LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BBR
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2017 17:34

nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door BBR »

In juni zal volgens nieuwe wetgeving onze bel bundel ook gelden in andere Eurolanden.
Dat betekent dus dat ik bijvoorbeeld vanuit Frankrijk mijn bundel kan gebruiken voor bellen naar Nederland.
Nu heb ik begrepen dat dit andersom niet het geval is. Van hier, Nederland, naar bijv. Frankrijk bellen kan niet met de bundel.
De logica ontgaat mij. Wie legt mij dat uit?

BBR

NeoDutchio
Berichten: 12395
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Probeer de vraag eens aan uw provider te stellen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door Brainless »

In heel de EU kun je bellen/internetten zoals wat je normaal binnen Nederland kon.
Dus met je belbundel kun je nu bellen naar Frankrijk/Duitsland en vanuit deze landen ook weer naar Nederland.
Ook je internet/smsbundel is geldig voor heel de EU.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door sjohie »

BBR schreef:In juni zal volgens nieuwe wetgeving onze bel bundel ook gelden in andere Eurolanden.
Dat betekent dus dat ik bijvoorbeeld vanuit Frankrijk mijn bundel kan gebruiken voor bellen naar Nederland.
Nu heb ik begrepen dat dit andersom niet het geval is. Van hier, Nederland, naar bijv. Frankrijk bellen kan niet met de bundel.
De logica ontgaat mij. Wie legt mij dat uit?

BBR
Eeuh, roaming kan alleen als het toestel, doorgaans met zijn baasje, jij dus, fysiek in het buitenland is. Hoe kan je dan van Nederland naar Frankrijk bellen? Je kan, en kon, nooit een derde persoon laten bellen met jouw bundel, dus als mensen vanuit Nederland jou bellen als je in Frankrijk bent, dan gaan de belkosten van hún bundel.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat hij de buitenlandtarieven bedoeld. Ik weet niet of deze blijven bestaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door kweenie »

Eeuh, roaming kan alleen als het toestel, doorgaans met zijn baasje, jij dus, fysiek in het buitenland is. Hoe kan je dan van Nederland naar Frankrijk bellen?

Precies zoals het er staat, als jij in Nederland bent en je wilt een kennis met een Frans nummer bellen. Is dat zo gek?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door berndv »

wat er veranderd zijn de regels voor roaming. Roaming is het gebruik maken van een ander netwerk dan je eigen providers netwerk. Doorgaans doet men dat als men in het buitenland is. In Nederland kan je immers geen gebruik maken van de netwerken van de andere providers. De regels voor internationaal bellen vanuit Nederland veranderen niet, tenzij de provider dit anders aanpakt, maar die tarieven vallen niet onder de nieuwe regels.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Kort gezegd: je betaalt nog steeds extra voor bellen naar buitenlandse nummers maar het Europese land waar je staat maakt niet meer uit voor je bundel. De vergelijking die je maakt gaat simpelweg niet op omdat het niets met de nieuwe regels te maken heeft.

Teunbosseman
Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBR schreef:In juni zal volgens nieuwe wetgeving onze bel bundel ook gelden in andere Eurolanden.
Dat betekent dus dat ik bijvoorbeeld vanuit Frankrijk mijn bundel kan gebruiken voor bellen naar Nederland.
Nu heb ik begrepen dat dit andersom niet het geval is. Van hier, Nederland, naar bijv. Frankrijk bellen kan niet met de bundel.
De logica ontgaat mij. Wie legt mij dat uit?

BBR

Ligt aan het soort abo. Ik heb nu Hollandse Nieuwe en daarme kan ik wel vanuit NL naar bv FR bellen zij het met het daarvoor gerekende tarief. Maar dat is dan geen roaming.

Niet iedere provider of abo zal dit hebben.

Kortom, bellen / sms / internet in het buitenland is roaming . Afhankelijk va het soort abo kunnen kosten voor bellen naar het buitenland wel /niet uit je bundel komen.

Pietjebo
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2017 13:35

Re: nieuwe regels mobiel bellen/internet in Europa

Ongelezen bericht door Pietjebo »

Ik heb net al op een andere topic gereageerd wat ook over het bellen gaat na 15 juni. Bij KPN is het dat je niet vanuit Nederland kunt bellen naar een EU land met een ouder abonnement. Bij Youfone is het geen probleem. Gek toch?

Gesloten