LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door HansMPL »

Waarom worden alle vroeg gepensioneerden uit het leger (gedeeltelijk) gecompenseerd en de 'gewone man' NIET?
Waarom hebben allen die werkeloos zijn geworden een 'basis-inkomen' ter overbrugging naar hun AOW leeftijd en zij die op hun 59ste werkeloos zijn geworden (of iets eerder) helemaal niets? Zij mogen wèl hun huis gaan opeten en - zoals ondergetekende, het zelf gespaarde pensioen opeten. Ook ter overbrugging naar mijn AOW.

Bovendien MIJN AOW is al 67+4 maanden. Dit geldt voor veel 60-jarigen. Toen dit werd ingesteld was ik al eerder werkeloos; op één of andere manier piest mijn leeftijd steeds naast de pot!

Hoezo nog vertrouwen in de politiek na bijna 40 jaar veel geld opgebracht te hebben.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

HansMPL schreef:Waarom worden alle vroeg gepensioneerden uit het leger (gedeeltelijk) gecompenseerd en de 'gewone man' NIET?
Waarom hebben allen die werkeloos zijn geworden een 'basis-inkomen' ter overbrugging naar hun AOW leeftijd en zij die op hun 59ste werkeloos zijn geworden (of iets eerder) helemaal niets? Zij mogen wèl hun huis gaan opeten en - zoals ondergetekende, het zelf gespaarde pensioen opeten. Ook ter overbrugging naar mijn AOW.

Bovendien MIJN AOW is al 67+4 maanden. Dit geldt voor veel 60-jarigen. Toen dit werd ingesteld was ik al eerder werkeloos; op één of andere manier piest mijn leeftijd steeds naast de pot!

Hoezo nog vertrouwen in de politiek na bijna 40 jaar veel geld opgebracht te hebben.
Je zegt dat je veel geld hebt opgebracht, maar niets is minder waar. De vergrijzing kost de generaties na jou een heleboel meer geld dan dat jouw generatie ooit heeft betaald. Ja, het is zuur voor je, maar zo slecht heb je het nog niet.

Het is immers niet jouw generatie die de rekening betaalt, maar de generaties na de jouwe. Je krijgt gewoon WW en hulp met het vinden van nieuw inkomen. Lukt dat niet, dan zul je eerst moeten voldoen aan de voorwaarden van bijstand.

Dat is voor ons niet anders... Maar mijn pensioenleeftijd is wel 72+.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door HansMPL »

Maar die is gesloten!

Ben reuze benieuwd naar de extra uitzending van vanavond en volgende week!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door GJvdZ »

HansMPL schreef:
Bovendien MIJN AOW is al 67+4 maanden. Dit geldt voor veel 60-jarigen. Toen dit werd ingesteld was ik al eerder werkeloos; op één of andere manier piest mijn leeftijd steeds naast de pot!

Dat komt omdat jouw/jullie generatie alles heeft opgemaakt! Op school gezeten toen je nog onbeperkt met beurs kon studeren, alle mogelijke premie-koopwoningmogelijkheden gehad, maximaal kunnen profiteren van fiscaal voordeel van hypotheken, periodes met de grootste loonstijgingen meegemaakt enz, enz.

En nu komt de rekening. maar troost je: de jongere generatie moet ziçh tot over z'n oren in de schulden steken om een opleiding te kunnen doen, vervolgens is het praktisch onmogelijk om een fatsoenlijk huis te kopen omdat ze die studielening moeten terugbetalen en tegelijkertijd de achterlijk hoge prijzen voor een huis van de babyboomers (je weet wel: die mensen die in destijds met veel subsidie een premiekoopwoning konden kopen en de hele looptijd maximale HRA hebben gehad) moeten kopen omdat die uiteraard geen cent minder voor hun huis willen hebben. Verder mag die generatie ook nog eens de AOW premies voor een steeds grotere groep ouderen ophoesten, alsmede een buitenproportioneel deel van de ziektekosten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ja, dat hele "ik ben oud en zielig" begint nu wel heel erg oud te worden...... Rijkste groep binnen de samenleving, en klagen kan men het best.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door scontra »

Julie4444 schreef:Ja, dat hele "ik ben oud en zielig" begint nu wel heel erg oud te worden...... Rijkste groep binnen de samenleving, en klagen kan men het best.
@Julie4444,

Hoewel ik wel "oud" ben (maar ja wat is de definitie van "oud") , maar vooral niet zielig, heeft u van mij nergens een klacht kunnen lezen, ik kan mij dat in ieder geval met de beste wil van de wereld niet voorstellen.
En nee, ik ben het (nog) niet "vergeten". ;-)

Overigens, generaliseren lijkt mij niet correct in deze, aangezien er een hele grote groep ouderen is die het echt niet al te breed hebben en dat is niet alleen hun eigen schuld.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Werkeloze 55+ (geb. 1956)

Ongelezen bericht door Radar »

breien schreef:viewtopic.php?f=151&t=172027
Daarom is dit topic door Radar zelf in het leven geroepen.
Zoals breien terecht aangeeft, graag verder discussiëren in het topic viewtopic.php?f=151&t=172027.

Gesloten