LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ECI Reclame.
-
ECI Reclame.
Beste Mensen,
de laatste tijd ziet u een reclamespotje van het ECI. DOE DAAR NIET AAN MEE!! Je kan alleen maar dat pakketje krijgen, wanneer je een jaar lid word. de praktijk echter leert, dat wanneer je geen bestelling doet, dat je dan voor minimaal 7,50 een bestelling kan plaatsen. Doch ik heb even op www.eci.nl gekeken en ik zag tot mijn stomme verbazing dat het laagste bedrag dat je kan bestellen 25,= is in plaats van 7,50. Doch dat zeggen ze er bewust niet bij. Verder heb ik gezien, dat je dan een jaar lid moet zijn en ieder kwartaal een bestelling te doen voor 25,= voor boeken waar je eigenlijk niet in geinteresseerd bent. Wanneer je de prijzen van ene boekhandel bekijkt en die van ECI, dan merk je al gauw op er door ECI 33% meer winst op die boeken zit als op de boeken van de reguliere boekhandel. Tel uit je winst. Dus vanuit die reclame en door dat als inkoppertje te gebruiken zie je ook dat je je zelf vol onnodige kosten zet als je aan die actie mee doet.
Wanneer je lastig bent aan hun telefoon, dan proberen ze agressievere methodes en maken ze je voor rotte vis; zwijn en nog andere bewoordingen uit door die wijven die daar achter de telefoons zitten. Aardig zijn staat niet in hun woordenboek en klantvriendelijkheid ook niet.
Kunnen ze niets beters verzinnen dan alleen maar mensen op te lichten; af te persen en een loer te draaien??
de laatste tijd ziet u een reclamespotje van het ECI. DOE DAAR NIET AAN MEE!! Je kan alleen maar dat pakketje krijgen, wanneer je een jaar lid word. de praktijk echter leert, dat wanneer je geen bestelling doet, dat je dan voor minimaal 7,50 een bestelling kan plaatsen. Doch ik heb even op www.eci.nl gekeken en ik zag tot mijn stomme verbazing dat het laagste bedrag dat je kan bestellen 25,= is in plaats van 7,50. Doch dat zeggen ze er bewust niet bij. Verder heb ik gezien, dat je dan een jaar lid moet zijn en ieder kwartaal een bestelling te doen voor 25,= voor boeken waar je eigenlijk niet in geinteresseerd bent. Wanneer je de prijzen van ene boekhandel bekijkt en die van ECI, dan merk je al gauw op er door ECI 33% meer winst op die boeken zit als op de boeken van de reguliere boekhandel. Tel uit je winst. Dus vanuit die reclame en door dat als inkoppertje te gebruiken zie je ook dat je je zelf vol onnodige kosten zet als je aan die actie mee doet.
Wanneer je lastig bent aan hun telefoon, dan proberen ze agressievere methodes en maken ze je voor rotte vis; zwijn en nog andere bewoordingen uit door die wijven die daar achter de telefoons zitten. Aardig zijn staat niet in hun woordenboek en klantvriendelijkheid ook niet.
Kunnen ze niets beters verzinnen dan alleen maar mensen op te lichten; af te persen en een loer te draaien??
Re: ECI Reclame.
Niet alles wat hierboven geschreven wordt is helemaal waar. Ikzelf ben lid van ECI. Ik ben ook lid geworden omdat ik dan 5 gratis cd's kon uitzoeken (wat dus wel de moeite waard is) en inderdaad, je moet dan wel minimaal een jaar lid blijven. Dat is mij toen ook meteen gezegd. En ach, elk kwartaal moet je een aankoop doen, dat is dus MAAR 4 keer per jaar. Normaalgesproken koop ik wel meer boeken per jaar, ik vind het ook leuk om boeken kado te doen. En die minimaal 25euro klopt ook niet. Ik koop elke 3 maanden een boek voor gemiddeld 15 euro. De boeken zijn vaak wel goedkoper dan in de normale boekwinkel, de cd's zijn wel belachelijk duur bij ECI, die zou ik daar dan ook nooit kopen. Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit via internet bestel, maar altijd naar het ClubCenter ga, maar het lijkt me sterk dat daar andere regels gelden....
En bellen naar de klantenservice, tja ik heb nog nooit naar ECI hoeven bellen maar heb wel ervaring met andere bedrijven (bellen is vaak een hel), maar als ik met vragen naar het ClubCenter ging werd ik altijd supervriendelijk geholpen.
En bellen naar de klantenservice, tja ik heb nog nooit naar ECI hoeven bellen maar heb wel ervaring met andere bedrijven (bellen is vaak een hel), maar als ik met vragen naar het ClubCenter ging werd ik altijd supervriendelijk geholpen.
Zelf ben ik ook klant van de ECI en ik koop vaak pocketboekjes voor 7.50 en die tellen gewoon als kwartaalafname. Ook koop ik er vaak die midprice boeken. Die zijn in de gewone boekhandel 12.50 en bij de ECI dus 11 euro en als extra aankoop zelfs 9.75.
Als ik 7.50 en 9.75 bij elkaar optel kom ik dus zelfs niet eens aan de 25 euro.
Als ik 7.50 en 9.75 bij elkaar optel kom ik dus zelfs niet eens aan de 25 euro.
Ook ik ben van mening dat neptunus1963 in zijn verhaal de zaak lichtelijk overdrijft.
Ruim 30 jaar geleden werd ook ik, in een impulsieve bui, lid van de ECI.
Echte problemen heb ik nooit gekend. Ja misschien die ene keer dat ik een verkeerd boek kreeg thuis gestuurd. Maar geen nood. Ik kreeg het advies naar hun winkel te gaan en het daar om te ruilen tegen het boek wat ik wel besteld had.
Mijn vrouw, waar ik in die periode mee trouwde, was ook lid van de ECI.
Wij vonden 2 afzonderlijke lidmaatschappen in 1 gezin te veel.
En ook hier was het weer na 1 telefoontje geregeld. Het opgezegde lidmaatschap hoefde zelfs niet uitgediend te worden.
En bestelling, die gingen we in de ECI winkel halen.
Daar kon je eerst even het boek bekijken, zodat je wist of je het wel of niet wilde hebben.
En als we geen zin hadden in een "duur"boek, dan kochten we iets anders wat goedkoop was.
Wij zijn ongeveer 15 jaar lid geweest van ECI.
Ruim 30 jaar geleden werd ook ik, in een impulsieve bui, lid van de ECI.
Echte problemen heb ik nooit gekend. Ja misschien die ene keer dat ik een verkeerd boek kreeg thuis gestuurd. Maar geen nood. Ik kreeg het advies naar hun winkel te gaan en het daar om te ruilen tegen het boek wat ik wel besteld had.
Mijn vrouw, waar ik in die periode mee trouwde, was ook lid van de ECI.
Wij vonden 2 afzonderlijke lidmaatschappen in 1 gezin te veel.
En ook hier was het weer na 1 telefoontje geregeld. Het opgezegde lidmaatschap hoefde zelfs niet uitgediend te worden.
En bestelling, die gingen we in de ECI winkel halen.
Daar kon je eerst even het boek bekijken, zodat je wist of je het wel of niet wilde hebben.
En als we geen zin hadden in een "duur"boek, dan kochten we iets anders wat goedkoop was.
Wij zijn ongeveer 15 jaar lid geweest van ECI.
-
beste Mensen,
Wanneer die colportagepraktijken zo zijn, word ik daar liever geen lid van. En bovendien; ik laat me niet een bot voorhouden, zodat ik als een slome hond achter hun aan kan lopen, zodat zij alsm een baas van een hond over de klant kan manipuleren. Wanneer zij de wet veranderen, dan moet de klant daarin mee. Nee, ik ga wel naar de Slegte. Dan koop je boeken voor 33% van hun prijs. Dat noem ik goedkoop.
Groet,
Neptunus.
Wanneer die colportagepraktijken zo zijn, word ik daar liever geen lid van. En bovendien; ik laat me niet een bot voorhouden, zodat ik als een slome hond achter hun aan kan lopen, zodat zij alsm een baas van een hond over de klant kan manipuleren. Wanneer zij de wet veranderen, dan moet de klant daarin mee. Nee, ik ga wel naar de Slegte. Dan koop je boeken voor 33% van hun prijs. Dat noem ik goedkoop.
Groet,
Neptunus.
Ik heb mij ooit eens aangemeld via internet. Als browser gebruik ik Safari en het aanmelden gaf geen enkel probleem. Na 1 1/2 jaar wilde ik mijn (volgens de geldende regels) lidmaatschap weer via internet opzeggen doch dit lukte voor geen meter. Via mailen kreeg ik het bericht dat Safari door ECI niet ondersteunt wordt en dat ik het middels IE moest proberen. IExplorer gooi ik altijd meteen in de vullesvat en was dus genoodzaakt om dat I#*%$#*^E weer te downloaden en ook toen lukte het opzeggen niet. Mijn wachtwoord werd niet geaccepteerd .
Ik heb het toen telefonisch met een aardige en begripvolle dame wel kunnen opzeggen.
Ik heb het toen telefonisch met een aardige en begripvolle dame wel kunnen opzeggen.
Nou alle colpoteurs die mij iets willen aansmeren komen bedrogen uit.
Ik laat het allemaal sturen naar niet bestande personen en adressen.
Laat ze maar flink kosten maken om dingen toe te sturen.
Van de week ook een ECI. Ik heb lekker valse naam gegeven en adres.
Dan hoop ik dat ze ooit ophouden met mensen staande te houden.
Het is irritant.
Bij ons in de stad wordt je ook niet goed van de goede doelen. En je maar blijven achtervolgen. Nou sindskort geef ik alles vals op.
Laat ze flink bloeden voor dat irritante gedoe op straat.
Als mensen ergens lid willen van worden dan nemen ze zelf actie. Daar hoef je geen mensen op straat te gooien.
Ik laat het allemaal sturen naar niet bestande personen en adressen.
Laat ze maar flink kosten maken om dingen toe te sturen.
Van de week ook een ECI. Ik heb lekker valse naam gegeven en adres.
Dan hoop ik dat ze ooit ophouden met mensen staande te houden.
Het is irritant.
Bij ons in de stad wordt je ook niet goed van de goede doelen. En je maar blijven achtervolgen. Nou sindskort geef ik alles vals op.
Laat ze flink bloeden voor dat irritante gedoe op straat.
Als mensen ergens lid willen van worden dan nemen ze zelf actie. Daar hoef je geen mensen op straat te gooien.
In de herestraat in groningen is het af en toe ook krankzinnig
1 ECI zeursokken
2 een bedelaar met een trekzak, ik snap niet dat de hema die niet wegtrapt. (als je er een terras neer zet krijg je de gemeente op je dak met precariorecht)
3 Een straatverkoper met de riepe (straatkrant)
4 Lagblad van het noorden die je een krant willen geven, maar wel een abbotjew afsluiten.
5 een team welke je bij voorbaat 50 euro korting bied op je energie terwijl ze het verbruik niet eens weten.
1 ECI zeursokken
2 een bedelaar met een trekzak, ik snap niet dat de hema die niet wegtrapt. (als je er een terras neer zet krijg je de gemeente op je dak met precariorecht)
3 Een straatverkoper met de riepe (straatkrant)
4 Lagblad van het noorden die je een krant willen geven, maar wel een abbotjew afsluiten.
5 een team welke je bij voorbaat 50 euro korting bied op je energie terwijl ze het verbruik niet eens weten.
Je moet toch wel slim zijn dat je een valse naam en adres opgeeft dat ze daar ook daadwerkelijk kosten op maken, ze controleren namelijk altijd de gegevens (postcode met straat, en indien vermeld telefoonnummer bij kpn op de website). Maar mocht je dat toch gelukt zijn, dan is iemand anders de sjaak van jouw flauwe grap, niet netjes dus...
Ik heb het allemaal ook een beetje aangedikt om het wat erger te laten lijken.
hoi, volgens mij wordt er helemaal niks gecontroleerd als iemand een adress op geeft wij krijgen iedere keer rekeningen binnen van iemand die eenmalig op straat lid is geworden van de eci en die ons adres heeft opgegeven en wij zijn vandaag niet echt vriendelijk behandeld door de dames van de eci ze hebben gewoon 2 keer opgehangen zonder naar ons te luisteren na 8 keer bellen kreeg ik wel een vriendelijke mevrouw aan de lijn die wel naar mijn verhaal wilde luisteren en die het verder wilde regelen.
Dit persoon zou lid zijn geworden via een vertegenwoordiger, hoe krijgen ze dat in godsnaam voor elkaar waarschijnlijk wordt er dan geen indentiteits bewijs gevraagd.ik was in ieder geval heel erg boos vandaag
mirelle
Dit persoon zou lid zijn geworden via een vertegenwoordiger, hoe krijgen ze dat in godsnaam voor elkaar waarschijnlijk wordt er dan geen indentiteits bewijs gevraagd.ik was in ieder geval heel erg boos vandaag
mirelle