LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen Garantie Ikea
Geen Garantie Ikea
Ik heb 5jaar geleden een huis gekocht met een keuken van Ikea die 2 jaar daarvoor is geplaats.
Nu is het probleem dat er op meerdere deurtjes bellen komen te staan.
Er zit 25jaar garantie op Ikea keukens dus ik heb contact opgenomen met Ikea.
Nu wil de Ikea niets doen omdat ik geen aankoopbon/pakbon of bankafschrift heb.
De mensen waar ik de woning van heb gekocht zijn uit elkaar en hebben helaas niets meer en de bankrekening waarmee de keuken is betaald was hun gezamenlijke rekening en die is dus opgeheven.
Ikea blijft zich beroepen op de algemene voorwaarde dat aankoopbewijs noodzakelijk is.
Dit type keuken word alleen bij Ikea verkocht en ook sowieso korter dan 25 jaar dus het valt altijd binnen de garantieperiode van 25 jaar.
Ik vind dat ze wel wat coulanter kunnen zijn naar klanten. Een keuken moet toch langer mee kunnen gaan dan 7 jaar.
De mensen waar ik de woning van heb gekocht zijn uit elkaar en hebben helaas niets meer en de bankrekening waarmee de keuken is betaald was hun gezamenlijke rekening en die is dus opgeheven.
Ikea blijft zich beroepen op de algemene voorwaarde dat aankoopbewijs noodzakelijk is.
Dit type keuken word alleen bij Ikea verkocht en ook sowieso korter dan 25 jaar dus het valt altijd binnen de garantieperiode van 25 jaar.
Ik vind dat ze wel wat coulanter kunnen zijn naar klanten. Een keuken moet toch langer mee kunnen gaan dan 7 jaar.
Re: Geen Garantie Ikea
Klopt helemaal, maar de harde voorwaarde is nu eenmaal dat garantie alleen met aankoop bewijs wordt gegeven. Mijn ervaring met Ikea is dat ze nooit kinderachtig doen wat betreft garantie. Maar ze moeten wel ergens de grens trekken.
U schrijft dat u vind dat de Ikea wat coulanter zou kunnen zijn. Daarin zit het hem, u bent namelijk helemaal geen klant. Ikea doet haast nooit moeilijk in geval van garantiezaken, en stelt slechts één eis, het hebben van een aankoopbewijs.arjanvdh schreef:Ik heb 5jaar geleden een huis gekocht met een keuken van Ikea die 2 jaar daarvoor is geplaats.
Voordeel voor u is dat u de keuken nu helemaal naar smaakt kunt maken met eventueel andere frontjes, en bij de Ikea kosten ze ook niet eens de hoofdprijs.
Algeme voorwaarde is algemene voorwaarde helaas, of je er nu voor of nadeel van hebt, helaas.
Als keuken nu nog geleverd wordt is het misschien mogelijk een set losscheuren te bestellen tegen betaling. In de hoop dat er geen kleurverschil is.....
Als keuken nu nog geleverd wordt is het misschien mogelijk een set losscheuren te bestellen tegen betaling. In de hoop dat er geen kleurverschil is.....
Lijkt een beetje op een topic van laatst: viewtopic.php?f=2&t=171443#p2376787
Je zult dus toch echt bij de vorige eigenaar moeten aankloppen. Als zij die keuken bij het huis hebben verkocht met de garantie, dan moeten zij die nakomen. Dat kan alleen wel heel lastig worden, zeker als ze uit elkaar zijn.
Je zult dus toch echt bij de vorige eigenaar moeten aankloppen. Als zij die keuken bij het huis hebben verkocht met de garantie, dan moeten zij die nakomen. Dat kan alleen wel heel lastig worden, zeker als ze uit elkaar zijn.
Naast het bovenstaande zal de klant ook nog moeten aantonen dat het een fabricagefout is en niet verkeerd gebruikt is (hete föhn er op gezet bijvoorbeeld)
Kansloze missie.
Kansloze missie.
Wel een tip voor een ander. Vraag altijd om het betalingsbewijs van de keuken, badkamer, vloeren etc..
Hete fohn is natuurlijk niet aannemelijk.... Maar hoeveel mensen hebben er niet een waterkoker of eierkoker in gebruik onder folie deurtjes?crazyme schreef:Naast het bovenstaande zal de klant ook nog moeten aantonen dat het een fabricagefout is en niet verkeerd gebruikt is (hete föhn er op gezet bijvoorbeeld)
Kansloze missie.
Het zal ook bij andere zaken, dus niet alleen een IKEA keuken, spelen dat je voor garantie wel een aankoopbewijs nodig hebt. Dus ook als er bijvoorbeeld een Bosch oven zou zijn ingebouwd die binnen korte tijd stuk zou gaan.
Maar los van bewijs dat de keuken van IKEA is en binnen de garantie valt, heb je ook te maken met het kunnen aangeven welk onderdeelnummer er vervangen moet worden. Een keukenserie heeft misschien wel een paar honderd verschillende onderdelen. Dus met 'de lade is kapot' zul je nog niet zo ver komen...
(En dan heb je ook nog de mogelijkheid van frauderen. Mensen die een paar keer of bij verschillende vestigingen langs gaan en zo proberen het zelfde onderdeel vaker nieuw te krijgen.)
Het is dus niet alleen het bewijs dat het een IKEA keuken is, er hangt veel meer mee samen. IKEA doet dit dus niet voor niets en ook niet alleen voor de vorm.
Maar los van bewijs dat de keuken van IKEA is en binnen de garantie valt, heb je ook te maken met het kunnen aangeven welk onderdeelnummer er vervangen moet worden. Een keukenserie heeft misschien wel een paar honderd verschillende onderdelen. Dus met 'de lade is kapot' zul je nog niet zo ver komen...
(En dan heb je ook nog de mogelijkheid van frauderen. Mensen die een paar keer of bij verschillende vestigingen langs gaan en zo proberen het zelfde onderdeel vaker nieuw te krijgen.)
Het is dus niet alleen het bewijs dat het een IKEA keuken is, er hangt veel meer mee samen. IKEA doet dit dus niet voor niets en ook niet alleen voor de vorm.
Bij de aankoop woning waar een Ikea keuken en nog veel meer word aangeboden altijd de facturen vragen.
Op de dakbedekking zit ook vaak 10 of 20 jaren garantie dus bij koop woning bewijzen eisen en anders minder bieden wegens geen garantie bewijs.
U had korting op de woning aankoop kunnen krijgen bij geen factuur.
Naast de Ikea keuken dus ook de badkamer, laminaat vloeren en bitumen daken of kozijnen tot 10 jaren KOMO.... op HR++ glas.
Naast de aankoop datum willen ze bij Ikea ook de juiste vaak vreemde niet te onthouden naam hebben.
Een verkeerde kleur want soms wisselen ze een tintje of gaan op andere leverancier over.
Daarom is de factuur die ze bij de keuken leverde zo belangrijk voor nabestellen geclaimde producten.
Een deurtje meenemen wat al 5 jaren of langer niet leverbaar meer is hebben ze niets aan....
Ze moeten met een code bestellen en zonder bon komen ze daar niet meer achter.
Zorg daarom bij aankoop huis dat alle facturen voor eventuele garantie of nabestellen aanwezig zijn en niet jaren later!
Op de dakbedekking zit ook vaak 10 of 20 jaren garantie dus bij koop woning bewijzen eisen en anders minder bieden wegens geen garantie bewijs.
U had korting op de woning aankoop kunnen krijgen bij geen factuur.
Naast de Ikea keuken dus ook de badkamer, laminaat vloeren en bitumen daken of kozijnen tot 10 jaren KOMO.... op HR++ glas.
Naast de aankoop datum willen ze bij Ikea ook de juiste vaak vreemde niet te onthouden naam hebben.
Een verkeerde kleur want soms wisselen ze een tintje of gaan op andere leverancier over.
Daarom is de factuur die ze bij de keuken leverde zo belangrijk voor nabestellen geclaimde producten.
Een deurtje meenemen wat al 5 jaren of langer niet leverbaar meer is hebben ze niets aan....
Ze moeten met een code bestellen en zonder bon komen ze daar niet meer achter.
Zorg daarom bij aankoop huis dat alle facturen voor eventuele garantie of nabestellen aanwezig zijn en niet jaren later!
Volgens mij bent u geen keukenklant van Ikea, Tenzij de garantie overgedragen kan worden.