LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheektest
Hypotheektest
Leuk, ik schijn te kunnen besparen. Totdat blijkt dat de rente op basis van Nationale Hypotheek Garantie is. Terwijl ik toch duidelijk aangaf daar nu geen gebruik van te maken. Appels met peren vergelijken kan iedereen.
Re: Hypotheektest
dan is het misschien zo dat jij nu WEL in aanmerking komt voor de Nationale Hypotheek Garantie..... Anders gaf die test dat vast niet aan. Niet zo snel mopperen!
Nee ik kom er zeker niet voor in aanmerking.
Je komt alleen in aanmerking voor NHG indien je kwaliteitsverbeteringen aan je woning aanbrengt. Je kunt niet zo overstappen van geen NHG naar wel NHG.
De NHG is echt niet voor iedereen de beste manier om een hypotheek af te sluiten. Ik durf zelfs te stellen dat men in meer dan 50% van de gevallen DUURDER uit is met een NGH, zeker indien men een vorm van geleidelijke aflossing heeft, waardoor ook de rente zakt. De NHG kost maar liefst 0,3% van het hypotheekbedrag! Geen enkele hypotheekverstrekker zal dit goed voor u berekenen. Elke verstrekker wil zijn risico immers zo klein mogelijk houden. Zelf kwam ik in aanmerking voor NHG, maar heb die bewust geweigerd. Ik ben nu goedkoper uit!