Op dinsdag 2 Mei heb ik een bestelling geplaats op boohoo.com met de ordernummer NL600262823, dit was een bestelling met 200 euro aan jurken. Ik heb hier al vaker besteld omdat ik heel tevreden dacht te zijn over de webshop. Nog nooit had ik zn grote bestelling geplaatst. Alle jurken moesten terug omdat ik niet tevreden was over de kwaliteit, maat of kleur.
Op woensdag 10 Mei kwam de bestelling binnen en donderdag 11 Mei heb ik het weer terug gestuurd teruggestuurd naar het retouradres Postbus 20160 8000CD Zwolle via postNL. Ik heb hier ook een bewijs van.
Tot heden heb ik geen ontvangst bevestiging gehad van de retourzending en ook geen terugbetaling van mijn geld. Ik heb meerdere malen bericht gestuurd op de website en per mail, maar ik krijg elke keer met de tekst dat zij er mee bezig zijn en verder geen toelichtingen. ik wil graag mijn geld terug en als de procedure zo lang duurt, weten wanneer ik mijn geld terug krijg. Ik zal hier nooit meer shoppen en streng afraden op sociaal media als ik niet snel wordt geholpen!
Wat kan ik nu het beste doen ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen geld terug van Boohoo.com
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2017 10:59
- Contacteer:
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 26 mei 2017 02:33
Re: Geen geld terug van Boohoo.com
Beste Rianne, dit kun je beter op "klachtenkompas" aangeven. Dan gaat de klacht ook naar het bedrijf.
Re: Geen geld terug van Boohoo.com
11 mei teruggestuurd, dan was het wellicht de maandag erop bij het bedrijf aangekomen en verloopt vandaag de 14 daagse termijn waarbinnen ze het geld terug moeten betalen.
U bent wel een beetje snel aan het klagen hoor.
U bent wel een beetje snel aan het klagen hoor.
Re: Geen geld terug van Boohoo.com
Maar, is het pakket ook aangekomen? U heeft bewijs van verzending, maar heeft u ook een track en tracecode meegekregen?
Re: Geen geld terug van Boohoo.com
Als het pakket op 15 mei zou zijn aangekomen bij Boohoo.com, zou het terug te betalen bedrag gister 28 mei of eerder op rekening van de TS moeten hebben staan. Ook dan zou Boohoo.com dus te laat zijn.crazyme schreef:11 mei teruggestuurd, dan was het wellicht de maandag erop bij het bedrijf aangekomen en verloopt vandaag de 14 daagse termijn waarbinnen ze het geld terug moeten betalen.
U bent wel een beetje snel aan het klagen hoor.
Maar die kans acht ik niet zo groot. Als de TS het pakket op 11 mei terugstuurt, hoort het hoogstens op 13 mei in de postbus van Boohoo.com te liggen. Vanaf dat moment heeft Boohoo.com 14 kalenderdagen om ervoor te zorgen dat de TS het verschuldigde bedrag terug heeft op haar rekening. Net zoals de TS vanaf het moment dat zij het product heeft, 14 kalenderdagen heeft om de koop op afstand te herroepen.
Alleen als blijkt dat het pakket later dan 15 mei bij Boohoo.com terecht is gekomen - wat de TS dus even moet nagaan aan de hand van het verzendbewijs - is Boohoo.com dus niet te laat met terugbetalen. Anders moet Boohoo.com niet alleen het aankoopbedrag terugbetalen maar ook wettelijke rente over de dagen dat het bedrag te laat is.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... niet-terug
Uiteindelijk kan de TS ook incassokosten in rekening gaan brengen als Boohoo.com niet terugbetaalt.