Vandaag kreeg ik van KPN bijgevoegde bizarre mail over mijn clouddienst Backup Online. Deze online clouddienst is altijd onbeperkt geweest (al een jaar of 2 maak ik er met dankbaarheid gebruik van) en ik heb ook altijd van de medewerkers van KPN te horen gekregen dat het ECHT onbeperkt zou zijn. Als filmmaker produceer ik nogal wat materiaal dus ik heb er inderdaad wel behoorlijk veel data op staan. KPN komt nu echter INEENS zonder waarschuwing met een nieuw beleid en een maandbedrag van 100 (!) keer zo veel, 600 euro ex. BTW dus 726 euro PER MAAND!
Ik zou eventueel wel bereid zijn om maandelijks bv 25 euro te betalen ipv 6 euro, maar dit is absurd en bovendien zijn concurrenten op dit moment een factor 20 goedkoper...Transip.nl biedt bijvoorbeeld ook een backup in de cloud aan van 10Tb voor 50 euro.
Dit gaat mij weer heel veel tijd kosten om een andere oplossing te zoeken en in te richten, zo ga je niet met je vaste klanten om, ik heb alles bij KPN, 2 mobiele telefoon abonnementen, TV, internet glasvezel, vaste telefoon etc.
Tijd om Tros Radar in te schakelen dacht ik zo!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bijgevoegd de mail van KPN...
PS: Rekenen kunnen ze bij KPN blijkbaar ook niet want 5500/100 x 6 euro = 330 euro en niet 600 euro...