LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is uw airline ook zo slecht bereikbaar voor klachten?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.

Is uw airline goed bereikbaar voor klachten?

Ja
4
67%
Nee
2
33%

Totaal aantal stemmen: 6

marinus01

Is uw airline ook zo slecht bereikbaar voor klachten?

Ongelezen bericht door marinus01 »

Belangenorganisatie ReisRecht constateert dat vliegmaatschappijen niet voldoen aan de wet door geen emailadres beschikbaar te stellen waarmee reizigers hun klachten en compensatieverzoeken (in geval van bijvoorbeeld een vluchtvertraging) kunnen indienen. Airlines volstaan vaak met het aanbieden van een webformulier, waarna de correspondentie stokt. Wat zijn uw ervaringen?

kweenie

Re: Is uw airline ook zo slecht bereikbaar voor klachten?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb geen ervaring met vertraging bij luchtvaartmaatschappijen (ik neem aan dat je daar op doelt? Beter dan delay bij je airline...) Maar wel met webformulieren. Groot voordeel van zo'n formulier is dat de relevante informatie om wordt meegegeven. En dat meteen de reden van het bericht duidelijk is. Een los mailtje is vaak toch een stuk minder duidelijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

marinus01 schreef:Belangenorganisatie ReisRecht constateert dat vliegmaatschappijen niet voldoen aan de wet door geen emailadres beschikbaar te stellen waarmee reizigers hun klachten en compensatieverzoeken (in geval van bijvoorbeeld een vluchtvertraging) kunnen indienen. Airlines volstaan vaak met het aanbieden van een webformulier, waarna de correspondentie stokt. Wat zijn uw ervaringen?
Wat is volgens jou het principiële verschil tussen het aanbieden van een emailadres of een webformulier (waarvan de output alsnog per email wordt verzonden)?
Oftewel: wat is het probleem?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MichielFRL schreef:
marinus01 schreef:Airlines volstaan vaak met het aanbieden van een webformulier
Een webformulier is een prima oplossing. Minder spam voor de ontvanger en alle benodigde informatie wordt verstrekt waardoor procedures goedkoper en sneller verlopen.
Precies. Je moest eens weten wat een onzin er verstuurt wordt als dat niet in een gestructureerde vorm wordt gedaan (zoals bij free-format email). De ontvanger moet vaak maar raden naar de essentiële details.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dezelfde vraag bij Kassa en tevens op het forum van de Consumentenbond. Georganiseerde liefdadigheidswerk of SPAM?

ZaBo

Ongelezen bericht door ZaBo »

breien schreef:Ik heb geen eigen airline
Jammer daar gaat mijn droom van BreienZaBo airways
:mrgreen: :cry:

Maar on-topic, heb tot dus ver de airlines kunnen bereiken (mocht ik ze nodig hebben) waarmee wij (mijn vrouw,kids&ik)gevlogen hebben en die zijn helaas niet op een hand te tellen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Ik heb geen eigen airline
Maar ben je wel goed bereikbaar voor klachten?

Shp

Ongelezen bericht door Shp »

Alitalia heeft een telefoonnummer en e-mailadres maar een zeer beroerde klantenservice. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zeer stresserend

jan.smelik

Ongelezen bericht door jan.smelik »

Ik ben op zoek naar de helpdesk van TAP (Portugal) voor dit soort compensatie-aanvragen. Kunnen we elkaar op dit forum wellicht helpen met dit soort informatie? Als iemand eenmaal het juiste loket danwel formulier heeft gevonden, kunnen we het anderen makkelijker maken.
En dan toch even een korte klacht/terzijde: de Consumentenbond werkt samen met EUClaim, een organisatie die van een compensatie van bijvoorbeeld 600 euro rond de 200 euro inhoudt als ze succesvol de compensatie weten te claimen. Dat lijkt redelijk makkelijk verdienen, vooral als een heel reisgezelschap precies dezelfde vertraging heeft opgelopen en zich als blok aanmeldt voor de vergoeding.
En een suggestie: kan Radar zelf wellicht een lijst maken van de luchtvaartmaatschappijen en hun bereikbaarheid voor dit soort claims? De (mijn) zoektocht op internet loopt vast in een oerwoud van claimbureaus, die waarschijnlijk wel hebben uitgevonden waar ze moeten zijn!

Gesloten