LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverklaarbaar dataverbruik Hollandsnieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mdegraaff26

Onverklaarbaar dataverbruik Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Mdegraaff26 »

Mijn dochter heeft een 300 mb abonnement bij Hollandsenieuwe. In het begin ging dat goed. Sinds april raakt ze binnen 4 dagen haar mb's op. Mobiele data staat uit als ze thuis is. Updates zijn geblokeerd. HN beweert dat een update is geweest van een app. Wij hebben haar instellingen gecontroleerd en alles staat uit. Toen ik de factuur kon bekijken (1 maand later) zag ik dat haar mb's op waren op een heel rare tijdstip: 22,30. Heel raar, dat die app op die tijdstip een update maakt terwijl mijn dochter aan het slapen is en de telefoon op wifi staat. Ik heb haar mb's aangevuld en de rest van de maand kon ze gewoon internetten. Geen rare dingen. Op 25ste van de maand kreeg ze weer nieuwe beltegoed. En ja hoor, 4 dagen later weer alles op. De factuur heb ik nog niet gezien, hij is pas na 2 weken beschikbaar. Deze maand precies dezelfde. HN vindt dat normaal, het ligt volgens hun aan de telefoon instellingen. Ik heb meerdere dergelijke reacties op deze site gezien, maar kan ik hier iets aan doen? Ik kan nog niet overstappen. Ik vind dit reuze irritant. Volgens mij is dit een strategie, ze willen dat ik een hogere abonnement aanschaaf.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2017 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Verwijderd

Re: Onverklaarbaar dataverbruik Hollandsnieuwe

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Kunt u onder Instellingen en Gegevensgebruik eens kijken waar die 300 mb aan opgegaan zijn? Daar kun je zowel kijken onder Mobiel Internet als onder Wifi. En je moet Mobiele Data echt uitzetten (en Roaming ook, wanneer dat aan staat) om ervoor te zorgen dat er écht geen gebruik gemaakt wordt van mobiel internet.

Confetti

Ongelezen bericht door Confetti »

Lastig omdat het zo vaag is.
Ik raad u in ieder geval aan om 3G Watchdog http://3gwatchdog.fr/ op haar telefoon te installeren, en goed in te stellen. Werkt ook voor 4G.
Dat verschaft een heleboel extra info over verbruik per dag/week/maand.

ScreenShot07-06-2017.jpg
ScreenShot07-06-2017.jpg (161.19 KiB) 2076 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Sommige telefoons kiezen automatisch de beste verbinding. Als WIFI te slecht is (bijvoorbeeld omdat er in de buurt veel anderen op hetzelfde kanaal zitten, kan een telefoon 4G selecteren. En in sommige oudere telefoons zitten wel eens bugs zodat ze 4G ipv wifi pakken, ook al is wifi gewoon goed.

Gesloten