

breien schreef:
Nijogeth schreef:Het grootdte probleem is dat ik bang ben dat ook een ander nu mijn concertkaartje heeft. Zou dat kunnen is de vraag.
Die kans bestaat en daar kom je pas echt achter op het moment dat je bij het concert staat en blijkt dat er al iemand naar binnen is met jouw kaart.

Hoe eerder je binnen bent, hoe groter de kans dat je die melding niet krijgt.

BL2
Berichten: 4876
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door BL2 »

Eigenlijk moet de openbare computer dan ook zo ingesteld staan (is op mijn werk ook zo, uit veiligheidsoverweging) dat bij stoppen met werken de gehele brouwsergeschiedenis automatisch gewist wordt.

In het ergste geval heeft iemand je gehele mailbox inhoud doorgezonden naar zijn/haar eigen mailbox, en daarna jou mailbox geheel leeg gemaakt om eventuele sporen te wissen.
Daarna jou kaartje op een verkoopsite aangeboden. Ruim op tijd aanwezig zijn, is dan de manier om onheil voor te zijn, de eerste welke de kaart scant, mag naar binnen........

Verder eens goed nadenken wat er allemaal nog meer te lezen viel. In ieder geval alle wachtwoorden wijzigen bij banken, forums enz.
Een eigen printer kost masr een paar tientjes.

Zombiemaster
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Als die printers ook niet zo duur waren, had je er zelf een kunnen hebben. Vooral al je weinig print zou een laserprinter een uitkomst zijn, daar droogt de inkt niet van uit. Maar ja kost toch algauw 51,50 euro zo'n ding, maar kan wel 10-20 jaar mee.

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

breien schreef:Omdat ik thuis geen printer heb en ik toch eens wat moest printen ging naar de plaatselijke bibliotheek. Daar opende ik mijn mailbox om de documenten te downloaden en uit te printen. De documenten waren mijn buskaartjes voor gisteren en eergisteren en een concertkaartje voor november 2017.
Opnieuw thuisgekomen opende ik op mijn eigen laptop weer mijn mailbox en al mijn mail was verdwenen. Ik heb het zeker niet weggegooid en bij navraag met google was het ook definitief verdwenen.
Ik ben heel bang dat er in de bibliotheek wat mis is gegaan en dat daar ook de mails zijn kwijtgeraakt. De bibliotheek is een openbare gelegenheid en dat vind ik geen prettige plaats om mijn mails (zeker het concertkaartje) kwijt te raken. De geprinte versie heb ik heel gelukkig wel, maar toch zit het mij niet lekker.
De buskaartjes voor de flixbus van Groningen naar Oldenburg en retour waren gewoon geldig en daar was niets mis mee. Hoe erg is het als mail op een openbare computer uit mijn mailbox verdwijnt en kan iemand anders het hebben ingezien of iets in die geest? Dus kan iemand anders nu ook mijn concertkaartje in bezit hebben? Daar maak ik mij het meeste zorgen om. In Oldenburg heb ik het concert ook al gezien en daarom kijk ik zefs nog meer uit naar het concert in november in Groningen die keer.

Tips zijn al gegeven maar wellicht kun je, als deze zijn, de camerabeelden opvragen en "zien" wie er na jou achter de betreffende PC is gaan zitten.

En zou als de wiederweerga je wachtwoord wijzigen. Je weet maar nooit of behalve het wissen /doorsturen van je mail ook andere instellingen zijn aangepast.

BL2
Berichten: 4876
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door BL2 »

Die camerabeelden krijg je echt niet te zien. Privacy, weet je wel.......
Voordat je het weet beschuldig je een compleet vreemde ten onrechte. Dan hebben TS en bibliotheek een fors probleem.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door newmikey »

Sorry hoor maar sommige mensen zouden toch eerst een computervaardigheidsbewijs moeten hebben vóórdat ze op andermans computer (de bieb) het internet op mogen. U bent onverantwoordelijk bezig, niet alleen naar uzelf toe maar ook naar de volgende gebruiker van die PC in de bieb en naar die arme IT beheerders die de troep op kunnen ruimen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Email vermist in de bibliotheek?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

lijfrente schreef:
breien schreef:
Nijogeth schreef:Ik denk webmail, aangezien TS contact met google heeft gehad (dus waarschijnlijk Gmail). Kans is groot dat er inderdaad niet is uitgelogd en dat de persoon na TS direct in de mailbox van TS kwam.
Iedere keer als ik google met het kruisje rechtsboven afsloot en later opnieuw weer opstartte kon ik weer terug in mijn eigen mailbox. Daar ging ook wat mis, alleen heb ik er niet veel aandacht aanbesteed. Maar hoe log ik anders uit dan met het kruisje rechtboven in het scherm? In eerdere gevallen dat ik in de bibliotheek mijn mailbox opende is dit nog nooit gebeurd,
Dat ik mijn mail kwijt ben ik jammer dan. Het grootdte probleem is dat ik bang ben dat ook een ander nu mijn concertkaartje heeft. Zou dat kunnen is de vraag. Met meer geluk dan wijsheid heb ik zelf wel de geprinte versie.
Ja en daar gaat het mis!

Dit kan je thuis doen, maar niet op een openbaar internet punt.
Uitloggen zoals al door mijn voorgangers beschreven.
Zelfs als je thuis bent kan je het beste gewoon uitloggen. Zolang je ingelogd bent bij Google, kunnen ze nog meer informatie van je verzamelen. Als je uitgelogd bent kunnen ze hoogstens een correlatie maken tussen een IP adres en een vermoedelijke gebruiker.

Gesloten