In twee uitzendingen besteedt Radar Extra aandacht aan het belabberde werkgelegenheidsperspectief voor 55-plussers. Ook zal belicht worden of een basisinkomen soelaas kan bieden. Voor 65-plussers bestond dat basisinkomen al heel lang -> de AOW. Maar door de huidige regering is er voor gekozen om dat basisinkomen te gaan versoberen. "Omdat Nederland er economisch slecht voor stond". Met uitgestelde AOW en de slechte arbeidsmarkt voor 55-plussers zal er een groter beroep op de bijstand gedaan gaan worden. Het heeft dus helemaal geen zin om de AOW-leeftijd verder te verhogen!
Teken daarom de petitie STOP DE VERHOGING VAN DE AOW-LEEFTIJD!
https://petities.nl/petitions/stop-de-v ... ?locale=nl
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stop de verhoging van de AOW-leeftijd
-
Re: Stop de verhoging van de AOW-leeftijd
Beste Forumgebruikers,
De moderatie is overgegaan tot verwijdering van alle berichten - behalve de openingspost - uit dit topic, omdat veel reacties niet aan de gedragsregels voldeden.
Reacties op dit forum moeten te allen tijde aan de gedragsregels voldoen. Forumgebruikers riskeren een waarschuwing of verbanning wanneer berichten deze gedragsregels overtreden: https://radar.avrotros.nl/over/gedragsr ... oorwaarden.
De moderatie is overgegaan tot verwijdering van alle berichten - behalve de openingspost - uit dit topic, omdat veel reacties niet aan de gedragsregels voldeden.
Reacties op dit forum moeten te allen tijde aan de gedragsregels voldoen. Forumgebruikers riskeren een waarschuwing of verbanning wanneer berichten deze gedragsregels overtreden: https://radar.avrotros.nl/over/gedragsr ... oorwaarden.
@Moderatie
Blijkbaar alleen copy/paste, want dit bericht lees ik heel vaak, maar wordt dan niet gehandhaafd?
Blijkbaar alleen copy/paste, want dit bericht lees ik heel vaak, maar wordt dan niet gehandhaafd?
Jammer. Volgens mij was er wel een constructieve discussie gaande, op wat uitzonderingen daargelaten.
Anyways, ik heb er momenteel al 13 jaar opzitten en heb er nog 45,5 jaar te gaan. Er even vanuitgaande dat mijn AOW leeftijd van 71,5 niet zal stijgen (yea right)....
Het is vervelend door de mensen die worden geraakt door de AOW verhoging, maar het is onbetaalbaar op de lange termijn. Ik heb er verder ook geen problemen mee dat ik op latere leeftijd pas een AOW uitkering krijg. Ik moet er dus zelf voor zorgen dat ik eerder kan stoppen, en niet rekenen op de overheid...
Anyways, ik heb er momenteel al 13 jaar opzitten en heb er nog 45,5 jaar te gaan. Er even vanuitgaande dat mijn AOW leeftijd van 71,5 niet zal stijgen (yea right)....
Het is vervelend door de mensen die worden geraakt door de AOW verhoging, maar het is onbetaalbaar op de lange termijn. Ik heb er verder ook geen problemen mee dat ik op latere leeftijd pas een AOW uitkering krijg. Ik moet er dus zelf voor zorgen dat ik eerder kan stoppen, en niet rekenen op de overheid...
Yup. Dat is de realiteit en geldt evengoed voor mij.Hatertje schreef:Jammer. Volgens mij was er wel een constructieve discussie gaande, op wat uitzonderingen daargelaten.
Jawel hoor, AOW kun je beuren ook als je partner jonger is en nog werkt. Daarnaast kun je zo veel kapitaal hebben als je zelf wil. Voor bijstand gelden andere eisen, waardoor dit de samenleving geld bespaart. Het heeft dus wel degelijk zin om een hogere AOW leeftijd toe te passen.Rob Goedhart schreef: Met uitgestelde AOW en de slechte arbeidsmarkt voor 55-plussers zal er een groter beroep op de bijstand gedaan gaan worden. Het heeft dus helemaal geen zin om de AOW-leeftijd verder te verhogen!
Inderdaad. Ik denk dat niet iedereen die energie er nog eens in gaat steken. Jammer, want er stonden zeer nuttige argumenten.Hatertje schreef:Jammer. Volgens mij was er wel een constructieve discussie gaande, op wat uitzonderingen daargelaten.
Er zal zeker langer een beroep op bijstand en andere regelingen worden gedaan door mensen die in die regelingen zitten. Maar die extra kosten zijn veel lager dan de opbrengst van een latere ingang van de AOW. (Die extra kosten zijn overigens ook al meegenomen in de 'berekeningen' van de effecten van verhoging/verlaging van de AOW-leeftijd.)Rob Goedhart schreef: Met uitgestelde AOW en de slechte arbeidsmarkt voor 55-plussers zal er een groter beroep op de bijstand gedaan gaan worden. Het heeft dus helemaal geen zin om de AOW-leeftijd verder te verhogen!
Er zijn trouwens meer 55-plussers die werken dan die niet werken. Zelfs bij de groep 60-65 jaar heeft meer dan de helft werk. Het aantal werkenden in die groep is de laatste 15 jaar van ruim 20% gestegen naar ruim 50%.